Skocz do zawartości
Cybertom

Meriva A luz na przegubie wewnętrznym w skrzyni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zabrałem się za wymianę osłony przegubu wewnętrznego i zauważyłem ze ta część przegubu co wchodzi w skrzynie ma spory luz gora dol. W golfie tak nie było tam jest sztywno no ale to inna konstrukcja. Moje pytanie czy tak ma być czy coś się wyrobiło. Zalaczam filmik. Może ktoś coś poradzi. Pozdrawiam

 

 

P.S. Czy te wzmocnienie z przodu zaraz za progiem w rogu wytrzymu przy podnoszeniu za nie czy lepiej za próg lub podłużnice która idzie przez całe auto ?

 

post-56266-0-23351700-1505413542_thumb.jpg

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda jakby gniazdo było wyrobione są jakieś objawy typu drżenie karoserii lub podczas przyspieszania czy luz był sprawdzany na podniesionym aucie.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żadnych objawów nie ma. Auto stało na kołach. Widzę że w oplach to dość popularna usterka. Znów wspomnę golfa ale tam przebieg prawie 400tys i żadnego problemu ze skrzynia. Troszkę się zawiodłem bo auto ma 130 tys i juz takie coś. Kiepsko. Zastanawiam się czy nie sprzwdac auta póki wszystko dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga strona tez ma ale jednak mniejszy sporo mniejszy luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma żadnych objawów to się nie martw.Może ktoś się mądrzejszy wypowie w tej kwestii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko do wymiany.

post-37019-0-88510300-1505425262_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie ciekawie. Trzeba wyjąć całą skrzynie rozebrać i wymienić. Słabe te skrzynie robi opel. Moje pierwsze autko z opla i taka nie miła niespodzianka.

 

Takie pytanko bo nie mogę rozszyfrować skrzyni u mnie. Tzn czy jest F17 czy inna. Jest jakiś łatwy sposób ?

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest przebieg ponad 190 tys. i luz jest minimalny.

Wszystko zależy jak kto jeździ.

Sprawdzałeś w niej poziom oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam przebieg 229 skrzynia f17 ta z krótszym przełożeniem luzu nie ma jakiegokolwiek właśnie sprawdzałem a naprawdę nie ma lekko więc te 130 tys jest zastanawiające lub masz pecha albo zbyt mało oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeszcze nie. Bo planowałem go wymienić na nowy.Ale teraz nawet jak jest za mało to i tak dolanie nic nie pomoże. Zużyte lozysko tylko do wymiany.

 

 

 

Panowie wpadłem na dziwny pomysł wymiany oslony przegubu wewnetrznego bez wyciągania polosi. Tzn. Rozłaczyc sworzeń od zwrotnicy, odciągnąć ja jak najmocniej sie da aby polos wysunąla się z przegubu wewnetrznego.wymienić osłonę nasmarowac i złożyć. Nie trzeba by wtedy odkręcić polosi od koła. Pytanie czy takie coś da rade czy jednak nie.

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są pierścienie zabezpieczające i nie dam rady "ot tak sobie" wyjąć półosi z przegubu.

Pewnie masz tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie wpadłem na dziwny pomysł wymiany oslony przegubu wewnetrznego bez wyciągania polosi. Tzn. Rozłaczyc sworzeń od zwrotnicy, odciągnąć ja jak najmocniej sie da aby polos wysunąla się z przegubu wewnetrznego.wymienić osłonę nasmarowac i złożyć. Nie trzeba by wtedy odkręcić polosi od koła. Pytanie czy takie coś da rade czy jednak nie.

 

nie ma takiej opcii w wiekszośći opli przegub wewnetrzny jest na stałe połączony z półosią to jest nie rozbieralne trzeba wyjąć przegub wewnętrzny


przepraszam zewnętrzny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze jest pierścień. Ale widziałem na youtubę jak w astrze wyciagnal polos z przegubu wewnętrznego rozchylajac właśnie to zabezpieczenie i wyszła. Tyle że tam wyciągał cała polos.

 

Tomek przegub nie może być na stałe. Każdy przegub jest zdejmowany z polosi. Inaczej trzeba by wymieniać przegub razem z polosia. Chyba ze Cię źle zrozumiałem.

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozchylajac właśnie to zabezpieczenie i wyszła. Tyle że tam wyciągał cała polos.

No właśnie o tym pisałem.

Nie uzyskasz tyle luzu odpinając sam sworzeń, żbye wyjąć półoś, pamiętaj, że przegub wewnętrzny też jest "suwliwy".

 

 

 

Każdy przegub jest zdejmowany z polosi.

Tak.
Ale niektóre tylko raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyjąć całą póloś z przegubu.Szybciej i sprawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,tylko pytanie jaką Mery ma kolega bo się nie pochwalił

Bo np do Z18XE i do 1.3 jest taki

post-37019-0-12647500-1505512216_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to taki przegub to pewnie jest taka możliwość.

 

 

edit

A co do luzu to chyba można go skasować dociągając łożysko.

Edytowane przez Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.