Skocz do zawartości
MerivaDriver

Meriva ''trzęsie'' przy staniu w miejscu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nasza Meriva zaczęła się ''trząść'' przy staniu w miejscu, przy zapalonym silniku.

Do tego dodam, że auto nie brzmi jak Diesel, wręcz przeciwnie, jest cichutka, a ROZRZĄD NIE BYŁ WYMIENIANY.

Czy może być to wina świec zapłonowych? Czy może czegoś innego?

I jeszcze pytanie, jak zwiększyć obroty?

 

Z góry dzięki za pomoc. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracuje cicho to może poduszki sprawdź.

Obroty są stałe.

Podepnij do komputera i sprawdź parametry pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz mam pewność.

Auto klekocze tylko przy nagrzanym silniku, jak jest nie nagrzany to bardzo cichutko klekocze, dodam że tylko do 2000 obrotów na minute, powyżej 2000 obrotów pracuje normalnie.

Może zajrzymy do mechanika, bo ujrzałem, że lekko nim szarpie, tak jakby był na gaz a nie jest, a wiem jak to jest z gazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak jakby był na gaz a nie jest, a wiem jak to jest z gazem.

 

A jak to jest z gazem?

Pytam bo mam coś chyba zepsute bo u mnie od 2000 roku wszystkie auta w gazie i nie trzęsie.

 

 

 

 

Auto klekocze tylko przy nagrzanym silniku, jak jest nie nagrzany to bardzo cichutko klekocze,

 

Czy chociaż próbowałeś poszukać na forum tematu o twoim problemie?

Ja znalazłem

http://forum.opel24.com/topic/60797-ah-z14xep-pracuje-jak-diesel/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że to wina rorządu.

 

Jeśli chodzi o ten gaz, to przed Merivą mieliśmy Fiata Brave również w 1.4 tylko że 12V i 80KM.

Jeśli gaz się kończył, albo wymagało coś regulacji auto szarpało i trzęsło się. Jeśli chodzi o Opla to jeszcze z gazem nie mieliśmy do czynienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli gaz się kończył, albo wymagało coś regulacji auto szarpało i trzęsło się. Jeśli chodzi o Opla to jeszcze z gazem nie mieliśmy do czynienia.

 

 

A to to tak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tera do spraw Merivy, okazało się że winą były świece zapłonowe (już wymienione) oraz jeszcze cewka zapłonowa (zamówiona i będzie zakładana w Poniedziałek), dodam że wykryliśmy że cewka ponieważ włączał się Check Engine i mechanik powiedział że jeśli będzie się włączać to znaczy że to wina cewki.

Także problem prawdopodobnie rozwiązany, a jeśli chodzi o wymianę rozrządu to planujemy gdzieś na ferie.

Edytowane przez MerivaDriver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

dodam że wykryliśmy że cewka ponieważ włączał się Check Engine i mechanik powiedział że jeśli będzie się włączać to znaczy że to wina cewki.

 

 

A skąd żeś ty tego kowala wytrzasnał?

Mechanik twierdzi że Check się zapala bo cewka jest winna i twierdzi to bez podpięcia do komputera i odczytania choćby błędów które ten Check wywołują?

Ręce opadają. Szukałbym natychmiast innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była podłączana do czegoś takiego jak krótkofalówka i jakiś błąd był kasowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jako właściciel auta które się psuje zainteresuj się co to było za urządzenie i jaki był błąd z dwóch powodów.

Dla siebie aby lepiej poznać swoje auto.

I dla forum aby umieć zakończyć jakąś puentą twój temat.

Bo powiedzenie komuś że jakiś błąd wyskoczył i jakiś mechanik go skasował to sam byś przyjął z zadowoleniem gdybyś trafił na taki temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właścicielem auta jest Tata, nie ja. ;)

Był to tester diagnostyczny.

Kto wie może kiedyś i Meriva będzie moja. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Była podłączana do czegoś takiego jak krótkofalówka i jakiś błąd był kasowany.
ale cewka czy meriva.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisz proszę tą "trzęsawkę", gdyż mam też problem z drganiami silnika i obstawiam EGR lub cewkę i świece.

Spaliny z tłumika wylatywały jednostajnie czy z przerwami? Trzęsło się auto przy ruszaniu spokojnym z pierwszego biegu? Przerywało podczas jazdy i/lub przyśpieszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz, cewka została wymieniona, świece również, lecz Meriva nadal się trzęsie, podczas jazdy w sumie nie przerywa, ale reszta z tego co napisałeś się zgadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie musi być koniecznie cewka i świece... Dam do czyszczenia EGR i przepustnicę. Drgawki na postoju mam od marca i nikt nie wpadł od czego to jest...

Ostatnio zaczęło auto przerywać przy jednostajnej jeździe i przy wyciskaniu i puszczaniu pedału przyśpieszenia...

 

Gdybyś doszedł z mechanikiem o co chodzi to proszę napisz. Drgawki na postoju są irytujące... Drgawki przy jeździe są już mało śmieszne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica brudna to falowanie obrotów.

EGR wypnij wtyczkę i zobaczysz czy się poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co oglądałem u Miłośników Czterech Kółek to tego zaworu wgl może nie być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam. Jeśli Ty nie masz i masz drgawki to ciekawe co to powoduje...

Rozwiązany problem czy mechanik medytuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli Ty nie masz i masz drgawki to ciekawe co to powoduje... Rozwiązany problem czy mechanik medytuje?

 

 

Podpinałeś się do komputera i sprawdzałeś w parametrach czy nie masz czasem np. wypadania zapłonów?

Czy czekasz aż samo się naprawi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest auto u mechanika. Powiedz gdzie zobaczyć opcomem to zerknę jak dostanę auto. Aż tak dobrze nie znam tego interfejsu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
    • Przez ep87
      Witam,
      Mam problem z silnikiem z14xep 2005r. Chodzi o wypadanie zapłonu p304 i p300 wypadanie na cylindrze czwartym i sporadyczne wypadanie na różnych.
      Problem dotyczy tego ze jak zostawię auto na wolnych obrotach nierówno pracuje i pojawia się błąd. Jak trzymam samochód cały czas na obrotach jest ok - nie wskakują błędy.
      Jak silnik jest zimny jest ok.
      Na obroty się wkręca ładnie
       
      Wymieniłem pęknięty wałek rozrządu wydechowy na nowy kupiony w Bydgoszczy,
      Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach tutaj trzymają koło 11-12 ale zauważyłem że czasem jak sprawdzłem to te wartosci sie zmieniały i na cylindrze 4 lub innych było po 9.
      Ponadto wymieniłem
      ECU
      DIS - cewka
      Świece
       
      Czyściłem i sprawdziłem:
      EGR
      Klapy wirowe
      wtryski
       
      Ponownie i precyzyjnie sprawdzałem rozrząd.
       
      Pytanie dodatkowe bo mam dziwne odczucie ze mało jest oleu pod pokrywą zaworu czy ten typ tak ma?
      Dodatkowo jak odłaczyłem przewód paliwowy było niskie ciśnienie paliwa. Zaznaczam że auto odpala nawet po długim postoju na strzała.
       
      Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję tematu.
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.