Skocz do zawartości
radzikkm

Meriva Z16XEP LPG gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od dłuższego czasu mamy problem z naszą Merivą z rana gaśnie jak auto podjeżdża pod wzniesienie.

 

Po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie po odczekaniu 30s można odpalić bez problemowo. Problem pojawia się raz dziennie i po kolejnym odpaleniu jest ok.

 

Kilku mechaników oglądało oraz gazownik, żadnej konkretnej diagnozy i problem dalej istnieje.

 

Cewka została podmieniona z innego auta i było to samo.

 

Poniżej zamieszczam logi może ktoś coś poradzi. Auto zgasło - log około 270 wiersza

 

https://drive.google.com/open?id=0B1a9mhYllxS3THhHaHVwcUxiaVE

 

A tutaj logi po ponownym odpaleniu:

 

https://drive.google.com/open?id=0B1a9mhYllxS3cXpFSHdMazNJYVU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę wpis LPG

 

Jeżeli to są logi na zimnym to masz uwalony czujnik temp. płynu.

Pokazuje że masz ponad 90 st.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poukładałem excela by był bardziej czytelny.

 

Auto na zimnym ma takie logi: (zaznaczyłem moment zgaśnięca auta)

 

https://drive.google.com/open?id=0B1a9mhYllxS3ZTNCcS00bjRQLTA

 

płyn chłodzący był ostatnio zmieniany i jak widać ładnie się nagrzewa

 

Po tym jak zgaśnie logi prezentują się tak:

 

https://drive.google.com/open?id=0B1a9mhYllxS3dFA2MFBVTG1HSDA

 

Zastanawia mnie "zmniejszona moc" w kolumnie BJ (Tryb pracy awaryjnej (układ elektr. ster. przepustnica))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn ok. Ale o co ja zobaczyłem to podejrzany jest EGR

Masz cały czas tą samą wartość czyli 0.90.

Na wolnych i na pełnym powinno być 0 ale przy częściowym obciążeniu powinien działać a u ciebie cały czas stoi

 

I jeszcze ciekawe jest zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.

Do momentu zgaśnięcia masz go cały czas na 0.

A 0 powinien mieć na wolnych,po przyciśnięciu pedału gazu powinien mieć powyżej 0.

Po ponownym odpaleniu masz na wolnych 20

 

Masz też przerwy w zapłonie.

 

 

Ale chyba najważniesze jest że druga sonda ma cały czas wartość 1.1 V czyli nie pracuje.

A do tego sonda 1V z wartościami 1.1V to już padnięta albo problem z wtyczką.

Potem widać że pracuje

Potem po odpaleniu masz już temp. >90 st.C

To temp. tak skoczyła z 43 na >90 czy logów nie robiłeś jako ciąg dalszy?

 

 

 

 

Zastanawia mnie "zmniejszona moc" w kolumnie BJ (Tryb pracy awaryjnej (układ elektr. ster. przepustnica))

 

 

To jest tylko zapis ze sterownika co ma zrobić gdy przejdzie w tryb awaryjny.

 

Pytanie jest takie jaką masz temp. przełączania na LPG?

Ja bym całkowicie wyłączył LPG i pojeździł klkadziesiąt km.na samym Pb i jeszcze raz zrobił logi

 

Ale na podstawie tych może jeszcze mądrzejsi się wypowiedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kolejny weekend sprawdzę jeszcze raz, rozłączę LPG i co wówczas pokażą.

 

Musiałem rozłączyć zapłon by ponownie odpalić i prawdopodobnie też zatrzymałem rejestrowanie.

 

Co do EGR aktywowałem go i za każdym razem na postoju auto gasło.

 

Pozwolę sobie jeszcze dokonać przeglądu instalacji elektr. może czyszczenie styków pomoże.

 

Będę pisał o postępach, może być to splot kilku usterek które generują problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weekend minął logi podepnę jutro.

 

Moje zaniepokojenie padło na MAP sensor, podczas powolnego otwierania przepustnicy wartość przedstawiała się 40,36,32,20,32,40,50...

 

Podczas poszukiwania owego czujnika musiałem odpiąć sterownik a tu ku mojemu zdziwieniu olej w jednym ze złącz. Wyczyszczone osuszone i nadal to samo.

 

Jest jeszcze jeden szczegół złącze elastyczne na róże wydechowej prawdopodobnie jest dziurawe co za tym idzie druga sonda odczytuje zakłamane wartości.

 

Dziwny jest fakt że po zgaśnięciu i ponownym odpaleniu wszystko zaczyna działać podgrzewanie sond, zawór zbiornika.

 

Może logi coś więcej powiedzą. Po przefiltrowaniu w excelu jutro zamieszczę. Dzięki za kolejne rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyglądnij się napięciu ładowania.

Spada ci do 10 V 122 sek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem.

Rano silnik odpala, ale po dojechaniu do świateł (ok 400 m) i wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Tak jak u ciebie po kilkudziesięciu sekundach można ponownie odpalić i już wszystko jest normalnie. Dodam jeszcze, że po pierwszym odpaleniu auto jest słabe, nie ma mocy, a po ponownym jest już silne i wszystko wraca do normy. Sądy lambda wymienione, przepustnica wymieniona, a problem nadal istnieje. Jest bardzo wkurzający.

Napisz proszę w jaki sposób robiłeś logi i jakim programem, kablem? Opisany przypadek dotyczy auta ojca, ja mam Forda Galaxy.

Opel Meriva 2007r 1,6 pb + lpg 105 KM ( chyba ten sam silnik mamy)


 

 

Przyglądnij się napięciu ładowania. Spada ci do 10 V 122 sek.

 

Moim zdaniem ten spadek napięcia związany jest z działaniem rozrusznika. To chyba moment ponownego odpalania ( kręcenia silnikiem). Ale moge się mylić


I czy to jest prawda, że w 120 s temperatura cieczy chłodzącej może skoczyć z 14 do 44 stopni Celsjusza? W dwie minuty skok o 30 stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.