Skocz do zawartości
mati55

Problem z podgrzewaniem świec - dziwny czujnik - Y20DTH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tydzień temu przyjrzałem się swojej astrze i wymontowałem moduł świateł dziennych po starym właścicielu oraz jakiś czujnik, który był na krótko przylutowany do instalacji i włożony pod czarną pokrywą wraz z instalacją elektryczną w okolicy pokrywy kolektora ssącego.

 

Załączam zdjęcia, które przedstawiają owy czujnik i miejsce gdzie był podłączony i schowany.

 

Tego samego dnia zabrałem się za czyszczenie silnika z uwagi na fakt widocznego wycieku od spodu i ciężkiego do zlokalizowania. Od góry myłem silnik karcherem w zasadzie tylko w okolicach kolektora ssącego i delikatnie niżej. Elektryki wydawałoby się, że nie zalewalem.

 

Problem zauważyłem gdy kontrolka od podgrzewania świec wyraźnie dużo szybciej gaśnie przy odpalaniu samochodu. Wcześniej paliła się jakieś 3 sekundy, teraz wystarczy 1 sekunda i albo wcale się nie zapala. Pod komputerem wyszedł błąd P1635, który został odczytany jako 'nie występuje'.

 

Dziwny zbieg okoliczności bo nie rozumiem co tu może być problemem, z jednej strony obstawiam sterownik podgrzewania świec, z drugiej zastanawiający jest ten czujnik czy coś podłączone na krótko w instalację?

post-36299-0-37372900-1508071524_thumb.jpeg

post-36299-0-24144900-1508071536_thumb.jpeg

post-36299-0-22708700-1508071549_thumb.jpeg

Edytowane przez mati55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Up...

 

jak sprawdzić czy podgrzewanie swiec faktycznie działa?

Ktorą opcją w OPCOMIE? Jakie wartosci powinno wyswietlac ? Aktywny/nieaktywny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszedł mi wcześniej p1635, ale już był zapisany jako nie występujący.

 

Czy jakimś innym sposobem sprawdzę to podgrzewanie niż te, które są w podanym przez Ciebie linku?

 

Nie mam w tej chwili żadnego dostępu do warsztatu, kluczy i wgl. Przez najbliższy czas się to nie zmieni..

 

Wywołam podgrzewanie jakoś w opcomie?

Jakie wartości powinny być?

Myślisz, że łączyć fakty odciętego czujnika z obecnym problemem z podgrzewaniem?

Dodatkowo wykluczam kwestie uszkodzenia samych świec, do momentu umycia silnika wszystko sprawnie działało, problem pojawił się po myciu i odcięciu przedstawionego czujnika oraz przekaźnika świateł dziennych. Bardziej obstawiam awarie przekaźnika podgrzewania świec.

 

Gdzie on się znajduje?

Z prawej strony akumulatora pod zaworami podciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakie przewody ten czujnik był w pięty.

Może ktoś go wpiął jako oszukiwacz przekaźnika świec żarowych.

Różne cuda ludzie robią.


 

 

Nie mam w tej chwili żadnego dostępu do warsztatu, kluczy i wgl. Przez najbliższy czas się to nie zmieni..

 

No to zostaje zawołać uzdrowiciela który leczy rękami.

Jest też opcja podjechania do mechanika.

Jest też opcja pojechania do sklepu i kupienia kilku kluczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakie przewody ten czujnik był w pięty.

Może ktoś go wpiął jako oszukiwacz przekaźnika świec żarowych.

Różne cuda ludzie robią.

 

Wlutowany był w te dw przewody - brązowy i czerwono-niebieski

 

post-36299-0-37372900-1508071524.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaje poszukać gdzie one idą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowy ,,szczur"wpięty w instalację czujnika temperatury po to,żeby motor palił jak pompa kaput lub motor ma dość.Powoduje grzanie pełnym cyklem i zmianę kąta wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowy ,,szczur"wpięty w instalację czujnika temperatury po to,żeby motor palił jak pompa kaput lub motor ma dość.Powoduje grzanie pełnym cyklem i zmianę kąta wtrysku.

Czyli wychodzi na to, że w obecnej sytuacji trzeba by go wczepić tak jak był albo lepiej wykonać kompleksowy przegląd i naprawy? ;)

 

Dotąd żadnych odpukać problemów z autem nie miałem, ponad 25 tysięcy kilometrów ze mną śmiga bez poważnej awarii.

 

Nie pamiętam, którym kabelkiem był on podłączony do którego przewodu z auta..jakiś pomysł... i druga kwestia co tam robił wpięty przekaźnik od świateł....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie włączał i wyłączał oszukiwacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.