Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
jak się powinno ustawiać światła w astrze h xenon afl ?
Ponieważ na stacji diagnostycznej gościu chce by wyłączyć silnik i wyjść z auta.
Ale to wtedy świeci za nisko, ponieważ jak się później wejdzie do auta to widać jak snop światła po chwili obniża się.
A jak się wyjdzie to unoszą się.

Słyszałem, że auto powinno być włączone a ktoś musi siedzieć w środku i wtedy się ustawia
Sam nie wiem ale coś w tym jest bo stanąć po ścianą 3, 4 metry włączyć i światła nie siedząc w środku auta to snop światła świeci wyżej. Wystarczy wsiąść i po chwilce snop światłą się obniża a jak wsiądzie pasażer obok mnie to też po chwilce jeszcze bardziej się obniża.

Jak to jest koledzy ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/
Udostępnij na innych stronach

Techem kalibruje się punkt zero, czyli auto stoi na równym i płaskim podłożu, bez obciążenia.

Na elementach przedniego i tylnego zawieszenia są potencjometry podające informację o obciążeniu osi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/#findComment-680025
Udostępnij na innych stronach

A jakie to ma znaczenie, skoro pod wpływem obciążenia pozycjonuje światła?

Coś przez to się zmienia za wyjątkiem mniejszej liczby elementów nadzorujących?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/#findComment-680034
Udostępnij na innych stronach

No nie, ale jak manualnie ustawić lampy na "zero" bo było manipulowane przy reflektorach.

Pamiętam, że kiedyś skorygowałem sobie wysokość wyjściową wyżej, ponieważ na stacji diagnostycznej ustawił mi jeszcze niżej jak było.
Dosłownie świeciło 20m przed autem.
I jak sobie do ściany podniosłem że było "OK-ej" a następnie wsiadłem do auta to obniżyły się, więc na czas regulacji posadziłem kogoś do środka.
I wtedy było dobrze.
Nigdy się nie zdarzyło by ktoś mi błysną "długimi" do teraz a to już 2 lata.

"Tak na marginesie dużo wątków znalazłem w sieci, że właśnie po ustawieniu w tym aucie reflektorów na stacji diagnostycznej światła świeciły jeszcze bliżej maski jak przed regulacją"

A te moje wszystkie pytania stąd, że zamierzam wyciągnąć reflektory by wymienić żarniki oraz na tyle ile się da wyczyścić soczewkę czy odbłyśnik.
I jak wiadomo po tej czynności skorygować.



 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/#findComment-680041
Udostępnij na innych stronach

Najpierw techem punkt zero a potem sobie kręć mechanicznie na przyrządzie do regulacji świateł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/#findComment-680053
Udostępnij na innych stronach

A definicję "instrukcja serwisowa" znasz?

Skoro producent tak to przewiduje, to tak się to powinno robić moim zdaniem. To, że auto nie jeździ samo, to oczywista oczywistość. O jednym zapominasz: czujniki podwozia wymagają do kalibracji samochodu BEZ OBCIĄŻENIA. Dodatkowo wspomnę, że w wypadku regulacji reflektorów również nie wymaga się obciążenia.

Cytacik z instrukcji serwisowej:

 


Procedura ustawiania reflektorów
 1. Otworzyć pokrywę silnika.
 2. Zmierzyć odległość od podłogi do środka żarówki reflektora. Niektóre reflektory posiadają zaznaczony punkt na soczewkach reflektorów.
 3. Przy ekranie, zmierzyć odległość od podłogi i umieścić poziomą taśmę w zmierzonej odległości.
 4. Zmierzyć odległość od linii referencyjnej na podłodze do środka żarówki lewego reflektora.
 5. Przy ekranie (1) zmierzyć odległość od linii referencyjnej i umieścić pionową taśmę w zmierzonej odległości.
 6. Zmierzyć odległość od linii referencyjnej na podłodze do środka żarówki prawego reflektora.
 7. Przy ekranie zmierzyć odległość od linii referencyjnej i umieścić pionową taśmę (2) w zmierzonej odległości.
Zalecenie: NIE zakrywać reflektora. Może to powodować jego nadmierne nagrzanie.
 8. Włączyć reflektory świateł mijania. Zasłonić światło z reflektora po stronie pasażera przed padaniem na ekran.
9. Wyregulować śrubę pionowej regulacji (a) i śrubę poziomej regulacji (B) reflektora (oznaczoną strzałką na rysunku) zgodnie ze specyfikacją wymaganą przez władze krajowe i lokalne lub zgodnie punktem 8.
10. Powtórzyć procedurę regulacji dla reflektora po stronie pasażera, blokując światło z reflektora po stronie kierowcy przed padaniem na ekran.
11. Wyłączyć reflektory.
12. Zamknąć pokrywę silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81833-regulacja-wysoko%C5%9Bci-lamp-xenon-afl/#findComment-680196
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności