Gość bies667 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Tak jak w temacie. Czy Waszym zdaniem silnik Z16XEP nadaje się w miarę do założenia instalacji LPG i późniejszej z nią współpracy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Niestety, silnik ma twarde popychacze, nie ma utwardzonych gniazd zaworowych i trzeba liczyć się z późniejszą koniecznością generalnej naprawy głowicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-681066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majcar Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Też zależy jaki gaz chcesz założyć. Zakładając instalacje po najniższej lini oporu, jak najtaniej, możesz się liczyć z problemami. Kupując dobre komponenty, porządny filtr np włókno szklane a nie zwykły papierowy za 5zł, i robiąc przeglądy co 10tyś km w porządnym serwisie, strojąc samochód w warunkach drogowych - nie tylko na jałowych - możesz spać spokojnie. Podsumowując wszystko zależy od podejścia na starcie, i dbania o eksploatację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-697172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 To co opisałeś jest ważne, jednak ten silnik nie nadaje się do gazu. Gdyby się nadawał, to producent przewidziałby możliwość montażu LPG w takim silniku. Brak utwardzonych gniazd w głowicy = ich wypalanie w szybszym tempie, a co za tym idzie zacieśnianie się luzów zaworowych. Nie muszę chyba pisać, że LPG mając 110 oktan ma wyższą temperaturę spalania? Ile razy można pisać jedno i to samo, że nie da się przeskoczyć pewnych rzeczy mechaniczno-technologicznych... zawsze znajdzie się kolejny, który będzie robić wywody o jakości montażu i regulacji jako lekarstwie na niedostosowanie techniczne silnika do LPG. Załóż, pojeździj paredziesiąt kkm i zrób kapitalkę głowicy - nikt nie zabrania. Te oszczędności z jazdy na LPG (albo i ciut więcej) wydasz na naprawę silnika, więc wyjdziesz na zero. A przecież z założenia: LPG montuje się po to, aby oszczędzać... Reasumując: Przez okres 25 lat z okładem, jak grzebię w Oplach, mogę podać, które silniki dobrze współpracują z LPG a które nie. Po oznaczeniach... Z16XEP nie należy to gazolubnych. Miałem okazję niejednokrotnie naprawiać silniki z LPG, które zamontowano pomimo przeciwwskazań, o których napomknąłem powyżej. Ludzie płakali i płacili. Tyle w temacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-697177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 W dniu 4.09.2018 o 17:38, ArKos napisał: To co opisałeś jest ważne, jednak ten silnik nie nadaje się do gazu. Gdyby się nadawał, to producent przewidziałby możliwość montażu LPG w takim silniku. Brak utwardzonych gniazd w głowicy = ich wypalanie w szybszym tempie, a co za tym idzie zacieśnianie się luzów zaworowych. Nie muszę chyba pisać, że LPG mając 110 oktan ma wyższą temperaturę spalania? Ile razy można pisać jedno i to samo, że nie da się przeskoczyć pewnych rzeczy mechaniczno-technologicznych... zawsze znajdzie się kolejny, który będzie robić wywody o jakości montażu i regulacji jako lekarstwie na niedostosowanie techniczne silnika do LPG. Załóż, pojeździj paredziesiąt kkm i zrób kapitalkę głowicy - nikt nie zabrania. Te oszczędności z jazdy na LPG (albo i ciut więcej) wydasz na naprawę silnika, więc wyjdziesz na zero. A przecież z założenia: LPG montuje się po to, aby oszczędzać... Reasumując: Przez okres 25 lat z okładem, jak grzebię w Oplach, mogę podać, które silniki dobrze współpracują z LPG a które nie. Po oznaczeniach... Z16XEP nie należy to gazolubnych. Miałem okazję niejednokrotnie naprawiać silniki z LPG, które zamontowano pomimo przeciwwskazań, o których napomknąłem powyżej. Ludzie płakali i płacili. Tyle w temacie. Trzeba dbać o silnik i będzie służył na gazie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Ile już na gazie przejechałeś? poprzesz czymś swoje poglądy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pmedela Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 (edytowane) Witam Dostałem jakiś czas temu bana za dyskutowanie w tym temacie i podważenie kompetencji admina, nawet usunięto moje konto. Admina przepraszam i zwracam honor. Ale do rzeczy, wypowiem w tym temacie, bo mam LPG w AH i VC z silnikiem Z18XER czyli ten sam temat nieutwardzonych gniazd zaworowych. Pozwolę sobie na małe porównanie kosztów eksploatacji na PB i LPG uwzględniając wszystkie wydatki, łącznie z ewentualną wymianą/regeneracją głowicy. Przyjąłem przebieg eksploatacyjny 50000km, w moim przypadku to ok. 5 lat. Spalanie zarówno Pb jak i LPG 10l/100km LPG: 1 litr - 2,3zł (stan na 2018.12.19) 100km - 23zł 1000km - 230zł 50000km - 11500zł Pb: 1 litr - 4,8zł (trochę więcej, ale niech będzie) 100km - 48zł 1000km - 480zł 50000km - 24000zł Różnica w cenie paliwa - 12500zł Koszt instalacji LPG - 3000zł koszt 5 przeglądów LPG z wymianą filtrów - 400zł dodatkowy koszt przeglądów rejestracyjnych - 250zł koszt dodatkowej benzyny na rozruch silnika przy LPG - 480zł (zawyżone, ale niech będzie. Przyjąłem 0,2l na każde 100km) EWENTUALNY koszty wymiany/regeneracji głowicy - 2000zł Reasumując - po 50000km przy najgorszym scenariuszu w kieszeni pozostaje 6370zł Czy to dużo, czy to mało niech każdy sam oceni. Ja po przebiegu 35000 nie stwierdziłem zmniejszenia się luzów na zaworach, więc mam podstawy uważać, że po 50000km wymiana/regeneracja głowicy nie będzie konieczna, więc w kieszeni pozostaje 8370zł Jeśli się mylę w obliczeniach proszę mnie poprawić. Jeśli znowu kogoś lub czyjeś ambicje uraziłem proszę mnie zbanować. Pozdrawiam i życzę miłego dnia dla wszystkich -- Piotrek Edytowane 19 Grudnia 2018 przez pmedela   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Gazu będzie palił 20-25% więcej niż benzyny. Do tego może dojść koszt regulacji luzów.Generalnie nawet wliczając ewentualny remont silnika przy dużych przebiegach powinno wyjść na plus dla lpg.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 6 godzin temu, pmedela napisał: Reasumując - po 50000km przy najgorszym scenariuszu w kieszeni pozostaje 6370zł Czy to dużo, czy to mało niech każdy sam oceni. Tobie się udało zaoszczędzić. Powód może prosty. Dobry gazownik który wykonał porządną regulację. Zapewnisz takiego samego gazownika innym? Piszesz na swoim przykładzie, Ja mam w okolicy dwie takie astry które po regulacjach LPG nieodpowiednich już przekroczyły wydatkami oszczędność montażu LPG. Nie od parady Arkos który robi z nimi na bieżąco odradza. A kto co zrobi to jego zabawki i jego koszty. Tobie zostaje się cieszyć. Moich dwóch kolegów klnie na Opla jak cholera.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 W dniu 19.12.2018 o 14:01, bad napisał: Gazu będzie palił 20-25% więcej niż benzyny. Nie. Powinien palić ok.15% więcej gazu, ponieważ 1 litr gazu to ok. 0,8kg a litr benzyny to ok. 0,95kg. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81961-czy-silnik-z16xep-nadaje-si%C4%99-do-lpg/#findComment-701269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.