Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zabrałem się za wyciąganie aku, dzięki wcześniejszym opisom na forum nie było początkowo aż tak dużo problemów jak się spodziewałem.

 

Całość demontażu zajeła mi 5-8 minut, ale pojawił się PROBLEM.

 

Przy odkręcaniu śrubki za akumulatorem (13 przytrzymuje akumulator), kręce ją i kręce, trochę popuściła ale całkiem nie chce puścić. Czy pod spodem jest jakaś nakrętka i da rady tam dojść czy pozostało mi tylko rozwiercanie śruby od góry :beer:

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105352
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

zabrałem się za wyciąganie aku, dzięki wcześniejszym opisom na forum nie było początkowo aż tak dużo problemów jak się spodziewałem.

 

Całość demontażu zajeła mi 5-8 minut, ale pojawił się PROBLEM.

 

Przy odkręcaniu śrubki za akumulatorem (13 przytrzymuje akumulator), kręce ją i kręce, trochę popuściła ale całkiem nie chce puścić. Czy pod spodem jest jakaś nakrętka i da rady tam dojść czy pozostało mi tylko rozwiercanie śruby od góry :shock:

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pod aku jest plastikowa podstawa przykręcana na 4 śruby do karoserii ,w tej podstawie jest zatopiona nakrętka do której kręcisz uchwyt mocowania aku , to ta śruba na klucz 13 , i ta śruba zapiekła się , wiec teraz kręcisz całość śrube i nakrętkę , mi udało się ruszając aku przód tył wyrwać go z tego plastikowego uchwytu ,potem odkręciłem całość i dopiero udało mi się tam podziałać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105285
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niestety nakrętka śruby jest wtopiona w plastyk. Jak możesz to dokręć śrubę z powrotem i zalej jakimś wd40 lub podobnym i odkręć jeszcze raz. Jak nic to nieda musisz wyłuskać akumulator a potem odkręcić całą ramkę plastykową od aku i wtedy dopiero dostaniesz sie do tej śruby.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105283
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję i ja wyciągać i rzeczywiście geniusz raczej nie wymyślił miejsca na aku :shock::shock::beer:

Dlatego postanowiłem kupić dobry markowy aku żeby mieć na 5 lat spokój , mam już też klemy przejściowe pod aku ze słupkami ,tylko się waham nad amperażem ,ponoć 54 to oryginał ,ale ja myślę o 60 , może ktoś doradzić ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105094
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować o 10 % większy aku od standardowego.

Jeśli weźmiesz większy to może się nie doładowywać.

Jeśli kupisz z mniejszą pojemnością to będzie się przeładowywał i ulegnie szybkiemu zniszczeniu.

60 będzie dobry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105052
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napewno te 6A Cię niezbawi i w niczym niepomoże .

Możesz oczywiście wstawić większy np 74A lub podobny ale czy alternator go nałąduje przy włączonym oświetleniu? Fabryka zawsze daje optimum do danego modelu i wystarcza więc uważam ,że niepowinno się przesadzać z mocą. Daj tylko dobrej firmy (sprawdzonej)

i powinno wystarczyć to co zaleca fabryka.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-105051
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do Sintry oryginal do benzyny to 12V/69Ah/540A nr 1201280 do diesla 12V/72Ah/800A nr 1201297.

Zamiennik od str. klem nie może być szerszy niż 27,5cm bo się go niewłoży a może ocierać już o niego pasek wielorowkowy - dotyczy silnika diesla.

Pozdr

 

W każdym poście inne zalecenia dla diesla, a w katalogu Boscha są 3 zalecane 60Ah/540A, 55Ah i 50Ah. Miałem obecnie 80Ah/600A i wyzionął ducha. Włożyłem 65Ah i ledwie kręci. Znajomy mechanik powiedział mi, że on by spokojnie sobie radził, gdyby nie musiał tyle paliwa wpierw pompować. Zaleca montaż zaworku za 30pln przeciw-zwrotnego, by paliwo nie wracało zawsze do zbiornika i cięgle było w pompie. Są też ponoć jakieś boxy, które powodują podgrzewanie świec w każdych warunkach, co też rozwiązuje problem.

 

Ktoś z was jest w stanie mi poradzić optymalne rozwiązanie. Autem zamierzam jeszcze długo pojeździć i chcem to zrobić raz a porządnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-390980
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat.

Chcę założyć nieoryginalny akumulator do Sintry Diesel.

Pytanie do osób które taki montowały.

Jaką biegunowość kupić?

W większości dostępne są Prawy+.Czy będzie problem z montażem (długość kabli).

Czy lepiej poszukać Lewy +.

I jeszcze jedno.Jakiej największej pojemności użyliście do Diesla.

Chodzi o to że im większa pojemność tym większy aku.

Do tej pory najbardziej pojemny pasujący jaki znalazłem to Centra Futura 77Ah/760A i Bosch Silver S5 77Ah/780A.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8326-sintra-akumulator/page/3/#findComment-414222
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności