Skocz do zawartości

Sintra akumulator


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zabrałem się za wyciąganie aku, dzięki wcześniejszym opisom na forum nie było początkowo aż tak dużo problemów jak się spodziewałem.

 

Całość demontażu zajeła mi 5-8 minut, ale pojawił się PROBLEM.

 

Przy odkręcaniu śrubki za akumulatorem (13 przytrzymuje akumulator), kręce ją i kręce, trochę popuściła ale całkiem nie chce puścić. Czy pod spodem jest jakaś nakrętka i da rady tam dojść czy pozostało mi tylko rozwiercanie śruby od góry :beer:

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

zabrałem się za wyciąganie aku, dzięki wcześniejszym opisom na forum nie było początkowo aż tak dużo problemów jak się spodziewałem.

 

Całość demontażu zajeła mi 5-8 minut, ale pojawił się PROBLEM.

 

Przy odkręcaniu śrubki za akumulatorem (13 przytrzymuje akumulator), kręce ją i kręce, trochę popuściła ale całkiem nie chce puścić. Czy pod spodem jest jakaś nakrętka i da rady tam dojść czy pozostało mi tylko rozwiercanie śruby od góry :shock:

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pod aku jest plastikowa podstawa przykręcana na 4 śruby do karoserii ,w tej podstawie jest zatopiona nakrętka do której kręcisz uchwyt mocowania aku , to ta śruba na klucz 13 , i ta śruba zapiekła się , wiec teraz kręcisz całość śrube i nakrętkę , mi udało się ruszając aku przód tył wyrwać go z tego plastikowego uchwytu ,potem odkręciłem całość i dopiero udało mi się tam podziałać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niestety nakrętka śruby jest wtopiona w plastyk. Jak możesz to dokręć śrubę z powrotem i zalej jakimś wd40 lub podobnym i odkręć jeszcze raz. Jak nic to nieda musisz wyłuskać akumulator a potem odkręcić całą ramkę plastykową od aku i wtedy dopiero dostaniesz sie do tej śruby.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję i ja wyciągać i rzeczywiście geniusz raczej nie wymyślił miejsca na aku :shock::shock::beer:

Dlatego postanowiłem kupić dobry markowy aku żeby mieć na 5 lat spokój , mam już też klemy przejściowe pod aku ze słupkami ,tylko się waham nad amperażem ,ponoć 54 to oryginał ,ale ja myślę o 60 , może ktoś doradzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować o 10 % większy aku od standardowego.

Jeśli weźmiesz większy to może się nie doładowywać.

Jeśli kupisz z mniejszą pojemnością to będzie się przeładowywał i ulegnie szybkiemu zniszczeniu.

60 będzie dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napewno te 6A Cię niezbawi i w niczym niepomoże .

Możesz oczywiście wstawić większy np 74A lub podobny ale czy alternator go nałąduje przy włączonym oświetleniu? Fabryka zawsze daje optimum do danego modelu i wystarcza więc uważam ,że niepowinno się przesadzać z mocą. Daj tylko dobrej firmy (sprawdzonej)

i powinno wystarczyć to co zaleca fabryka.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do Sintry oryginal do benzyny to 12V/69Ah/540A nr 1201280 do diesla 12V/72Ah/800A nr 1201297.

Zamiennik od str. klem nie może być szerszy niż 27,5cm bo się go niewłoży a może ocierać już o niego pasek wielorowkowy - dotyczy silnika diesla.

Pozdr

 

W każdym poście inne zalecenia dla diesla, a w katalogu Boscha są 3 zalecane 60Ah/540A, 55Ah i 50Ah. Miałem obecnie 80Ah/600A i wyzionął ducha. Włożyłem 65Ah i ledwie kręci. Znajomy mechanik powiedział mi, że on by spokojnie sobie radził, gdyby nie musiał tyle paliwa wpierw pompować. Zaleca montaż zaworku za 30pln przeciw-zwrotnego, by paliwo nie wracało zawsze do zbiornika i cięgle było w pompie. Są też ponoć jakieś boxy, które powodują podgrzewanie świec w każdych warunkach, co też rozwiązuje problem.

 

Ktoś z was jest w stanie mi poradzić optymalne rozwiązanie. Autem zamierzam jeszcze długo pojeździć i chcem to zrobić raz a porządnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat.

Chcę założyć nieoryginalny akumulator do Sintry Diesel.

Pytanie do osób które taki montowały.

Jaką biegunowość kupić?

W większości dostępne są Prawy+.Czy będzie problem z montażem (długość kabli).

Czy lepiej poszukać Lewy +.

I jeszcze jedno.Jakiej największej pojemności użyliście do Diesla.

Chodzi o to że im większa pojemność tym większy aku.

Do tej pory najbardziej pojemny pasujący jaki znalazłem to Centra Futura 77Ah/760A i Bosch Silver S5 77Ah/780A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności