Skocz do zawartości
kondzio951

Astra H 1.6 xer - czujnik zmiennych faz

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik walka rozrządu. Od prawej strony bloku silnika. Też są dwa. Nie te przy rozrządzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co z czujnikiem?

Wywala P000A/P0011/P0014?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnych od razu dwa p0365-04 I p0340-04 a na nie oryginalnych jak się nagrzeje to tylko p0340-04. U znajomego byly te same bledy i jemu pomogla wymiana czujnikow które u mnie nie działają:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie myślisz o tym że skoro czujniki dobre nie działają to może  być wina przewodów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem, przejrzałem je i są w porządku. Z drugiej strony nie oryginalne też by nie działały. A może są dwa rodzaje tych czujników w tym silniku? Na jednym forum ktoś tak napisał ale nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kondzio951 napisał:

przejrzałem je i są w porządku.

 

Wybacz ale przejrzenie to nie jest sposób na sprawdzenie.

Przydało by się je pomierzyć od wtyczki sterownika do samego czujnika.

Czy nie mają jakichś przebić czy sterownik czasem nie robi zamieszania.

Końcówka błędu (04 ) mówi o usterce wewnętrznej układu

Spróbuj zmierzyć jakie jest napięcie we wtyczce od czujnika na pin 3 -masa 

Powinno być 4.8-5.2 V

2018-07-04_074721.png

 

Tak samo powinno być pin 1-masa 

A pin 2-masa < 0.3 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin 1 - masa 5.02 V

Pin 2 - masa -0.01 V lub -0.00 V Ale gdy podłącze do plusa to pokazuje -14.58V na odpalonym silniku

Pin 3 - masa 5.01V 

Tak to wygląda u mnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego zasilanie masz w porządku

Ale mierzyłeś też drugi czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, oba mają identyczne wartości. Czy może być tak, że były dwa rodzaje czujników?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego już nie wiem.

Ale może być tak że to jakieś zamienniki z którymi Ople nie za bardzo chcą współpracować.

 

Ale możesz sprawdzić co dalej Tis podaje:

odpiąć wtyk od sterownika( w załączniku) i zmierz rezystancję między pin 26 we wtyku sterownika a pin 2 we wtyczce od czujnika   ( powinno być poniżej 5 Ohma)

To samo z drugim czujnikiem tylko pin 24 - pin 2 

 

 

 

2018-07-04_202503.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zmierzyłem. Wybrałem ustawienie 20k i pokazuje 0.0 gdy dotykam a gdy nie to na wyświetlaczu jest O.L czyli przejście jest. Gdy zamienię na V i złapie + to w trakcie podłączenia wtyczki do sterownika wskakuje od razu -12 V. Zmierzone na obu. Wczoraj założyłem też stary sterownik silnika i objawy są te same. Jakie jest prawdopodobieństwo, że mogłem kupić używany sterownik z tym samym problemem. Żadnych innych błędów nie ma. Czasami miałem błąd od transponderaż kluczyka Ale tylko wtedy kiedy samochód był na włączonym zapłonie z 10 min i wtedy chciałem odpalić. Ale to chyba jest związane już z modułem CIM. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się muszą wypowiedzieć fachowcy.

ArKos , Beny ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam w dalszym ciągu rozwiązania i natknąłem się na podobny problem na niemieckim forum i tak tłumacząc przez Google translator wnioskuje, że przyczyną może być czujnik wału korbowego i mimo to komputer wywala błędy czujników wałków rozrzadu. Może to być naprawdę powiązane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem czujnik wału. Jednak nic się nie zmieniło. Jeśli chodzi o sam czujnik to jest w takim miejscu, że trzeba się nameczyc żeby go wymienic przed tym trzeba zdemontować rozrusznik. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś sprawdziłem za pomocą diody czy czujniki działają. Sprawdziłem nie oryginalny jak i oryginalny oba działają. Następnie sprawdziłem na samochodzie i wyszło tak że nie oryginalne działają a oryginalne nie dają sygnału. Czyli dochodzę do wniosku, że może odległość między czujnikiem a wałkiem jest zbyt duża. Jakiś czas temu sprawdzałem i wydaje mi się że jest ok. Załączam zdjęcie. Teraz moje pytanie czy i jak można wałek "podsunac" bardziej w prawo jeden jak i drugi oraz dlaczego mogło dojść do tego, że po prostu on się cofnął?  Z góry dziękuję. :)

Screenshot_20180718-140309_Gallery-720x1280.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam już pewnie po raz ostatni. Udało mi się rozwiązać problem. Winne były "półksiężyce" na walkach i czujniki miały zbyt duża odległość od nich żeby je mierzyć. Użyłem śrubokręt i młotek do zbliżenia ich do czujników i auto jak nowe. Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam serdecznie . Mam nadzieję, że komuś kiedyś się przyda temat. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dla tych którzy o tym pojęcia nie mają wytłumacz to bardziej łopatologicznie aby każdy to widział.

I wtedy to będzie piękne zakończenie tematu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę. Załączam zdjęcie na którym najlepiej widać. To co jest zaznaczone to jest przed naprawą. Widać, że ta obręcz uciekła sobie i zostawiła zaznaczony ślad. Za pomocą narzędzi cofnąłem ją na swoje miejsce patrząc dokładnie bardziej na ten duży kwadratowy ząb (To jest ten pół księżyc), który umieściłem w odległości ok 1mm od czujnika wałka rozrządu. Mam nadzieję, że każdy zrozumie. Pozdrawiam:)

20180721_172432-1024x768.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to jest prawidłowo zakończony temat.

Podpinam go .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opel Astra h 1.6 85kw
      Witam. Mam takie pytanie, gdy zatankuje do pełna maksymalnie zrobię na zbiorniku 700 - 800 km...... Mam problem z sonda lambda pierwszą przed katalizatorem. Może on zwiększać spalanie? Ile wam pali Astra z takim silnikiem hatchback? Dodam że jeżdżę po autostradzie z prędkością 120 130 km 
    • Przez qpik
      Od pewnego czasu na wolnych obrotach słychać cykliczny dźwięk syczenia dochodzący z okolic przepustnicy (a przynajmniej tak mi się wydaje). Czy wie ktoś co to może być? Samochód chodzi OK, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy taki dźwięk może wydawać odma? Jeżeli tak to jak ją sprawdzić.
      Wrzucam nagranie gdzie wszystko słychać, proszę też o opinie czy nie słychać też jakiś innych niepokojących dźwięków:
       
    • Przez qpik
      Jako że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich.
       
      Wczoraj podjeżdżając pod dom wpadło mi sprzęgło w podłogę, pod samochodem pojawiła się plama po płynie hamulcowym. Po otworzeniu maski okazało się że wypadł przewód sprzęgła z łącznika (tego z odpowietrznikiem). Po włożeniu go na miejsce wydaje mi się że nie wchodzi on cały (po podpompowaniu sprzęgła kapie płyn z łączenia przewodu do tego kolanka), tak mi się przynajmniej wydaje, rowek z końcówki nie dochodzi do miejsca gdzie ma być złapany przez zawleczkę. Pytania mam dwa: na końcówce jest cienka warstwa kamienia i rdzy, czy można to po prostu spolerować papierem ściernym czy lepiej próbować jakąś chemią (jak tak to czym?)? Drugą rzeczą jest uszczelka z łącznika, widzę w katalogu że ta uszczelka (nr: GM  90511437 ) jest wpisana tylko w wersje skrzyń 6-biegowe, w 5-biegowych (tak jak moja) ten oring nie jest zaznaczony jako występujący, natomiast pozostałe części (przewód oraz łącznik) są takie same, w związku z tym czy w mojej wersji ta uszczelka powinna tam być czy nie? Pytanie na boku: co mogło spowodować że ten przewód tak nagle wyskoczył?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.