Skocz do zawartości
kondzio951

Astra H 1.6 xer - czujnik zmiennych faz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z czujnikiem faz rozrządu. Szukam rozwiązania juz od roku. Wszystkie fora, kilkunastu mechaników i nikt nie jest w stanie pomóc. Mianowicie problem zaczął sie od czasu kiedy zamiast trzeciego biegu została wrzucona jedynka jakby tego było mało stało się to na wysokich obrotach. Wszystko skutkowało rozwalonym sprzęgłem. Po naprawie mechanik założył również nowe czujniki faz rozrządu, bo ciężko było odpalić samochód i nie miał mocy. Na krótkich odcinkach jest ok. 2/8 raza auto nie odpali za pierwszym razem, mozna trzymac rozrusznik godzinami za to za drugim razem pali od strzała. Kupowałem uzywane oryginalne czujniki niestety każdy samochód odrzucił (tak jakby były zepsute) kupiłem tez nie oryginalne nowe i ta sama sytuacja (teraz mam założone nie oryginale i tylko te działają). I teraz gdy silnik jest zimny wszystko jest ok a gdy sie nagrzeje to traci moc, po porstu aż się jezdzic odechciewa. Wystarczy się zatrzymać zgasic silnik i poczekać 10 min i wszystko dalej smiga i wtedy mimo ze silnik jest nagrzany i za chwile znowu traci moc. Przy długiej trasie jak strace moc po jakims czasie znow potrafi ja odzyskać. Zauważyłem tylko teraz, ze jak byla zima (mam problem z termostatem tzn. Czujnikiem bo silnik nagrzewal się tylko do ok 70 stopni) to wszystko smigalo i mozna bylo jezdzic i jezdzic. Nie mam sily co moze byc nie tak. Nawet wymieniłem sterownik silnika co prawda uzywany ale jest identyczna sytuacja.
Błędy jakie pokazuje mi opcom (nie wymieniłem termostatu jeszcze ) to:
P0597(61)-nieznany kod błędu ale wiem ze to termostat i drugi z czujnika
P0340 (04)-obwod czujnika położenia wlotow.
Co ciekawe gdy zamienie czujniki z wydechowego na ssacy i tak zawsze bedzie wywalalo ssacy. Dziekuje bardzo za kazda odpowiedź.

P.s. moze jest ktos z okolic warszawy, lublina, zamoscia lub tomaszowa lubelskiego i ma taki sam silnik i zgodziłby podmienić moje części w celu sprawdzenia (chodzi mi o czujniki czy na pewno sa dobre)

Edytowane przez kondzio951

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzał ktoś rozrząd czy nie przeskoczył?

 

 

 

 

post-37019-0-37499600-1523217864_thumb.png

post-37019-0-81076100-1523218129_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak rozrzad jest dobrze ustawiony. Zapomniałem dopisać. Dzięki za odpowiedź. :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak podjechał do innego mechanika do sprawdzenia tak rozrządu jak okablowania czujnika od czujnika do sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślisz, ze może jednak? A gdyby to była wina rozrządu nie miał bym problemu cały czas gdyby o ząbek przeskoczył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz wyżej co jest w opisie błędu P0340.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Bede jechal niedlugo do mechanika zeby wymienic kilka rzeczy eksploatacyjnych w aucie i powiem mu o rozrzadzie i dam znac. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dluzszej przerwie. Byłem u mechanika, sprawdził rozrząd, wszystko jest w porządku. Zauważyłem tez, ze gdy silnik traci moc slysze takie charakterystyczne cykanie z silnika gdy dodam gazu przyspiesza razem z obrotami. Wyskoczył mi dodatkowy błąd ecn000970. A od wczoraj świeci mi sie check engine- powiązany jest z czujnikiem, kiedys tak samo mialem ale po skasowaniu nie wrócił. Czy moze to byc powiazane z kołami faz. Mysle zeby wynienic za jakis czas rozrzad i od razu te koła. Ale czy w tym moze tkwić problem ? Sprawdzałem tez ze gdy temp silnika nie osiagnie ponad 100° to mozna jezdzic normalnie a jak juz osiągnie termostat sie otworzy i juz brakuje mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo źle ustawiony rozrząd albo zawór regulacyjny koła ZFR albo samo koło ZFR.

Masz lekturę bo walczyłem z podobnym tematem:

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/1788304684811348


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odpowiedź. Za tydzien w weekend zerknę tam co u mnie słychać i dam znac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zestaw blokad masz, że chcesz zerkać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Końcówki wałków od strony czujnikow będą widoczne chyba po zdjęciu pokrywy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I cóż z tego, że będą widoczne? Koła ZFR muszą być zablokowane i wał. Wtedy możesz patrzeć jak wygląda tył wałków i czy przynajmniej mniej więcej się zgadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie podjadę do mechanika żeby zerknac na to :) bo nie mam blokad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po długiej nie obecności. Znalazłem osobę która ma ten sam silnik i po przełożeniu od razu pokazują sie dwa błędny odnośnie czujnika ssacego i wydechowego. Komputer nie chce zaakceptować oryginalnych działających a moje nie oryginalne działają dopóki silnik nie złapie temperatury. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi. Moje u niego też działają. Sprawdzany był rozrząd ponownie jak i wałki czy nie zostały przestawione. Wszystko jest dobrze. W sumie gdyby nie było to i moje na zimnym by nie były sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na uwalone koła ZFR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Dzięki za odpowiedź.  Tylko czemu na zimnym działa?  Nie chce pchać się cały czas w koszty i sprawdzać metodą prób i błędów.  Wymieniłem też dwa solenoidy (czujniki te przy kołach ZFR) oraz wyciągnąłem z nich te siateczki (filtr ) . Nic się nie zmieniło po za tym, że auto przy odpaleniu mniej klekocze. Da się te koła jakoś sprawdzić inaczej?  Czy tylko po przez wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, kondzio951 napisał:

Tylko czemu na zimnym działa? 

Bo olej jest gęsty i łatwiej jest rozklekotane koło wysterować?

Jak klekocze przy odpalaniu to rozyebane koła w środku są. Wymiana i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to nie powinno być mimo wszystko że na zimnym wszystkie czujniki powinny działać i dopiero jak się ciepły zrobi silnik to wtedy wywalić te błędy?  Opcom od razu wywala te błędy na oryginalnych czujnikach a na nie oryginalnych dopiero po czasie. Dziś użyłem menu serwisowego i jest tak, że jak postoi chwilę samochód i ruszę w drogę to nawet jak już jest gorący silnik to wszystko działa i można przejechać spokojnie nawet 15 km. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakich czujnikach mowa, bo nie wywnioskowałem z wcześniejszych postów?

Czujnika ssącego i czujnika wydechowego ale co? Czujniki wałków czy zawory regulacyjne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opel Astra h 1.6 85kw
      Witam. Mam takie pytanie, gdy zatankuje do pełna maksymalnie zrobię na zbiorniku 700 - 800 km...... Mam problem z sonda lambda pierwszą przed katalizatorem. Może on zwiększać spalanie? Ile wam pali Astra z takim silnikiem hatchback? Dodam że jeżdżę po autostradzie z prędkością 120 130 km 
    • Przez qpik
      Od pewnego czasu na wolnych obrotach słychać cykliczny dźwięk syczenia dochodzący z okolic przepustnicy (a przynajmniej tak mi się wydaje). Czy wie ktoś co to może być? Samochód chodzi OK, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy taki dźwięk może wydawać odma? Jeżeli tak to jak ją sprawdzić.
      Wrzucam nagranie gdzie wszystko słychać, proszę też o opinie czy nie słychać też jakiś innych niepokojących dźwięków:
       
    • Przez qpik
      Jako że jest to mój pierwszy post to witam wszystkich.
       
      Wczoraj podjeżdżając pod dom wpadło mi sprzęgło w podłogę, pod samochodem pojawiła się plama po płynie hamulcowym. Po otworzeniu maski okazało się że wypadł przewód sprzęgła z łącznika (tego z odpowietrznikiem). Po włożeniu go na miejsce wydaje mi się że nie wchodzi on cały (po podpompowaniu sprzęgła kapie płyn z łączenia przewodu do tego kolanka), tak mi się przynajmniej wydaje, rowek z końcówki nie dochodzi do miejsca gdzie ma być złapany przez zawleczkę. Pytania mam dwa: na końcówce jest cienka warstwa kamienia i rdzy, czy można to po prostu spolerować papierem ściernym czy lepiej próbować jakąś chemią (jak tak to czym?)? Drugą rzeczą jest uszczelka z łącznika, widzę w katalogu że ta uszczelka (nr: GM  90511437 ) jest wpisana tylko w wersje skrzyń 6-biegowe, w 5-biegowych (tak jak moja) ten oring nie jest zaznaczony jako występujący, natomiast pozostałe części (przewód oraz łącznik) są takie same, w związku z tym czy w mojej wersji ta uszczelka powinna tam być czy nie? Pytanie na boku: co mogło spowodować że ten przewód tak nagle wyskoczył?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.