Skocz do zawartości
doman

Opel astra g 125 KM wentylator wariuje od klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Przekopałem się trochę przez forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc prosze o podpowiedz.

 

Auto opel astra g (dwójka) z 2002r silnik z18xe 125KM klima-tronik

 

Problem:

wentylator od chłodnic załącza się na 3-4 sekundy po czym milknie na naście sekund i znowu odpala na 3-4 sekundy.

 

Mam program opel scanner (1.0.2.1) + kabel i po przejrzeniu odczytów zauważyłem, że wentylator załącza się przy 2500 kpa a/c pressure i wyłącza się na 2180 kpa. Taki spadek dzieje sie w 3 sekundy (dosłownie) od załączenia wentylatora od chlodnic. Czy to możliwe by w tak krótkim czasie był w ogóle jakiś efekt?

 

Klima była 3-4 miesiące temu nabijana ale nie zauważyłem, czy po tym nabiciu problem sie pojawił no bo była zima i klimy raczej nie używałem.

 

Komputer nie wykazuje żadnych błędów zapisanych w systemie aktywnych czy starych. Prosze o podpowiedz co to może być. Pewnie i tak sie skończy na serwisie ale wiecie lepiej wiedzieć coś by nie dać sie naciągnąć niemożebnie, nie mam w okolicy dobrych serwisów klimatyzacji tylko ogólne

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj dziury w całym. Tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukałeś. Powodem takiego zachowania na ogół jest przepalony rezystor regulujący prędkości obrotowe (biegi). Jest to bardzo typowa usterka tego modelu. Łatwa w naprawie. Po załączeniu klimatyzacji wentylator powinien się załączyć na pierwszym biegu i powinien kręcić się powoli. U ciebie załącza się w trybie awaryjnym (na najwyższym biegu) gdy ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrośnie powyżej krytycznego. generalnie używanie w ten sposób klimatyzacji może mieć skutki uboczne. W mojej zafirce zanim na to wpadlem uszkodziłem dwa sprzęgła i kompresor. Naprawa polega albo na naprawie drutu oporowego (jest gdzieś tutorial w sieci wraz z zdjęciami ) lub wymianie wentylatora wraz z rezystor em. Ja poszedłem ta druga drogą i kupiłem zamiennik za ok 300zł. Od 25 tys. mam spokój. Co do pierwszej metody to przy okazji naprawy rezystora warto zregenerować łożyska w wentylatorze inaczej szybko usterka powróci. Wentylator, który się ciężko kręci pobiera większy prąd i drut oporowy szybciej się przepala.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

awiator masz klime manualna, czy automatyczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja też miałem automatyczną i u mnie tez przy obecnych temp wiatrak pracował cyklicznie. Wszystko sprawne. Byłem z tym u "klimiarza", i sprawdził, wg niego w automatycznej klimie wentylator pracuje wg zapotrzebowania. Gdy beda wieksze upały bedzie pracował cały czas.

Druga sprawa że sprawnosc biegów mozna sprawdzic bezproblemowo programem diagnostycznym. Zresztą ja sprawdzałem swoje w ten sposób.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja problem zauważyłem jak bylo 30+ na zewnatrz. Wtedy od razu zalaczal sie na pierwszym biegu i tak sobie pracowal. Z ciekawości sprawdzilem i teraz (+17) zalacza sie okresowo ale wciąż tylko na pierwszy bieg (prawie go nie słychać) awaryjnie to dzwiek bardziej przypomina helikopter. Co do programu diagnostycznego to sie zgadza. Zarowno OP-COM jak i Delphi miały opcje wlaczenia na konkretnym biegu.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli u Ciebie tez wyłacza się, i włacza? Czyli u autora tematu jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy włącza i wyłącza się na najwyższym biegu.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugi bieg by sie załaczał ,po wiekszym czasie. nie do 3-4 sekundy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor napisał ze wentylator załącza się na 3-4s a nie po 3-4s. U mnie właśnie drugi bieg włączał się na tak krótki czas. Pierwszy teraz włącza się na 10-20s z przerwami ok 10s.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No własnie "helikopter" sie załacza. Myśle, że to jest drugi bieg. Niestety w opel scanner nie ma opcji diagnostycznej. Dzieki za wszystkie odpowiedzi, posprawdzam o co chodzi z tym. Myśle, że to bedzie z wentylatorem. Nie zauważyłem by kręcił sie "powoli" odrazu dostaje obrotów. Jak sie załacza od temperatury chłodzenia silnika to też nigdy nie kreci się powoli i cicho tylko od razu obroty i wielki szum.

 

W zafirce są dwa wentylatory jak w vectrze czy jeden na obydwie chlodnice?

Edytowane przez doman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są dwa rodzaje klimatyzacji z Zafirze. Mój kolega z pracy ma dwa wentylatory, ja mam tylko jeden ale za to większy. W przypadku układu chłodzenia wentylator zawsze załącza się na najwyższym biegu. Niższe biegi mają zastosowanie tylko w przypadku klimatyzacji. Jak nie masz czym przetestować to możesz wsadzić rękę między wentylatorem a silnikiem (koniecznie silnik musi być wyłączony i zimny) i przy odrobinie szczęścia da się wymacać usterkę.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez awiator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć, 
      piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić  

      Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

      Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. 

      Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva?

      Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.
    • Przez kamillo1
      Witam. W mojej Astrze H z automatyczną klimatyzacją pojawił się problem ze sterowaniem kierunkami nawiewów po włączeniu trybu nadmuchu na szybę za pomocą przycisku.
      Po wciśnięciu przycisku klapki ustawiają się prawidłowo, ale po jego wyłączeniu zawieszają się w losowej pozycji i sterowanie przestaje całkowicie działać. Aby przywrócić możliwość sterowania muszę na chwilę odłączyć akumulator. 
      Co może być przyczyną takiego problemu?
    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.