Skocz do zawartości
doman

Opel astra g 125 KM wentylator wariuje od klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Przekopałem się trochę przez forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc prosze o podpowiedz.

 

Auto opel astra g (dwójka) z 2002r silnik z18xe 125KM klima-tronik

 

Problem:

wentylator od chłodnic załącza się na 3-4 sekundy po czym milknie na naście sekund i znowu odpala na 3-4 sekundy.

 

Mam program opel scanner (1.0.2.1) + kabel i po przejrzeniu odczytów zauważyłem, że wentylator załącza się przy 2500 kpa a/c pressure i wyłącza się na 2180 kpa. Taki spadek dzieje sie w 3 sekundy (dosłownie) od załączenia wentylatora od chlodnic. Czy to możliwe by w tak krótkim czasie był w ogóle jakiś efekt?

 

Klima była 3-4 miesiące temu nabijana ale nie zauważyłem, czy po tym nabiciu problem sie pojawił no bo była zima i klimy raczej nie używałem.

 

Komputer nie wykazuje żadnych błędów zapisanych w systemie aktywnych czy starych. Prosze o podpowiedz co to może być. Pewnie i tak sie skończy na serwisie ale wiecie lepiej wiedzieć coś by nie dać sie naciągnąć niemożebnie, nie mam w okolicy dobrych serwisów klimatyzacji tylko ogólne

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj dziury w całym. Tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukałeś. Powodem takiego zachowania na ogół jest przepalony rezystor regulujący prędkości obrotowe (biegi). Jest to bardzo typowa usterka tego modelu. Łatwa w naprawie. Po załączeniu klimatyzacji wentylator powinien się załączyć na pierwszym biegu i powinien kręcić się powoli. U ciebie załącza się w trybie awaryjnym (na najwyższym biegu) gdy ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrośnie powyżej krytycznego. generalnie używanie w ten sposób klimatyzacji może mieć skutki uboczne. W mojej zafirce zanim na to wpadlem uszkodziłem dwa sprzęgła i kompresor. Naprawa polega albo na naprawie drutu oporowego (jest gdzieś tutorial w sieci wraz z zdjęciami ) lub wymianie wentylatora wraz z rezystor em. Ja poszedłem ta druga drogą i kupiłem zamiennik za ok 300zł. Od 25 tys. mam spokój. Co do pierwszej metody to przy okazji naprawy rezystora warto zregenerować łożyska w wentylatorze inaczej szybko usterka powróci. Wentylator, który się ciężko kręci pobiera większy prąd i drut oporowy szybciej się przepala.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

awiator masz klime manualna, czy automatyczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja też miałem automatyczną i u mnie tez przy obecnych temp wiatrak pracował cyklicznie. Wszystko sprawne. Byłem z tym u "klimiarza", i sprawdził, wg niego w automatycznej klimie wentylator pracuje wg zapotrzebowania. Gdy beda wieksze upały bedzie pracował cały czas.

Druga sprawa że sprawnosc biegów mozna sprawdzic bezproblemowo programem diagnostycznym. Zresztą ja sprawdzałem swoje w ten sposób.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja problem zauważyłem jak bylo 30+ na zewnatrz. Wtedy od razu zalaczal sie na pierwszym biegu i tak sobie pracowal. Z ciekawości sprawdzilem i teraz (+17) zalacza sie okresowo ale wciąż tylko na pierwszy bieg (prawie go nie słychać) awaryjnie to dzwiek bardziej przypomina helikopter. Co do programu diagnostycznego to sie zgadza. Zarowno OP-COM jak i Delphi miały opcje wlaczenia na konkretnym biegu.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli u Ciebie tez wyłacza się, i włacza? Czyli u autora tematu jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy włącza i wyłącza się na najwyższym biegu.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugi bieg by sie załaczał ,po wiekszym czasie. nie do 3-4 sekundy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor napisał ze wentylator załącza się na 3-4s a nie po 3-4s. U mnie właśnie drugi bieg włączał się na tak krótki czas. Pierwszy teraz włącza się na 10-20s z przerwami ok 10s.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No własnie "helikopter" sie załacza. Myśle, że to jest drugi bieg. Niestety w opel scanner nie ma opcji diagnostycznej. Dzieki za wszystkie odpowiedzi, posprawdzam o co chodzi z tym. Myśle, że to bedzie z wentylatorem. Nie zauważyłem by kręcił sie "powoli" odrazu dostaje obrotów. Jak sie załacza od temperatury chłodzenia silnika to też nigdy nie kreci się powoli i cicho tylko od razu obroty i wielki szum.

 

W zafirce są dwa wentylatory jak w vectrze czy jeden na obydwie chlodnice?

Edytowane przez doman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są dwa rodzaje klimatyzacji z Zafirze. Mój kolega z pracy ma dwa wentylatory, ja mam tylko jeden ale za to większy. W przypadku układu chłodzenia wentylator zawsze załącza się na najwyższym biegu. Niższe biegi mają zastosowanie tylko w przypadku klimatyzacji. Jak nie masz czym przetestować to możesz wsadzić rękę między wentylatorem a silnikiem (koniecznie silnik musi być wyłączony i zimny) i przy odrobinie szczęścia da się wymacać usterkę.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez awiator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lansjer
      Ostatnio otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami. Zauważyłem brak kostkowego bezpiecznika FE5 (40A) odpowiedzialnego za drugi i trzeci bieg wentylatora. Nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek był. Mam tylko jeden wentylator, ten między chłodnicą a silnikiem. Nie widzę tego przedniego (między zderzakiem a chłodnicą).
       
      OPEL ASTRA Ko 1.6 Enjoy (H) kombi benzyna, produkcja: 2006 wrzesień, kW: 77, pojemność: 1598 cm3, kod silnika: Z16XEP,
       
      Pytania:
      Czy powinienem mieć wmontowany bezpiecznik FE5?
      Po przejechaniu ilu km /względnie przy jakiej temperaturze płynu chłodniczego/ powinien załączyć się wentylator?
       
      Poniżej zdjęcie skrzynki w komorze silnika:

       
      Pozdrawiam
      MK
       
       
    • Przez Adrian59221
      Witam wszystkich po raz pierwszy na forum!

      Mam następujący problem z Autem Opel Corsa C 2002r z klimatronikiem:

      Ogrzewanie jest bardzo mało wydajne. W zimę przy ustawieniu temperatury nawet na HI powietrze leci lekko letnie, o dziwo to samo w lato. Oczywiście temperatura silnika osiągnięta. Gdy chciałem sprawdzić drożność nagrzewnicy, okazało się, że pracuje na 100% swojej powierzchni, a płyn wypływający z niej jest chłodniejszy,niż bardzo gorący, który do niej wpływa, czyli oddaje ciepło. Przypadkiem ,przez niewielką nieszczelność na gąbce uszczelniającej kanał powietrzny do nagrzewnicy zauważyłem, że powietrze,które do niej dociera (do nagrzewnicy) , jest BARDZO zimne. Wniosek: działa jednocześnie ogrzewanie i klimatyzacja! Nagrzewnica ogrzewa ochłodzone powietrze. Po tym spostrzeżeniu na próbę ustawiłem ogrzewanie na HI oraz uruchomiłem tryb ECO, po chwili powietrze wpadające do kabiny było bardzo gorące.
      Po podniesieniu maski faktycznie się okazało ,że mimo ustawienia na klimatroniku wysokiej temperatury, bądź do oporu, czyli HI , sprężarka klimatyzacji cały czas działa (elektrosprzęgło załączone).Tryb ECO odłącza cewkę elektrosprzęgła i agregat się zatrzymuje, po czym po chwili jest ciepło w aucie. W czym szukać przyczyny,że działa jednocześnie ogrzewanie i klimatyzacja? Dlaczego "komputer" nie odłącza elektrosprzęgła przy wysokich nastawach temperatur? Za schowkiem znalazłem 3 silniki klap ,wszystkie funkcjonują,bynajmniej tak to wygląda.

      Pozdrawiam!
      Adrian
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.