Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Z nawiewów wyczuwalny jest zapach paliwa kiedy są wysokie temp. na dworze. Zauważyłem, że pękł lekko przewód zwrotny paliwowy. Wymieniłem, ale niestety zapach z nawiewów jest nadal. Dostałem się do filtra węglowego oparów paliwa. Zagrzałem motor i nic nie czuję,w końcu wyczułem, że woń leci z otworu nad filtrem gdzie biegnie jakiś przewód 2 żyłowy w osłonce. Widać także, że jest otoczony gąbką i folią, nie wiem może to element wyciszenia. Proszę o pomoc.

 

Prawa strzałka obrazuje skąd wyczuwalne jest paliwo, lewa filtr. 

 

Opel Meriva 1,6SE

zapach.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze zostały jakieś resztki i wywietrzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Już 2 miesiące wietrzeje :(

 

Chyba, że przylało ostro. Czyściłem także nawiewy pianką, i odgrzybiałem klimę. Mogę tam piankę wpuścić do czyszczenia nawiewów lub zatkać dziurę szmatą . Blisko jest jednak wiatrak i nie wiem czy to coś da...

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie .

To trzeba szukać gdzie paliwo podcieka.

A zaworkiem par paliwa nie cieknie po wężyku?

Jest na filtrze powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

gdzie ten zaworek?

 

Sprawdziłem wszystkie przewody i sucho....

opel-meriva-16-8v-lpg-centralny-zamek-skepe-483565913.jfif

Poczytałem troche...

Czy jeśli EVAP będzie uszkodzony może dawac takie objawy?

 

nie wiem czy dobrze rozumiem, zawor evap powoduje ze filtr weglowy wtlacza opary do siebie i filtruje je. To taki jakby silnik odkurzacza, czy tak?

czy jak jest sprawny zawor to nie powinienem wyczuc ciagu w filtrze?, ciągu powietrza 

Pozdrawiam

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem jeszcze raz wszystko. Jak dla mnie filtr i zaworek musi tworzyć jakiś ciąg aby zassać spaliny, opary. W przypadku uszkodzenia zaworu leci opar do kabiny. Zamówiłem używkę na allegro za 30zł. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Lipa. Wymieniłem zaworek (nr 10 na rys.)śmierdzi nadal. Jak przyłożę do ucha ten zaworek to nie słyszę aby coś pracowało. Nie wiem co jest, mechanik jeden kukał i tak kukał, że nie wie też....

Ewidentnie śmierdzi spod nadkola prawego, z otworu nad filtrem węglowym. Jak rozmontowałem nadkole włożyłem szmatę do tej dziury i nic....

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek  a jak się zachowuje zaworek w programie diagnostycznym?

Jakie masz ciśnienie paliwa na listwie?

Może za duże i gdzieś jakieś połączenie nie wytrzymuje i puszcza smrodek

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie było robione. Wziąłem i wyciągnąłem przewód rorke z zaworka która idzie do głowicy silnika górnej czesci. Po zdjeciu zasysa powietrze ta rurka. Tam jest wiazka elektryczna do tego zaworka tam jest jakis slinik czy co? moze wiązka jest zdybana.. mechanicy nie wiedzą...

 

mysle ze jesli byl wezyk paliwowy zwrotny pekniety i na obudowie filtra powietrza znalazlem slady po paliwie to to ma z tym związek...

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, przemyslawk7@gmail.com napisał:

Tam jest wiazka elektryczna do tego zaworka tam jest jakis slinik czy co?

Zaworek to zwykła cewka (elektrozaworek ) który się otwiera i zamyka.

 

 

Ale jest jeszcze opcja że samym zaworkiem uchodzi zapach.

Może spróbuj skrócić wężyk i do nie go dochodzące o 1 cm.

Może sa już za luźne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

zapach jest ewidentny z tego otworu spod nadkola...stamtad sie przedostaje...z zaworka nie ma zadnego zapachu...

 

nad filtrem weglowym jest otwor gdzie ida jakies zyly elektryczne. I stamtad leci zapach...

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje pouszczelniać silikonem albo na próbę izolacją wszystkie łączenia wężyków w filtrze.

Może on sam też jest pęknięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

do filtra ida 2 wezyki. Sa ok. Filtr raczej tez. On nie smierdzi. Idzie zapach z otworu kontrukcyjnego gdzie sa wpuszczone 2 elektryczne przewody. Nie wiem gdzie prowadzą po co są. Moze do baku...Jak wpuszcze tam silikon nie sadze ze cos to da. Szmata wsadzilem i nic. To woń i sie niesie. Nie wiem...ja myslalem ze ten zawor to ciagnie powietrze opary z filtra weglowego...w sumie trzeba chyba sprawdzic czy prad dochodzi do wiazki od zaworka...

 

nad tym otworem kontrukcyjnym jest tez wiatrak do nawiew i ciagnie ten zapach do kabiny/...

 

Adam a jak odpalisz auto to ten zaworek slyszysz ze pracuje? 

Edytowane przez przemyslawk7@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odłacze od niego prawy węzyk który prowadzi do górnej części głowicy silnika to motor dostaję bujankę, bo z wężyka ciągnie powietrze. Nie wiem co będzie jak go zatkam. NIe wiem czy czasem nie jest uwalona wiązka elektryczna. Żadnego cykania nie słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz sobie

 

2018-07-04_120816.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj

 

j2018-07-04_175012.png

 

2018-07-04_175101.png2018-07-04_175043.png2018-07-04_175028.png

 

Według schematu to jest to bezpiecznik 14 

Zasilanie to czerwono-biały

Od sterownika silnika idzie brązowo -czerwony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam! jednak filtr węglowy był powodem tego zapachu. To on jest winny. Opary tak się unoszą, że nie wiadomo było gdzie szukać. 

Rozkręciłem osłonę nadkola i dostałem się do niego. Stwierdziłem, że go wymontuję. Wymontowałem zdjąłem rurki i stwierdziłem, że ten filtr jest zużyty i lipa. Z rurki prawej wydobywały się oparyktóy szły do filtra  stwierdziłem, że wymontuje definitywnie filtr i rurkę zaślepię. Lewa rurka stwierdziłem, że odbiera opary które przechodzą przez filtr węglowy. Czyli prawa wlot oparów, lewa odnderanie  ale przed filtracja oparów przez filtr. Na początku zaślepiłem zrobiłem malutki otwór bo stwierdziłem , że opar musi gdzieś wylatywać. Izolacja i mały otwór  do wylotu same rurki. Poźniej stwierdziłem, że może nadal śmierdzieć aczkolwiek jak się przejechałem już nie śmierdziało. To filtr jest zapchany na amen. Zrobiłem taki motyw. Rurka paliwowa zagięta i jeden krucieć wezyka z lecącymi oparami do drugiego jak na foto. Uznałem, że te opary bedą nie filtrowane tylko bezpośrednio będą lecieć do przepustnicy aby sie dopaliły. Nie wiem czy dobrze rozumuję  proszę o korektę analizy. Jeśi jednka tak by mogło być to po co ten filtr?

 

Auto jeździ normalnie nic się nie dzieje. 

 

IMG_4566.JPG

IMG_4567.JPG

IMG_4569.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.