Skocz do zawartości

Wyrzuca płyn chłodniczy spod korka zbiornika wyrównawczego


Rekomendowane odpowiedzi

Zostały sprawdzone przekaźniki i teraz już nawet nie ma zapłonu. Który przekaźnik jest od wentylatora? Korek wymieniony, termostat również i dalej to samo. A wszystko się zaczęło po wymianie płynu chłodniczego. Wlano 5 litrów. Choć podobno normalnie jest 6.

Corsa D 1.2. Satellite 70KM 2011

Edytowane przez lukas80

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84182-wyrzuca-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-spod-korka-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/
Udostępnij na innych stronach

Kolego - co mają przekaźniki do wyrzucania chłodziwa?

Następne pytanie odpowietrzyłeś układ chłodzenia?

 

Tak - ale nie błyskawicznie, w końcu płyn trochę zakamarków ma do pokonania np nagrzewnica.

Efekt wyrzucania chłodziwa to powietrze w układzie, UPG, chłodnica oleju, zawór EGR chłodzony płynem (te dwa ostatnie nie koniecznie muszą być w twoim silniku), wspomnieć należy również o uszkodzeniu wewnętrznym głowicy.

Sam wymieniałeś płyn chłodniczy?

 

Nie, to akurat auto taty. Silnik A12XEL, corsa po liftingu z 2011. Rozumiem że odpalam, przygazowuję do 2500 obrotów i czekam aż temperatura dojdzie do 91, 92 stopnie albo włączy się wentylator, w tym czasie odkręcam powoli korek zbiorniczka, ewentualnie dolewając płynu chłodniczego?

Edytowane przez lukas80

 

Nie kolego, tak się nie odpowietrza.

Zalewasz płyn odpalasz silnik i na wolnych obrotach czekasz aż cały układ się powoli odpowietrzy.

Oczywiście trzeba kontrolować stan płynu w zbiorniku wyrównawczym, ewentualnie powoli odkręcając korek uzupełnić na ruchu - ale trzeba uważać bo płyn może być gorący.

 

Włączy sie wentylator - to taki umowny sygnał dla laików, że termostat na bank juz przepuścił przynajmniej 3l płynu, więc układ odpowietrzony.

 

Tylko teraz najlepiej jest dać silnikowi wystygnąć do temperatury otoczenia i uzupełnić płyn w zbiorniczku.

Czyli kilka godzin, najlepiej na noc.

Można wczesniej, ale wtedy mozliwe, że dolewać bedzie trzeba ze 2-3 razy.

Sprawdzać poziom zawsze na zimnym.

 

O właśnie dobrze że kolega czuwa - zapomniałem napisać o wentylatorze - sorki.

 

Już działa wszystko w obu autach bo jak na złość i w moim stało się to samo. Okazała się kwestia odpowiedniego odpowietrzenia.  Mam jeszcze tylko pytanie czy w tych corsach D wystarczy stosowanie płynów chłodniczych o temperaturze wrzenia 110 stopni (OAT)? Bo słyszałem że potrzebne są płyny o temperaturze  wrzenia 120 stopni?

 

Masz termostat który się włącza przy 103 st.

110 st.C mały margines.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności