Gość GTR Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Cześć wszystkim , Zmagam się z problemem niedomagającego układu zapłonowego. Problem objawia się nierówną pracą silnika na wolnych obrotach (falowania) oraz poszarpywaniem gdy zacznę przyśpieszać z niższych obrotów. Oprócz tych objawów widoczne są przebicia na przewodach zapłonowych (w zasadzie na każdym z nich) na drodze przewód-obudowa wałka rozrządu oraz przewód-przewód. Przy dodawaniu gazu częstotliwość przeskoku iskier rośnie. Problemy z nierówną pracą są większe na ciepłym silniku. Auto posiada gaz i przebicia oraz szarpania są wyraźniejsze podczas pracy na LPG. Silnik C16SE (8v na wielopunkcie), instalacja gazowa sekwencyjna STAG To co już sprawdziłem: - świece - są prawie nowe (NGK 7281 BPR5E), na innych problem również występował (Bosch) - zmniejszyłem przerwę na świecach (zgodnie z zaleceniem do pracy na LPG) - wymieniłem przewody zapłonowe (Sentech 8117) - podmieniłem cewkę na drugą, identyczną (GM 1103872) - wymieniłem sondę lambda (Denso) - zmierzyłem kompresję, równo 12 na każdym z cylindrów - izolacja przewodów w peszlach (po tym zabiegu jest lepiej, ale to leczenie objawowe) - kontrola przewodów i rurek pod maską Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Auto ma moc, jest dynamiczne, nie bierze oleju i nie kopci. W tym roku wymieniane były pierścienie i remontowana głowica, wymieniane popychacze. Planuję jeszcze podmienić czujnik położenia wału korbowego. Brak mi już pomysłów co powoduje te przebicia, wątpię by nowe przewody od razu były wadliwe (zwłaszcza że poprzednie nie były aż tak stare i problem też występował). Szukałem podobnych tematów, ktoś na innym forum miał identyczny problem ale tam leczono objawy (gruba izolacja przewodów). Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Przewody nowe i mają przebicia , to reklamuj. Cewka też nowa? Wszystkie punkty masowe poprawione?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Ja bym potraktował przewody zapłonowe silikonem w spraju (najpierw mycie benzyną ekstrakcyjną, następnie suszenie i silikon w spraju na przewody i zostawić do odparowania). Końcówki przewodów złożyć na WD-40 (na mokro tzn prysnąć i włożyć końcówki), tak samo połączenie przewód świeca. Po takiej operacji w lunie objawy podobne ustały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GTR Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 54 minuty temu, adam1954 napisał: Przewody nowe i mają przebicia , to reklamuj. Cewka też nowa? Wszystkie punkty masowe poprawione? Dziękuję za odpowiedzi :-). Niestety minęło już 14 dni i nie mogę ich odesłać, oczywiście mógłbym reklamować ale pewnie sprzedawca zrzucałby winę na usterkę w aucie. Cewka nie jest nowa, używany oryginał. Masa jest w porządku, punkty styku pokryte smarem miedziowym i parę miesięcy temu czyściłem wszystkie punkty ze śniedzi. Masa na silniku też podpięta. Spróbuję sposobu z izolacją silikonem. Końce przewodów i styki też poprawiałem smarem miedziowym, spróbuję umyć i użyć WD40. Dodam, że nakrętki na świecach są dobrze dokręcone (miejsce łączenia świeca-przewód).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Ja bym spróbował mojego sposobu, już kilka sintr się wyleczyło ze świecenia kabli, a odnośnie smaru miedzianego do połączeń elektrycznych w samochodzie - ja nie stosuję, wolę smary bez kwasowe do elektryki i elektrotechniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GTR Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Zrobię zgodnie z poradą. Czyli jak rozumiem mogę skupić się na samych przewodach? Przeskok iskry nie jest spowodowany zaburzeniami w pracy cewki? Niekoniecznie chodzi mi już o samą cewkę, ale komputer oraz czujniki które ją sterują. Jeśli chodzi o same przewody to całość trochę inaczej rozwiążę i zamiast oryginalnych mocowań na przewody (szyny montowanej do śrub pokrywy zaworów) zrobię ich pełną izolację od elementów metalowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Iskry ci lecą nie przez cewkę tylko przez przewody WN. Czyli jakość izolacji jest kiepska. Mogą tez iskry lecieć przez fajki od świec. Ale to całość z przewodami. Jeszcze jest możliwość zawilgocenia przewodów. Spróbuj je przed popsikaniem dobrze wysuszyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GTR Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Wiem o tym, przy samej cewce przebicie nie występuje. Tylko na przewodach (nie przy wtyczkach). Czytałem publikację producenta, że przebicie mogą powodować usterki innych elementów zapłonowych, a iskry to tylko efekt uboczny. Wychodzi więc na to, że coraz gorsze są te części zamienne że trzeba poprawiać fabrykę. Oczywiście przed "ulepszaniem" je wysuszę i odtłuszczę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Ja powiem ci że wolałbym kupić nowe. Wszystkie urządzenia elektryczne w aucie są umasowione. Wyobraź sobie że teraz po tej masie wali wysokie napięcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Dopowiem swoje. Miałem wtedy jeszcze 20xe. Kupiłem sentechy i iskra uciekała. Przy fajkach. Co się okazało? Przewód w fajce się przesuwał, ja wciskałem fajkę na świecę, a przewód wysuwał się z fajki, nie wskakiwał zatrzaskiem na świecę. Ratowało mnie wysunięcie z fajki przewodu, założenie na świecę i dopiero nasuniecie fajki. 20-letnie beru były o niebo lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-698659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.