Skocz do zawartości

[C16SE] Przebicia na nowych przewodach, szarpanie i nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :),

Zmagam się z problemem niedomagającego układu zapłonowego. Problem objawia się nierówną pracą silnika na wolnych obrotach (falowania) oraz poszarpywaniem gdy zacznę przyśpieszać z niższych obrotów.

Oprócz tych objawów widoczne są przebicia na przewodach zapłonowych (w zasadzie na każdym z nich) na drodze przewód-obudowa wałka rozrządu oraz przewód-przewód. Przy dodawaniu gazu częstotliwość przeskoku iskier rośnie. Problemy z nierówną pracą są większe na ciepłym silniku.

Auto posiada gaz i przebicia oraz szarpania są wyraźniejsze podczas pracy na LPG.

 

Silnik C16SE (8v na wielopunkcie), instalacja gazowa sekwencyjna STAG

 

To co już sprawdziłem:

- świece - są prawie nowe (NGK 7281 BPR5E), na innych problem również występował (Bosch)

- zmniejszyłem przerwę na świecach (zgodnie z zaleceniem do pracy na LPG)

- wymieniłem przewody zapłonowe (Sentech 8117)

- podmieniłem cewkę na drugą, identyczną (GM 1103872)

- wymieniłem sondę lambda (Denso)

- zmierzyłem kompresję, równo 12 na każdym z cylindrów

- izolacja przewodów w peszlach (po tym zabiegu jest lepiej, ale to leczenie objawowe)

- kontrola przewodów i rurek pod maską

 

Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Auto ma moc, jest dynamiczne, nie bierze oleju i nie kopci. W tym roku wymieniane były pierścienie i remontowana głowica, wymieniane popychacze.

Planuję jeszcze podmienić czujnik położenia wału korbowego. Brak mi już pomysłów co powoduje te przebicia, wątpię by nowe przewody od razu były wadliwe (zwłaszcza że poprzednie nie były aż tak stare i problem też występował).

Szukałem podobnych tematów, ktoś na innym forum miał identyczny problem ale tam leczono objawy (gruba izolacja przewodów).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84969-c16se-przebicia-na-nowych-przewodach-szarpanie-i-nier%C3%B3wna-praca-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przewody nowe i mają przebicia , to reklamuj.

Cewka też nowa?

Wszystkie punkty masowe poprawione?

 

Ja bym potraktował przewody zapłonowe silikonem w spraju (najpierw mycie benzyną ekstrakcyjną, następnie suszenie i silikon w spraju na przewody i zostawić do odparowania).

Końcówki przewodów złożyć na WD-40 (na mokro tzn prysnąć i włożyć końcówki), tak samo połączenie przewód świeca.

Po takiej operacji w lunie objawy podobne ustały.

 

54 minuty temu, adam1954 napisał:

Przewody nowe i mają przebicia , to reklamuj.

Cewka też nowa?

Wszystkie punkty masowe poprawione?

Dziękuję za odpowiedzi :-).

 

Niestety minęło już 14 dni i nie mogę ich odesłać, oczywiście mógłbym reklamować ale pewnie sprzedawca zrzucałby winę na usterkę w aucie. Cewka nie jest nowa, używany oryginał. Masa jest w porządku, punkty styku pokryte smarem miedziowym i parę miesięcy temu czyściłem wszystkie punkty ze śniedzi. Masa na silniku też podpięta. 

 

Spróbuję sposobu z izolacją silikonem. Końce przewodów i styki też poprawiałem smarem miedziowym, spróbuję umyć i użyć WD40. Dodam, że nakrętki na świecach są dobrze dokręcone (miejsce łączenia świeca-przewód).

 

Ja bym spróbował mojego sposobu, już kilka sintr się wyleczyło ze świecenia kabli, a odnośnie smaru miedzianego do połączeń elektrycznych w samochodzie - ja nie stosuję, wolę smary bez kwasowe do elektryki i elektrotechniki.

 

Zrobię zgodnie z poradą. Czyli jak rozumiem mogę skupić się na samych przewodach? Przeskok iskry nie jest spowodowany zaburzeniami w pracy cewki? Niekoniecznie chodzi mi już o samą cewkę, ale komputer oraz czujniki które ją sterują. Jeśli chodzi o same przewody to całość trochę inaczej rozwiążę i zamiast oryginalnych mocowań na przewody (szyny montowanej do śrub pokrywy zaworów) zrobię ich pełną izolację od elementów metalowych.

 

Iskry ci lecą nie przez cewkę tylko przez przewody WN.

Czyli jakość izolacji jest kiepska.

Mogą tez iskry lecieć przez fajki od świec.

Ale to całość z przewodami.

 

Jeszcze jest możliwość zawilgocenia przewodów.

Spróbuj je przed popsikaniem dobrze wysuszyć.

 

Wiem o tym, przy samej cewce przebicie nie występuje. Tylko na przewodach (nie przy wtyczkach). Czytałem publikację producenta, że przebicie mogą powodować usterki innych elementów zapłonowych, a iskry to tylko efekt uboczny. Wychodzi więc na to, że coraz gorsze są te części zamienne że trzeba poprawiać fabrykę. Oczywiście przed "ulepszaniem" je wysuszę i odtłuszczę.

 

Ja powiem ci że wolałbym kupić nowe.

Wszystkie urządzenia elektryczne w aucie są umasowione.

Wyobraź sobie że teraz po tej masie wali wysokie napięcie.

 

Dopowiem swoje.

Miałem wtedy jeszcze 20xe.

Kupiłem sentechy i iskra uciekała.

Przy fajkach.

Co się okazało?

Przewód w fajce się przesuwał, ja wciskałem fajkę na świecę, a przewód wysuwał się z fajki, nie wskakiwał zatrzaskiem na świecę.

Ratowało mnie wysunięcie z fajki przewodu, założenie na świecę i dopiero nasuniecie fajki.

20-letnie beru były o niebo lepsze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności