Gość 4mass4 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Witam wszystkich!Posiadam Opla Astrę G z silnikiem Twinport 1,6 XEP z LPG.Od ponad roku zmagam się z dość nietypowym problemem. Usterka jest uciążliwa i co najgorsze, pojawia się nieregularnie, szczególnie na zimnym silniku.Opis problemu:Podczas jazdy na zimnym silniku, zdarza się, że auto traci moc, po wciśnięciu sprzęgła, lub próbie zmiany biegu auto gaśnie (w najlepszym wypadku obroty falują lub spadają do około 5000obr/min). Przeważnie towarzyszą temu warczenie, i głośna praca jakby dziura w tłumiku (a może i auto ma dziurawy tłumik). Podczas ruszania i jazdy w korku, ciężko jest ruszyć bez szarpania, mimo że sprzęgło puszczam powoli i z wyczuciem.Występowanie problemu:Prawie zawsze na zimnym silniku, nawet podczas jazdy prostą drogą. Jeszcze częściej przy podjeździe pod górkę, na wzniesieniach, czasem przy ostrzejszych zakrętach i na rondach.Czasem jednak jakby problem znika i nie jest wyraźnie widoczny nawet na zimnym silniku (obroty falują i spadają, ale auto nie gaśnie). Na ciepłym silniku jest znacznie lepiej, ale nie idealnie. Przy zatrzymywaniu obroty falują, ale auto nie gaśnie.Czasem auto nie pracuje na wszystkie cylindry (szczególnie przy dużym mrozie na zewnątrz), kontrolka check engine miga i silnik warczy, gaśnie za każdym wciśnięciem sprzęgła lub obroty spadają do około 5000. Po czym następnego dnia auto jeździ jakby nigdy nic.Nie ma znaczenia czy auto jeździ na gazie czy na benzynie.Błędy:Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:Zawsze: sygnał pracy sondy lambdaPo pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.Wymienione i zdiagnozowane elementy:Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystkie świece.Czyściłem przepustnicę. Czyszczenie wtryskiwaczy gazu i regulacja w najlepszym serwisie.Według ostatniego elektromechanika kompresja na cylindrach jest w porządku, do komputera głównego nie można się przyczepić.Dopływ powietrza uszczelniony i sprawdzany kilkukrotnie, czy nie dostaje się lewe powietrze. Sprawdzany przepływomierz.Kupiłem też zapasową przepustnice i czujnik położenia wałka rozrządu, ale nie zmieniałem, bo według mechanika to nie jest przyczyną.Byłem także u specjalisty od układów wydechowych, który stwierdził, że katalizator nie powinien być uszkodzony, bo nic nie stuka, nie przesuwa się a spaliny wylatują normalnie. Stwierdził to na podstawie ostukiwanie i przykładając rękę zatykając rurę wydechową.Podsumowanie:Panowie proszę o pomoc, bo już brakuje mi pomysłów co może się dziać. Nie chciałbym pozbywać się tego auta, bo sporo już zainwestowałem, a ogólnie jest całkiem dobrze utrzymane.Moje podejrzenia padają teraz na układ wydechowy, ze względu na to, że najczęściej awarii towarzyszy dziwne warczenie i spadek mocy, jakby silnik krztusił się własnymi spalinami. Nie wiem jednak co dokładnie może się dziać. HELP!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 26 minut temu, 4mass4 napisał: Błędy:Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:Zawsze: sygnał pracy sondy lambdaPo pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.Wymienione i zdiagnozowane elementy:Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda. Kody błędów? Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry. No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni. A podsumowując jakie masz luzy na zaworach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 4mass4 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) 17 godzin temu, adam1954 napisał: Kody błędów? Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry. No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni. A podsumowując jakie masz luzy na zaworach? Dokładnych kodów błędów nie znam. Auto było u kilku mechaników, przez dwa miesiące, którzy zrobili nim więcej niż 400km i każdy rozkłada ręce. Jeździłem na samym Pb nie ma różnicy. Edytowane 11 Marca 2019 przez 4mass4   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz? Chociaż mam radę . Przeczytaj ten temat Kup jeden z dwóch interfejsów Podasz kody Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Obstawiam, że kody błędów dotyczące wypadania zapłonu na poszczególnych cylindrach oraz błędy z bogatą lub ubogą mieszanką, bo to jest właśnie LPG, dawno zakładane było? Z tego co słyszałem podpinają instalację na żywca, czyli przecinają oryginał wiązkę i lutują aby sprzężyc ECU z kompem czy sterownikiem LPG, w czym jest rzecz? A w tym, że kable mają oporność tak jak i czujniki, wszystko związane z przesyłem danych pomiędzy czujnikami i osprzętem do ECU, mieliśmy takie auto z instalacją Lovato, na benzynie malina, przyspieszenie itp. a na gazie szarpanie, skakanie obrotów, no nienawidziłem tym jeździć, regulacja i po 1000-2000km znowu cyrk, jakbyś furmanką leciał po wertepach. Nic tylko zlokalizuj błędy interfejsem diagnostycznym, przyzwyczaj się do Check Engine i tankuj LPG na dobrych stacjach i dbaj o wszystkie filtry i obsługę związaną z całą instalacją LPG. Racje bytu mają fabryczne LPG i te wszystkie warsztaty, które potrafią naprawdę dobrze skonfigurować całą instalację pod konkretne auto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 4mass4 Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 W dniu 11.03.2019 o 19:54, adam1954 napisał: A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz? Chociaż mam radę . Przeczytaj ten temat Kup jeden z dwóch interfejsów Podasz kody Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie. https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-7404690823 Czy taki interfejs będzie dobry? LPG było regulowane i nie ma różnicy czy auto pracuje na LPG czy Pb, problem zawsze jest ten sam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 To jest zabawka Podałem ci przecież linka. Jest tan nazwa tego interfejsu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 4mass4 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 https://allegro.pl/oferta/elm-327-1-5-fiat-ford-nissan-renault-opel-honda-pl-5142705656 Taki będzie ok? Allegro nie znajduje nic o nazwie Opcom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Poszukaj gdzie indziej, masz tu linki: https://www.olx.pl/oferty/q-op-com/ https://www.olx.pl/oferty/q-delphi-interfejs/ Ja osobiście mam Opcoma, ale znajomy przyjechał do mnie z Delphi DS150E i miał o wiele więcej funkcji i możliwości, ale to też zależy od wersji i oprogramowania. Na Aliexpress.com też są Opcomy i Delphi w niskich cenach, ale to są podróbki i też śmigają. I czeka się tam długo na paczkę. W sumie tych podróbek u nas nie brakuję, dobry interfejs kosztuje nawet kilka tysi z oprogramowaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 2 godziny temu, 4mass4 napisał: Taki będzie ok? W podanym linku przeze mnie napisałem to: ,,A do tego mam LegatoVgate+ScanMyOpel na smartfona który działa podobnie z dodatkiem takim że możesz zrobić wykresy pracy czujników. Ale nie wpiszesz kluczyków itp. Ale jest mobilny. Można też mieć Torque i też będzie dobrze pracowało.,, Po co ja sie wcześniej męczyłem i zrobiłem mini poradę? Jak myślisz? https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-vgate-bluetooth-obd2-elm327-id19-7003176251?reco_id=8a0e2d16-45b6-11e9-94a0-000af7f60050&sid=d01473d939d3b7a8c58427388ad87631204eaf0a44665e55ef9de87b1886bbcd&bi_c=Search&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco& Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85922-astra-g-xep-16-twinport-nietypowy-powracaj%C4%85cy-problem/#findComment-704487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.