Skocz do zawartości

Astra G XEP 1,6 Twinport- nietypowy powracający problem


Gość 4mass4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!
Posiadam Opla Astrę G z silnikiem Twinport 1,6 XEP z LPG.
Od ponad roku zmagam się z dość nietypowym problemem. Usterka jest uciążliwa i co najgorsze, pojawia się nieregularnie, szczególnie na zimnym silniku.

Opis problemu:
Podczas jazdy na zimnym silniku, zdarza się, że auto traci moc, po wciśnięciu sprzęgła, lub próbie zmiany biegu auto gaśnie (w najlepszym wypadku obroty falują lub spadają do około 5000obr/min). Przeważnie towarzyszą temu warczenie, i głośna praca jakby dziura w tłumiku (a może i auto ma dziurawy tłumik). 
Podczas ruszania i jazdy w korku, ciężko jest ruszyć bez szarpania, mimo że sprzęgło puszczam powoli i z wyczuciem.

Występowanie problemu:
Prawie zawsze na zimnym silniku, nawet podczas jazdy prostą drogą. Jeszcze częściej przy podjeździe pod górkę, na wzniesieniach, czasem przy ostrzejszych zakrętach i na rondach.

Czasem jednak jakby problem znika i nie jest wyraźnie widoczny nawet na zimnym silniku (obroty falują i spadają, ale auto nie gaśnie). 

Na ciepłym silniku jest znacznie lepiej, ale nie idealnie. Przy zatrzymywaniu obroty falują, ale auto nie gaśnie.

Czasem auto nie pracuje na wszystkie cylindry (szczególnie przy dużym mrozie na zewnątrz), kontrolka check engine miga i silnik warczy, gaśnie za każdym wciśnięciem sprzęgła lub obroty spadają do około 5000. Po czym następnego dnia auto jeździ jakby nigdy nic.

Nie ma znaczenia czy auto jeździ na gazie czy na benzynie.

Błędy:
Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:
Zawsze: sygnał pracy sondy lambda
Po pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.
Wymienione i zdiagnozowane elementy:
Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.

Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystkie świece.

Czyściłem przepustnicę. 

Czyszczenie wtryskiwaczy gazu i regulacja w najlepszym serwisie.

Według ostatniego elektromechanika kompresja na cylindrach jest w porządku, do komputera głównego nie można się przyczepić.

Dopływ powietrza uszczelniony i sprawdzany kilkukrotnie, czy nie dostaje się lewe powietrze. Sprawdzany przepływomierz.

Kupiłem też zapasową przepustnice i czujnik położenia wałka rozrządu, ale nie zmieniałem, bo według mechanika to nie jest przyczyną.

Byłem także u specjalisty od układów wydechowych, który stwierdził, że katalizator nie powinien być uszkodzony, bo nic nie stuka, nie przesuwa się a spaliny wylatują normalnie. Stwierdził to na podstawie ostukiwanie i przykładając rękę zatykając rurę wydechową.

Podsumowanie:
Panowie proszę o pomoc, bo już brakuje mi pomysłów co może się dziać. Nie chciałbym pozbywać się tego auta, bo sporo już zainwestowałem, a ogólnie jest całkiem dobrze utrzymane.
Moje podejrzenia padają teraz na układ wydechowy, ze względu na to, że najczęściej awarii towarzyszy dziwne warczenie i spadek mocy, jakby silnik krztusił się własnymi spalinami. Nie wiem jednak co dokładnie może się dziać. 
HELP!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, 4mass4 napisał:

Błędy:
Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:
Zawsze: sygnał pracy sondy lambda
Po pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.
Wymienione i zdiagnozowane elementy:
Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.

 

 

Kody błędów?

 

Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry.

No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni.

 

 

A podsumowując jakie masz luzy na zaworach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, adam1954 napisał:

Kody błędów?

 

Mechanik powinien podpiąć do komputera i się przejechać autem sprawdzając parametry.

No i zawsze jak to bywa przy LPG jazda na samym Pb z tydzień i sprawdzanie czy coś się zmieni.

 

 

A podsumowując jakie masz luzy na zaworach?

Dokładnych kodów błędów nie znam.

Auto było u kilku mechaników, przez dwa miesiące, którzy zrobili nim więcej niż 400km i każdy rozkłada ręce.

Jeździłem na samym Pb nie ma różnicy.

Edytowane przez 4mass4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz?

 

Chociaż mam radę .

Przeczytaj ten temat

 

 

Kup jeden z dwóch interfejsów 

Podasz kody 

Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że kody błędów dotyczące wypadania zapłonu na poszczególnych cylindrach oraz błędy z bogatą lub ubogą mieszanką, bo to jest właśnie LPG, dawno zakładane było? Z tego co słyszałem podpinają instalację na żywca, czyli przecinają oryginał wiązkę i lutują aby sprzężyc ECU z kompem czy sterownikiem LPG, w czym jest rzecz? A w tym, że kable mają oporność tak jak i czujniki, wszystko związane z przesyłem danych pomiędzy czujnikami i osprzętem do ECU, mieliśmy takie auto z instalacją Lovato, na benzynie malina, przyspieszenie itp. a na gazie szarpanie, skakanie obrotów, no nienawidziłem tym jeździć, regulacja i po 1000-2000km znowu cyrk, jakbyś furmanką leciał po wertepach. Nic tylko zlokalizuj błędy interfejsem diagnostycznym, przyzwyczaj się do Check Engine i tankuj LPG na dobrych stacjach i dbaj o wszystkie filtry i obsługę związaną z całą instalacją LPG. Racje bytu mają fabryczne LPG i te wszystkie warsztaty, które potrafią naprawdę dobrze skonfigurować całą instalację pod konkretne auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2019 o 19:54, adam1954 napisał:

A co ci można doradzić jak nawet kodów nie wiesz?

 

Chociaż mam radę .

Przeczytaj ten temat

 

 

Kup jeden z dwóch interfejsów 

Podasz kody 

Ktoś na forum ci doradzi co robić i sam zacznij działać przy aucie.

 

 

https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-7404690823

Czy taki interfejs będzie dobry?

 

LPG było regulowane i nie ma różnicy czy auto pracuje na LPG czy Pb, problem zawsze jest ten sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj gdzie indziej, masz tu linki: 

 

https://www.olx.pl/oferty/q-op-com/ 

 

https://www.olx.pl/oferty/q-delphi-interfejs/ 

 

Ja osobiście mam Opcoma, ale znajomy przyjechał do mnie z Delphi DS150E i miał o wiele więcej funkcji i możliwości, ale to też zależy od wersji i oprogramowania. 

 

Na Aliexpress.com też są Opcomy i Delphi w niskich cenach, ale to są podróbki i też śmigają. I czeka się tam długo na paczkę. W sumie tych podróbek u nas nie brakuję, dobry interfejs kosztuje nawet kilka tysi z oprogramowaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 4mass4 napisał:

Taki będzie ok?

 

W podanym linku przeze mnie napisałem to:

 
,,A do tego mam LegatoVgate+ScanMyOpel na smartfona który działa podobnie z dodatkiem takim że możesz zrobić
wykresy pracy czujników.
Ale nie wpiszesz kluczyków itp.
Ale jest mobilny.
Można też mieć Torque i też będzie dobrze pracowało.,,
 
Po co ja sie wcześniej męczyłem i zrobiłem mini poradę?
Jak myślisz?
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności