Skocz do zawartości

2,0 cdti bardzo duże spalanie


Gość mdeska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja Antara 2.0 cdti 150 km w automacie ostatnio zaczęła dużo palić. wychodzi ze ok 15 l /100 km. Mam ją od roku i tak wcześniej nie było. Ostatnio miałem awarię czujnika temperatury dpf. Nie wiem ile tak jeździłem może z  500 km po mieście.

Co może być przyczyną takiej sytuacji? Gdzie szukać ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle coś naprawili robiąc ten czujnik. Ja miałem tak w Iveco 3.0 nagle zapaliła się kontrolka dpf, spalanie średnie wzrosło z ok 12,5 do 18, dojechałem do mechanika, wymienili "tylny czujnik temperatury" ale wszystko po tym wróciło do normy. Podjechałbym na sprawdzenie bo może coś niedokładnie zrobili czy nie zresetowali.

PS

Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł bo mogło przez te 500 km próbować wypalać co się nie udawało i ropa dostała się do oleju. Wymień wówczas lepiej olej.

 

Edytowane przez mojo333

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Killer846 napisał:

Nie sądze aby ten czujnik miał jakieś znaczenie w przypadku spalania. Może jakiś termostat albo coś, sprawdzałeś?

 

Tu chodzi o dpf. Dział to tak że jak jest wypalanie to jest podawana dużo większa dawka paliwa do cylindrów aby się całkowicie paliwo nie spaliło tylko poszło dalej i tym paliwem jest wypalany dpf. Jeżeli czujniki podają fałszywe dane to system może zadecydować o zwiększeniu dawki. U mnie dokładnie tak było czyli zużycie paliwa wzrosło znacznie i zaświeciła się kontrolka tylko nie pamiętam już czy zgasłą zanim dojechałem do mechanika ok 100 km czy nie - po wymianie czujnika wróciło wszystko do normy z tym że nie wiem co tam resetowali programowo przy tej wymianie, policzyli mi za czujnik+wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam 

Czy problem został rozwiązany 

Posiadam Opla antare 2.0 150km

Automat i spalanie wychodzi mi 17 litrów na 100km 

Po podpięciu do komputera nie ma zadnych błędów 

Czy ktoś ma jakieś pomysły?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem problem z czujnikiem temperatury paliwa i przez to spalanie wzrosło do 10L z 7L, raczej ekonomicznie nie jeżdżę, to był problem w 1.9 Tdi PD 115KM. Ale to mi wskazał komputer i przy wtyczce urwał się kabel, lutownica, gimnastyka i naprawione. Jeśli jeździsz po mieście to może wypalać się co chwile DPF i spalanie idzie w górę, przy wypalaniu DPF na niskich obrotach może się podnosić poziom oleju w silniku bo będzie mieszał się z ropą. Wtryski też mogą przelewać, ja bym przyjrzał się na początek DPF, a później innym komponentą układu paliwowego. Najgorsze jest to, że nie ma błędów i jest to szukanie po omacku. Przewertuj podobne tematy na kilku forach i posprawdzaj różne rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf wypala się średnio co 450km wtedy świeci się kontrolka auto było podpięte do komputera i jechał ze mną fachowiec który kontrolował podczas jazdy wtryski, dpf, i wszystko było tak jak powinno już sam nie wiem gdzie szukać poprzedni właściciel twierdzi że jemu palił ok 12 lt po mieście... Przeszukałem już chyba wszystko i nic☹️ staram się jeździć delikatnie ale i tak spalanie pokazuje średnio 17lt! Chyba pozostaje mi się,z tym pogodzić ale to boli czy może ma ktoś jakieś pomysły jeszcze? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Keram83 napisał:

Dpf wypala się średnio co 450km wtedy świeci się kontrolka auto było podpięte do komputera i jechał ze mną fachowiec który kontrolował podczas jazdy wtryski, dpf, i wszystko było tak jak powinno

 

 

A gdzie w takim razie są logi  z jazdy?

Na jakiej podstawie ktoś ci ma pomóc?

Wróżenie?

Nie to forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja antara pokazuje spalanie 13.5-14,5 w cylku mieszanym miasto 15-16 a rzeczywiste 11-12l pod korek tankowanie. Szukalem wielu mozliwosci zeby obnizyc sapalnie ale narazie nie znalazlem nic. Regeneracja wtryskow, wymiana wałka rozrzadu i paska. Wymiana oleju i filtrow. Czyszczenie dpf. Czyszczenie MAF dolotu i przepustnicy oraz egr. Wymiana termostatu i czujnika temp. Poniewaz wskazuje 80 stopni po nagrzaniu i nie idzie w gore tego problemu tez nie moge rozwiazac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności