Skocz do zawartości

Błąd P0170 P0105 oraz dziura w kolektorze wydechowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam problem z astrą G (98r)silnik 1.6 16V. Samochód nie jedzie powyżej 3.5-4 tys. Przy delikatnym operowaniem pedału gazu uda się dokręcić silnik do 4 tys na 5 biegu. Błędy jakie wyskakują to P0170 oraz P0105. Check się nie pali. Druga sprawa, po zdjęciu osłony termicznej nad kolektora zauważyłem dziurkę z której wydobywają się spaliny. Ktoś może mi powiedzieć co mogło się tam znajdować?0fab30c70121f0b821b025e70b04cefc.jpg0cde4f9bb9bf241831653935f4b79266.jpg659e4bb7b7f899e3f2b42e4d03f459f2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86172-b%C5%82%C4%85d-p0170-p0105-oraz-dziura-w-kolektorze-wydechowym/
Udostępnij na innych stronach

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/95-1/#1 i co ciekawe tam ten kolektor inaczej wygląda. Może ktoś założył od innego silnika?

 

https://www.olx.pl/oferta/kolektor-wydechowy-opel-1-6-16v-astra-g-vectra-CID5-IDz7VxC.html
Pod tym linkiem jest taki sam kolektor wydechowy, lecz nadal nie wiem co się znajdowało w miejscu tej dziury

 

No i w linku jest info o silniku X16XEL https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/96-1/ a ja widzę, że masz silnik X16SZR.

 

Proszę. Tajemnica wyjaśniona. https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/90470095/part/exhaust-manifold/partid/1265967/ Pewnie do Vectry B.

Edytowane przez topiq

 

Sprawdziłem i posiadam silnik o oznaczeniu xel, nie wiem czemu program delphi akurat tak pokazał :) więc co powinno znajdować się w tym miejscu? Miejscu tej dziury

 

Pewnie ten brakujący element, który wygląda na EGR czy coś w ten deseń. Poszukaj w katalogu po swoim VIN. Może ktoś zaślepił i się rozszczelniło. Nie miałem do czynienia z tym silnikiem. U mnie EGRa fabrycznie nie ma na szczęście. Widziałem, że są kolektory które w tym miejscu mają tylko nadlew. Wg VIN pokaże Ci w tym katalogu co tam powinno być.

 

http://opelvindekoder.pl

 

Według tego masz X16XEL

 

O błędach na forum jest pisane dużo.

Poczytaj trochę  forum 

 

Ale masz błąd od Mapsensora .

Więc sprawdź czy czasem nim nie ciągnie lewego powietrza.

Ogólnie cały dolot do sprawdzenia szczelności oraz wężyki podciśnieniowe od Mapsensora do dolotu.

 

 

No i proponowałbym się podpiąć pod inny komputer bo jeżeli ten nie umie odczytać kodu silnika to śmiem wątpić w resztę jego odczytów.

 

Faktycznie ten katalog nie wyszukuje starszych F i G po VIN ale kolektor masz zgodny z tym co w https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/96-1/

 

Po mojemu ten osprzęt, to para z pompą powietrza wtórnego.

Czyli ekologiczne rozrzedzanie spalin hihihi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności