cwany Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Panowie prosiłbym o ocenę. Robiłem test CO2 - standardowy tester dostępny na aledrogo za 20 kilka zeta. Silnik był zagrzany, po 10 minutach wynik jak na zdjęciu. Przez pierwsze 6 minut praktycznie koloru nie zmieniał. Wg instrukcji przy obecności CO2 powinien być żółty. Z silnikiem nic wielkiego się nie dzieje, jedynie w zbiorniku wyrównawczym niewielkie ilości czarnej mazi, czegoś jakby olej. Osadza się to na ściankach zbiornika. Zaznaczam że nie są do duże ilości. Silnik Z16XEP, 2006r. Nie żre oleju, nie kopci, płynu nie bierze. Skłaniam się ku jeżdżeniu i nie przejmowaniu się   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 A ja skłaniam się do pomierzenia kompresji abyś jeździł i nie przejmował się dalej.Ten tester nie jest w 100 % dokładny. Maź może być od jakiejś części wymienianej w układzie chłodzenia i zakonserwowanej olejem. Ale mnie to nie dało by spokoju i kompresję bym zmierzył. Gdy będzie dobra to płukanka do układu chłodzenia i wymiana płynu. I jeżdżenie i obserwowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Pewnie test jeszcze robił na postoju na ledwie pyrkajacym silniku. UPG prawie nigdy nie pada tak by się olej mieszał z płynem chłodzącym. Zazwyczaj pcha kompresję z cylindrów w układ wodny. Zakręcić korek odpal auto zrób rundę z 3-5 km trochę go buntując nie jazdą niedzielną ani też na wariata i wtedy odkręcić korek i sprawdź czy poziom płynu się zmienia i czy było duże syknięcie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Według instrukcji o ile pamiętam to należy na postoju podnieść obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 2 minuty temu, wesol napisał: Pewnie test jeszcze robił na postoju na ledwie pyrkajacym silniku. sprawdź czy poziom płynu się zmienia i czy było duże syknięcie Test robiony na przemian, około pól czasu na wolnych obrotach, połowa na obr. ok. 1,5 do 2 k Ciśnienie w ciepłym zbiorniku trzyma. Tu się raczej nic nie zmieniło. Po odkręceniu korka lekko próbuje wywalić płyn Ale kompresję trzeba zmierzyć to FAKT Dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Padnięcie upg to nie dwa stany. To nie żarówka że świeci albo nie świeci. Poprostu może być tak że takie nawet zabawy na postoju mogą nie dawać wyniku. Tym bardziej na 1500-2000 obr. Jakie to obciążenie dla silnika? 10% czy 15%? Więcej napewno nie. Czemu nie na 4000 obr? Cobi tak na postoju będzie gdzieś że 25% obciążenia. Podłącz aparaturę i na drogę. Jedziesz na dwójce i zmieniasz odrazu na 4 bieg i pedał gazu w podłogę. Auto będzie mocno hamowane oporami masy budy itd a na tłoki będzie lane paliwo, przepustnica otwarta na maxa. Wtedy wyjdzie upg. Jak się robi cisnienie tak że poziom skacze przy odkręcaniu korka z 2 cm to nie ma się co łudzić że upg do roboty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Zrobiony test kompresji i próba olejowa cylinder 1 2 3 4 kompresja (bar) 13 12 12 12 próba olejowa (bar) 16 15 15 17 O ile kompresja wydaje się raczej w normie jak na silnik powyżej 200k to zastanawia mnie te 3 - 5 bar różnicy przy próbie olejowej Pierścienie itd nieco zużyte, ale czy ruszać? Edytowane 14 Maja 2019 przez cwany   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 3 minuty temu, cwany napisał: Pierścienie itd nieco zużyte, ale czy ruszać? Czy ruszać to nikt za ciebie nie podejmie decyzji. Po drugie masz zmianę koloru płynu do testu więc może być początek końca UPG. Na początek przepłukaj cylindry naftą. Może trochę się poprawi. Harnas i ja pisaliśmy o efektach   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.