Gość Rst Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) Cześć, potrzebuję porady co byście zrobili na moim miejscu, posiadam Opla Corsę C z silnikiem 1.2 75KM niestety ale po rozgrzaniu do temperatury roboczej gubi gdzieś ciśnienie oleju. Był wykonywany test na zimnym silniku i na wolnych obrotach jest ok, natomiast na rozgrzanym na wolnych ciśnienie spada do około 0.2 bara co powoduje miganie/świecenie się cały czas kontrolki ciśnienia oleju. Jak się przygazuje to wskakuje ładnie podobno na 5 bar. Pan mechanik generalnie nie był w stanie mi uczciwie czegoś doradzić. Mówił że z jednej strony można zdjąć pokrywę rozrządu i sprawdzać pompę oleju ale to koszt około 300-400 zł + gdyby się okazało że trzeba nową pompę (około 1000 zł) to razem z wymianą i tą diagnostyką wyjdzie już około 2000 zł. Dodatkowo coś w silniku po rozgrzaniu puka ale nie są w stanie bez rozbierania niczego stwierdzić, mówił że mogliby zrzucić miskę i od dołu sprawdzić panewki i sworznie tłokowe ale to wiadomo też są koszty. Stwierdził że można cały silnik wymienić na jakiś używany ale też to nie wiadomo na co się trafi, firmy dają gwarancję rozruchową ale za montaż/demontaż gdyby coś było nie tak to nikt mi nie zwróci. No i najlepiej jakby silnik był w jakimś aucie zamontowany żeby można było posłuchać jak pracuje i ocenić jego stan przed zakupem ale wiadomo że mało jest takich miejsc a na Allegro wszystko już rozebrane na palecie. Co byście zrobili na moim miejscu? Szkoda mi inwestować w auto warte około 4000 zł połowę jego wartości bez gwarancji że będzie ok a z drugiej strony nie chciałbym komuś sprzedawać bubla jak to ma się w zwyczaju w naszym kraju czyli zalać motodoktorem, gwarancja do bramy i się nie znamy Jeszcze dodam że problem z ciśnieniem oleju nie występuje o mnie pierwszy raz. Zawsze występuje jak jest na zew. gorąco (powyżej 25-30 stopni) i jak olej ma już przejechane około 6-8 tys. km. Jak olej jest świeży to takie cuda się nie dzieją... Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Rst   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Bez rozbierania powiem co trzeba: - do wymiany popychacze - do zrobienia pompa oleju - jest zestaw naprawczy oryginalny GM, okolice 500-600zł - przy okazji takiej grubej roboty warto zrobić rozrząd czyli łańcuch, ślizgi, koła i napinacz - spokój na długie lata i pewność za silnik Całość ok. 2600-2900 z robocizną zależnie od producenta części.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708150 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rst Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 (edytowane) @ArKos rozrząd był robiony (kompletny razem z pompą wody i sprzęgiełkiem alternatora) w zeszłym roku (jakieś 10k km temu). Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, jak kupiłem auto to na start nie zmieniłem oleju, jeździłem na tym co był jakiś miesiąc, później zaczęły się takie same objawy pt. na gorącym tracił ciśnienie i migała ikonka. Zmieniłem olej - był spokój przez pół roku. Później znowu problem powrócił ale zbiegło się to z wymianą rozrządu więc siłą rzeczy zalali nowy olej, znowu był spokój. Kolega mi podsunął myśl że może któryś z wtryskiwaczy puszcza paliwo, paliwo rozrzedza olej przez co szybciej traci swoje właściwości i stąd problemy z ciśnieniem po około 5k od wymiany oleju. Może tak być? Ma to sens? Dodam jeszcze że mechanik, który teraz diagnozował auto powiedział, że jak auto chwilę rozgrzane postoi na wolnych obrotach a następnie wciśnie się mocno gaz to autko lubi puścić niebieskiego dymka. Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Rst   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 15 minut temu, Rst napisał: Kolega mi podsunął myśl że może któryś z wtryskiwaczy puszcza paliwo, paliwo rozrzedza olej przez co szybciej traci swoje właściwości i stąd problemy z ciśnieniem po około 5k od wymiany oleju. Może tak być? Kolega nie zna budowy silnika i zasady jego działania. Lejący wtrysk to wybitnie wadliwa praca silnika i kontrolka CE. 16 minut temu, Rst napisał: auto chwilę rozgrzane postoi na wolnych obrotach a następnie wciśnie się mocno gaz to autko lubi puścić niebieskiego dymka. Uszczelniacze zaworów lub pierścienie. Do zdiagnozowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708157 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rst Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Cytat Kolega nie zna budowy silnika i zasady jego działania. Lejący wtrysk to wybitnie wadliwa praca silnika i kontrolka CE. @ArKos nawet jakby przepuszczało niewielką jego ilość? Pytam poważnie, nie znam się. Cytat Uszczelniacze zaworów lub pierścienie. Do zdiagnozowania. Ok, dzięki za wskazówkę. Zastanawiam się jednak dlaczego po wymianie oleju jest w porządku przez "X" czasu. Przecież gdyby uszczelniacze przepuszczały to nie miałoby to chyba znaczenia czy olej jest nowy czy jest już przepracowany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Ma znaczenie, bo olej z biegiem czasu traci swoje właściwości i pogarsza się jego jakość. 22 godziny temu, Rst napisał: Pytam poważnie, nie znam się. Niewielka ilość to drobne problemy z pracą silnika. Ale z całą pewnością nie jest w stanie rozrzedzić oleju, to nie diesel.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Nawet niewielka ilość by skutkowała błędami, czy to sondy, czy wtrysków. Albo przepływki. Opcom dużo potrafi powiedzieć, tylko trzeba znać prawidłowe wartości odczytu czujników. A tak z drugiej strony, to powąchać bagnetu nie łaska?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Ja uważam, że kompletny rozrząd trzeba zrobić z popychaczami i pompą oleju i będzie żył.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rst Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 19 godzin temu, ArKos napisał: Niewielka ilość to drobne problemy z pracą silnika. Ale z całą pewnością nie jest w stanie rozrzedzić oleju, to nie diesel. Rozumiem, czyli tak czy inaczej gdyby tak było to widać by to było poprzez CE. 19 godzin temu, ja37 napisał: Opcom dużo potrafi powiedzieć, tylko trzeba znać prawidłowe wartości odczytu czujników. W sumie nie pomyślałem o tym, ale tak jak mówicie oboje że powinno to wtedy powodować błędy typu CE to pewnie zapach jest w porządku. OPCOMa w sumie mam, mogę się pobawić jutro w sprawdzenie wartości (OPCOM chyba pokazuje wartości nominalne? Nie pamiętam jak ostatni raz go używałem). 17 godzin temu, ArKos napisał: Ja uważam, że kompletny rozrząd trzeba zrobić z popychaczami i pompą oleju i będzie żył. Ale ponownie robić rozrząd skoro był wymieniany 12k km temu (mniej więcej rok temu)? Popychacze czy pompę oleju to rozumiem, ale rozrząd?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 6 godzin temu, Rst napisał: Ale ponownie robić rozrząd skoro był wymieniany 12k km temu (mniej więcej rok temu)? Popychacze czy pompę oleju to rozumiem, ale rozrząd? 1. masz fakturę na której wyszczególniono, jakie elementy wymieniono? 2. znasz producenta części? 3. widziałeś źle zrobiony rozrząd po 10-12kkm? Masz, poczytaj co ostatnio miałem Chłopina niespełna rok miał wymieniony rozrząd. Ile mógł przejechać? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86786-problem-z-ci%C5%9Bnieniem-oleju-na-rozgrzanym-silniku/#findComment-708228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.