Skocz do zawartości

Problem z ciśnieniem oleju na rozgrzanym silniku


Gość Rst

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuję porady co byście zrobili na moim miejscu, posiadam Opla Corsę C z silnikiem 1.2 75KM niestety ale po rozgrzaniu do temperatury roboczej gubi gdzieś ciśnienie oleju. Był wykonywany test na zimnym silniku i na wolnych obrotach jest ok, natomiast na rozgrzanym na wolnych ciśnienie spada do około 0.2 bara co powoduje miganie/świecenie się cały czas kontrolki ciśnienia oleju. Jak się przygazuje to wskakuje ładnie podobno na 5 bar. Pan mechanik generalnie nie był w stanie mi uczciwie czegoś doradzić. Mówił że z jednej strony można zdjąć pokrywę rozrządu i sprawdzać pompę oleju ale to koszt około 300-400 zł + gdyby się okazało że trzeba nową pompę (około 1000 zł) to razem z wymianą i tą diagnostyką wyjdzie już około 2000 zł. Dodatkowo coś w silniku po rozgrzaniu puka ale nie są w stanie bez rozbierania niczego stwierdzić, mówił że mogliby zrzucić miskę i od dołu sprawdzić panewki i sworznie tłokowe ale to wiadomo też są koszty. Stwierdził że można cały silnik wymienić na jakiś używany ale też to nie wiadomo na co się trafi, firmy dają gwarancję rozruchową ale za montaż/demontaż gdyby coś było nie tak to nikt mi nie zwróci. No i najlepiej jakby silnik był w jakimś aucie zamontowany żeby można było posłuchać jak pracuje i ocenić jego stan przed zakupem ale wiadomo że mało jest takich miejsc a na Allegro wszystko już rozebrane na palecie.

Co byście zrobili na moim miejscu? Szkoda mi inwestować w auto warte około 4000 zł połowę jego wartości bez gwarancji że będzie ok a z drugiej strony nie chciałbym komuś sprzedawać bubla jak to ma się w zwyczaju w naszym kraju czyli zalać motodoktorem, gwarancja do bramy i się nie znamy :(

 

Jeszcze dodam że problem z ciśnieniem oleju nie występuje o mnie pierwszy raz. Zawsze występuje jak jest na zew. gorąco (powyżej 25-30 stopni) i jak olej ma już przejechane około 6-8 tys. km. Jak olej jest świeży to takie cuda się nie dzieją...

Edytowane przez Rst

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rozbierania powiem co trzeba:

- do wymiany popychacze

- do zrobienia pompa oleju - jest zestaw naprawczy oryginalny GM, okolice 500-600zł

- przy okazji takiej grubej roboty warto zrobić rozrząd czyli łańcuch, ślizgi, koła i napinacz - spokój na długie lata i pewność za silnik

Całość ok. 2600-2900 z robocizną zależnie od producenta części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ArKos rozrząd był robiony (kompletny razem z pompą wody i sprzęgiełkiem alternatora) w zeszłym roku (jakieś 10k km temu). Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, jak kupiłem auto to na start nie zmieniłem oleju, jeździłem na tym co był jakiś miesiąc, później zaczęły się takie same objawy pt. na gorącym tracił ciśnienie i migała ikonka. Zmieniłem olej - był spokój przez pół roku. Później znowu problem powrócił ale zbiegło się to z wymianą rozrządu więc siłą rzeczy zalali nowy olej, znowu był spokój. Kolega mi podsunął myśl że może któryś z wtryskiwaczy puszcza paliwo, paliwo rozrzedza olej przez co szybciej traci swoje właściwości i stąd problemy z ciśnieniem po około 5k od wymiany oleju. Może tak być? Ma to sens? Dodam jeszcze że mechanik, który teraz diagnozował auto powiedział, że jak auto chwilę rozgrzane postoi na wolnych obrotach a następnie wciśnie się mocno gaz to autko lubi puścić niebieskiego dymka.

Edytowane przez Rst

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Rst napisał:

Kolega mi podsunął myśl że może któryś z wtryskiwaczy puszcza paliwo, paliwo rozrzedza olej przez co szybciej traci swoje właściwości i stąd problemy z ciśnieniem po około 5k od wymiany oleju. Może tak być?

Kolega nie zna budowy silnika i zasady jego działania. Lejący wtrysk to wybitnie wadliwa praca silnika i kontrolka CE.

 

16 minut temu, Rst napisał:

auto chwilę rozgrzane postoi na wolnych obrotach a następnie wciśnie się mocno gaz to autko lubi puścić niebieskiego dymka.

Uszczelniacze zaworów lub pierścienie. Do zdiagnozowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kolega nie zna budowy silnika i zasady jego działania. Lejący wtrysk to wybitnie wadliwa praca silnika i kontrolka CE.

 

@ArKos nawet jakby przepuszczało niewielką jego ilość? Pytam poważnie, nie znam się.

 

Cytat

Uszczelniacze zaworów lub pierścienie. Do zdiagnozowania.


Ok, dzięki za wskazówkę. Zastanawiam się jednak dlaczego po wymianie oleju jest w porządku przez "X" czasu. Przecież gdyby uszczelniacze przepuszczały to nie miałoby to chyba znaczenia czy olej jest nowy czy jest już przepracowany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie, bo olej z biegiem czasu traci swoje właściwości i pogarsza się jego jakość.

 

22 godziny temu, Rst napisał:

Pytam poważnie, nie znam się.

Niewielka ilość to drobne problemy z pracą silnika. Ale z całą pewnością nie jest w stanie rozrzedzić oleju, to nie diesel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet niewielka ilość by skutkowała błędami, czy to sondy, czy wtrysków.

Albo przepływki.

Opcom dużo potrafi powiedzieć, tylko trzeba znać prawidłowe wartości odczytu czujników.

 

A tak z drugiej strony, to powąchać bagnetu nie łaska?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ArKos napisał:

Niewielka ilość to drobne problemy z pracą silnika. Ale z całą pewnością nie jest w stanie rozrzedzić oleju, to nie diesel.


Rozumiem, czyli tak czy inaczej gdyby tak było to widać by to było poprzez CE.

 

19 godzin temu, ja37 napisał:

Opcom dużo potrafi powiedzieć, tylko trzeba znać prawidłowe wartości odczytu czujników.

 


W sumie nie pomyślałem o tym, ale tak jak mówicie oboje że powinno to wtedy powodować błędy typu CE to pewnie zapach jest w porządku. OPCOMa w sumie mam, mogę się pobawić jutro w sprawdzenie wartości (OPCOM chyba pokazuje wartości nominalne? Nie pamiętam jak ostatni raz go używałem).

 

17 godzin temu, ArKos napisał:

Ja uważam, że kompletny rozrząd trzeba zrobić z popychaczami i pompą oleju i będzie żył.


Ale ponownie robić rozrząd skoro był wymieniany 12k km temu (mniej więcej rok temu)? Popychacze czy pompę oleju to rozumiem, ale rozrząd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rst napisał:

Ale ponownie robić rozrząd skoro był wymieniany 12k km temu (mniej więcej rok temu)? Popychacze czy pompę oleju to rozumiem, ale rozrząd?

1. masz fakturę na której wyszczególniono, jakie elementy wymieniono?

2. znasz producenta części?

3. widziałeś źle zrobiony rozrząd po 10-12kkm?

Masz, poczytaj co ostatnio miałem 

 

Chłopina niespełna rok miał wymieniony rozrząd. Ile mógł przejechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności