Skocz do zawartości

A14NET (Astra J 1.4 Turbo 140km) P0299 Wykresy


Gość hapvlz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

masakra z tym błędem, już nie mam pomysłów.
Dzisiaj zrobiłem logi w momencie pojawiania się błędu Awarii Pojazdu (Błąd P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania).

 

Lecz nie jestem w stanie nic z nich wywnioskować, cięzko stwierdzić co zawodzi.

Może będziecie w stanie coś doradzić.

 

Na tą chwile wymienione:

- Wąz odmy (Zaworek zwrotny przepuszczał)

- Kolektor ssący zregenerowany (Brak grzybka)

- Membrana - Sprawdzona, jest cała

- Zregenerowane turbo

- Wymienione N75 (Przez mechaników)

- Zalany świeży olej Liquy Moli DX1 5w30 4l

- Wymieniony filtr oleju

- Uszczelniacz wału korbowego

- Uszczelka miski olejowej

 

Wykresy z momentu pojawienia się awarii pojazdu -

 

878854167_2019-07-0701_33_18-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.4e804294cf16592152574a810d27acbc.png

 

1355631876_2019-07-0701_33_35-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.a94487aed041f957de0be917a8a9fea9.png

 

641224236_2019-07-0701_33_45-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.5d72e386c84b3280ccc0e304bf939fbc.png

 

1392077864_2019-07-0701_33_54-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.811acc0d6f283c1f82ad9090a5711d48.png

 

1224507873_2019-07-0701_34_02-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.13ff303fa00cc5fac0e6ef669b8a2c53.png

 

286454788_2019-07-0701_34_10-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.e308e75509eee9f162c0fc6d0df80ce2.png

 

452744214_2019-07-0701_34_19-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.d02fee48e05b8bd2dee66da96956a5d2.png

 

429487904_2019-07-0701_34_28-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.fcb5cdface8d636de8b2af7725db3ff1.png

 

1845977567_2019-07-0701_34_35-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.c14eced56e1047886f258259ffe19325.png

 

76606812_2019-07-0701_34_43-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.7e8ef769b4616ee372ae1b05c49b36b9.png

 

604742197_2019-07-0701_34_52-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.931205aeda35fc94480bfd05693243e2.png

 

1378895204_2019-07-0701_34_59-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.0c103b06b3e5e6e872b4129bf8c0ea62.png

 

1029009031_2019-07-0701_35_29-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.2b39b86a8837a3de84b52358a8aca436.png

 

824105563_2019-07-0701_35_38-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.8c6ad16ff1e720e9495342cb1c297f31.png

 

1423543422_2019-07-0701_35_46-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.4c00817c0fe0371ed13f0c68e5ba3c2a.png

 

387966025_2019-07-0701_35_56-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.b78d165f86b8ed5e460d7246f5f27658.png

 

1034885736_2019-07-0701_36_25-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.0bb40c2f4d6be895d4c4011ce46058cf.png

 

1515930331_2019-07-0701_36_34-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.d8828c3ae55223c429776fc229b700f4.png

 

1870527063_2019-07-0701_36_43-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.e52e7ae2468a28905d982ef4ba026907.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Znalazłem jeszcze drugi moment w którym pojawiła się awaria pojazdu, może uda wam się znaleźć jakieś zależności -

 

1407792075_2019-07-0709_17_04-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.ad6916591382a330867a9ec52df48894.png1655641252_2019-07-0709_17_48-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.792c32a10332898b36d345fb8fe63833.png74105424_2019-07-0709_17_58-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.d9f0757d0c51e1effbecc0a0dddf04d0.png233118862_2019-07-0709_18_08-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.4521a6ab42334abf92ed24cbee7944b3.png1735312334_2019-07-0709_18_18-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.c8fec1de7b77eeb844249df603aa861a.png1157550642_2019-07-0709_18_28-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.f63717c8c32f651c423db888177c8be1.png1851271794_2019-07-0709_18_38-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.57b8bf302798d1f2969007c493c152b5.png1098975801_2019-07-0709_18_50-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.9cc70e3fba8f29a52a4eb45fb08608ef.png1542537979_2019-07-0709_19_00-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.9783d85b4e405ad569db873a9a7cd579.png1194657503_2019-07-0709_19_11-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.1db6c30d2379a3bf9b468fda9b9aa5e9.png196085356_2019-07-0709_19_23-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.edbc631ef034382c63532e3647c2a622.png1777006317_2019-07-0709_19_33-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.ea47c3ab8aa0b1c37e3d7c98c702d3be.png1076229952_2019-07-0709_19_43-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.f31a1f987b6bd4687fcfff214ef8425d.png1988445744_2019-07-0709_19_54-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.abcdcaee1831496af1fa1124f8b63e55.png407031392_2019-07-0709_20_05-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.7ad793fdae841da5d9218b8046ef2798.png393509844_2019-07-0709_20_14-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.695b0138b671b4a820f193f4cc6147ce.png1084543438_2019-07-0709_20_22-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.aca3e7fa1f9c3669873d46d6d9248357.png2083021345_2019-07-0709_20_30-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.2b0cde59ffa5264c80cd74580b3e74a9.png2025098985_2019-07-0709_20_40-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.169d9cfd3ac73afaf47d4eafab26996f.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, hapvlz napisał:

Kolektor ssący zregenerowany (Brak grzybka)

 

 

Nie wiem czy dobrze.

Masz spadki ciśnienia w kolektorze do wartości -60 .

Wydaje mi się że to jest powodem

 

Ale tutaj więcej może powiedzieć wesol.

Poczekaj na niego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

dzięki wam za odpowiedzi, miło mi że ktoś ma chęci pomocy, samemu już psychicznie nie daje rady z tym autem.

Ustosunkuje się najpierw do wypowiedzi @ArKos

 

5 godzin temu, ArKos napisał:

A ktoś sprawdzał EVAP? Można na próbę zdjąć przewód z kolektora i zaślepić kolektor.

 

Czemu w oczy rzucił Ci się EVAP? Rzeczywiście dodałbym tu coś, mianowicie po odpięciu zaworu par paliwa, i dmuchnięciu w niego od strony kolektora, zawór troche przepuszczał (efekt słonia był).

Link do YouTube

 

Niestety nagrywane w nocy i nie widać nic.

Było też w nim troche oleju, ogólnie w moim układzie jest wszędzie strasznie dużo oleju, w przepustnicy, przy przed turbo, na każdym czujniku też pełno. Mimo że wszystko czyściłem, kolektor, rury, czujniki, przepustnice itp.

 

btw. Co da odpięcie zaworu par paliwa i zaślepienie kolektora?

 

@adam1954, Rzeczywiście dziwna sprawa, sprawdze reszte logów które dzisiaj też zrobiłem na trasie (100km błędów brak) czy podczas ładowania to ciśnienie w kolektorze tak spada za każdym razem czy nie.

 

Dzisiaj na trasie troche Asie pogoniłem, aż mi wyrzuciła niebieski dym z wydechu.

Chciałem ją trochę rozkręcić,  przy 180 pedał w podłoge, jak juz widzialem ze nie uciagnie ani km więcej odpuściłem i w tym momencie z wydechu poleciał niebieski dym. Tylko chwilowo, potem już było ok.

Możliwe że wypaliło olej który jest w dolocie? Zaciągnęło olej z intercoolera?

 

Niebieski - Cisnienie otrzymane

Zołte- Cisnienie zadane

Czerwone - RPM

Zielony - Predkosc

 

565403330_WhatsAppImage2019-07-07at14_18_22.thumb.jpeg.b088ef9a266b480582b3b79ca8ba16bd.jpeg

 

W momencie kiedy czerwona krecha jest w najwyzszym momencie, wtedy poleciał dym z wydechu oraz w tej samej chwili odcięło interfejs od auta, stracił kontakt z ECU. Dziwne...

Edytowane przez hapvlz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być jakiś brak styku lub zwarcia.

13 minut temu, hapvlz napisał:

Czemu w oczy rzucił Ci się EVAP?

Bo ma duże doświadczenie w diagnozowaniu:D

14 minut temu, hapvlz napisał:

Możliwe że wypaliło olej który jest w dolocie? Zaciągnęło olej z intercoolera?

 

Przy wymianie turbo nie czyściłeś całego dolotu razem z intercoolerem?

Turbina nowa nie pluje czasem olejem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej miałem na myśli, po czym poznał że coś z nim może być nie tak :)

Zrobiłem teraz mały test, rozpiąłem zawór odprowadzania par paliwa tuż za zaworkiem. (Tak że był cały czas podpięty z jednej strony do kolektora, a z drugiej był rozpięty.

 

Uruchomiłem silnik i sprawdziłem czy czasem zaworek zwrotny nie przepuszcza i że nie zaciąga lewego powietrza do kolektora.

Niestety albo stety zaworek wyglada ok, nic nie zaciągało.

 

Przy wymianie turbo intercooler nie był czyszczony, i powoli skłaniam się ku temu by go jednak rozebrać i przemyć.

Niestety w domowych warunkach nie miałem pomysłu jak mogę dobrze przeczyscić cały dolot.

 

Czy nowa turbina nie pluje olejem, wiesz co cięzko mi coś powiedzieć na ten temat. Da się to w ogóle jakoś sprawdzić?

Jestem prawie pewny że intercooler jest cały w oleju, i wydaje mi się że ten olej z intercoolera wędruje przez przepustnice, do kolektora i potem znowu odmą do dolotu.

 

Tak czy inaczej no to nie powinno być przyczyną tego niedoładowania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pluje olejem to logicznie myśląc ma pełne prawo zatkać olejem czujnik ciśnienia.

Więc wtedy czujnik miałby prawo źle pokazywać.

Aby sprawdzić czy turbina puszcza olej trzeba na początku mieć czysty dolot od turbo do kolektora.

Jak nie jest czysty to nie wiesz skąd się olej bierze.

 

 

Ja takie rzeczy myję na myjni.

Jadę wieczorem (klamoty wyjęte z auta i przyjeżdżam drugim ) , ustawiam auto aby zasłonić przynajmniej część widoku wyjmuję wszystkie rury, intercooler i piana aktywna działa z pistoletu..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hapvlz napisał:

po odpięciu zaworu par paliwa, i dmuchnięciu w niego od strony kolektora, zawór troche przepuszczał

 

2 godziny temu, hapvlz napisał:

Co da odpięcie zaworu par paliwa i zaślepienie kolektora?

 

Wykluczysz miejsce, w ktorym ucieka ciśnienie z dolotu. EVAP ma być podłączony elektrycznie. Zdejmując z kolektora wąż dolotowy z EVAPa zaślepiam króciec korkiem i mam pewność, że w tym miejscu będzie szczelne. Będzie widać wyższe ciśnienie doładowania jeśli EVAP jest nieszczelny. Skoro dmuchając przepuszcza, to jest nie halo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1954 napisał:

Jeżeli pluje olejem to logicznie myśląc ma pełne prawo zatkać olejem czujnik ciśnienia.

Więc wtedy czujnik miałby prawo źle pokazywać.

Aby sprawdzić czy turbina puszcza olej trzeba na początku mieć czysty dolot od turbo do kolektora.

Jak nie jest czysty to nie wiesz skąd się olej bierze.

 

 

Ja takie rzeczy myję na myjni.

Jadę wieczorem (klamoty wyjęte z auta i przyjeżdżam drugim ) , ustawiam auto aby zasłonić przynajmniej część widoku wyjmuję wszystkie rury, intercooler i piana aktywna działa z pistoletu..

 

Z umyciem nie będę miał problemu, większy problem będzie pewnie z rozebraniem tego wszystkiego. Aby zdjąć intercooler w A14NET muszę rozebrać cały przód, zderzak, grile, wiatrak, i pewnie wiele innych które wyjdą w praniu. No ale chyba bede musiał się za to wziąć. Tak czy inaczej nie wiem czy to coś da, bo odmą sporo oleju wyrzuca, zawsze wejście do dolotu gdzie jest podpięty wąż odmy widać ślady oleju, i ślady że ściekał. I jesli chodzi o zaolejonie czujniki, coś w tym musi być, bo jak przeczyscilem wszystkie czujniki to nie mogłem zre-produkować problemu za chiny.

 

3 godziny temu, ArKos napisał:

 

 

Wykluczysz miejsce, w ktorym ucieka ciśnienie z dolotu. EVAP ma być podłączony elektrycznie. Zdejmując z kolektora wąż dolotowy z EVAPa zaślepiam króciec korkiem i mam pewność, że w tym miejscu będzie szczelne. Będzie widać wyższe ciśnienie doładowania jeśli EVAP jest nieszczelny. Skoro dmuchając przepuszcza, to jest nie halo.


 

Dzięki! Sprawdzę to, problematyczne może być zaślepienie kolektora, tam jest spore ciśnienie, musze coś dość mocnego wymyśleć.

 

Czyli reasumując, podczas doładowania w kolektorze ssącym nie powinno być ujemnego ciśnienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności