ArKos Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 16 godzin temu, hapvlz napisał: tam jest spore ciśnienie, musze coś dość mocnego wymyśleć. Kawałek węża gumowego na króciec a z drugiej strony cokolwiek co zaślepi wąż.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 5 godzin temu, ArKos napisał: Kawałek węża gumowego na króciec a z drugiej strony cokolwiek co zaślepi wąż. Dzięki @ArKos, postaram się to jutro sprawdzić/pojutrze sprawdzić. W dniu 7.07.2019 o 12:37, adam1954 napisał: Nie wiem czy dobrze. Masz spadki ciśnienia w kolektorze do wartości -60 . Wydaje mi się że to jest powodem Ale tutaj więcej może powiedzieć wesol. Poczekaj na niego. Odnośnie specjalisty @wesol od kolektorów :D Z niecierpliwością czekam na jakieś sugestie :) Dzisiaj trasa 120km autostradą, błąd się pojawił tylko raz w momencie gwałtownego hamowania, redukcja biegu i gaz (nie w podłoge) ale blad wyskoczył momentalnie, troche w dziwnych okolicznościach. Ale to już któryś raz się pojawia w takich przy gwałtownym hamowaniu, redukcja i gaz. A teraz na krótkiej trasie bieg czwarty z około 3k obrotów prędkość 60-70km i awaria. Niestety i z trasy i z tej krótkiej podróży logów brak, na trasie rozłączało mi interfejs co 1-2 km, już nie chciałem się zatrzymywać kolejny raz na trasie żeby rozłączyć i połączyć wszystko :/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 (edytowane) Wykonałem kilka dodatkowych pomiarów, przy czym próbowałem pracować troche sztangą gruszki Test 1 - cięgno sztangi ustawione na równi z zaworkiem sterującym wastegate Efekt na tescie 1, przy pierwszej próbie błąd P0299 Niskie cisnienie doładowania Test 2-8 - cięgno sztangi trochę naciągnięte (7 obrotów) Efekt na testach od 2-8, błąd awari pojazdu P0299 niskie cisnienie doładowania pojawił się tylko przy ostatnim teście. Przy każdym z pomiarów droga była ta sama, i za kazdym razem starałem się z 2000 rpm na 3cim biegu z pedałem do końca rozpędzać auto. Pomiar 1 - Cięgno sztangi na równi z zaworkiem sterującym wastegate, Awaria Pojazdu P0299 ====================================================================================================================================== Pomiar 2 - Brak błedu (od tego pomiaru ten i kolejne sa na cięgnie naciągnietym o 7 obrotów) ====================================================================================================================================== ====================================================================================================================================== Pomiar 3 - Brak bledu ====================================================================================================================================== ====================================================================================================================================== Pomiar 4 - Brak bledu ====================================================================================================================================== ====================================================================================================================================== Pomiar 5 oraz 6 - Brak bledu ====================================================================================================================================== ====================================================================================================================================== Pomiar 7 - Brak bledu ====================================================================================================================================== ====================================================================================================================================== Pomiar 8 - Blad Awaria pojazdu P0299 ====================================================================================================================================== Może ktoś z was dojrzy jakaś zależność Z tego co widzę to ogólnie na kazdym wykresie turbo niedoładowywuje od dołu. Dziwne jest to że komputer w dosłownie momencie oczekuje od turbo że będzie kręciło maxa, nie wiem czy jakiekolwiek turbo jest w stanie w momencie sie tak rozkręcić. Edytowane 12 Lipca 2019 przez hapvlz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 A i jeszcze zdjęcia z ustawiania cięgna -   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Mnie to wygląda tak: turbo dopiero przy samej górze prawie osiąga doładowanie zadane. Z dołu to jest bardzo licho z doładowaniem. Teraz zakładając że to turbo jest okej, regenerowane poprawnie (jak ja nie lubię turbin po regeneracji) to problem jest gdzieś na drodze zaworu DV jeśli mamy go na wyposażeniu tego auta lub nieszczelność na układzie dolotowym od turbo do kolektora dolotowego czyli intercooler i węże. Żadne tam odmy itp bo odma jest przed turbina i jej nieszczelność to niskie wskazania przeplywomierza. Zawór wg i gruszką wygląda że jest poprawnie ustawione. Pytanie czy w środku w tej części gorącej ta klapka faktycznie zamyka zawór wg, czy nie jest on uktuszony bo wtedy też będą takie niedoladowania. Czyli sprawdź szczelność IC i węży nimi to co mówiłem zawór wg wewnątrz kolektora. Logi robimy tak by przy niskiej prędkości np 30 km/h odrazu zapiąć bieg np 4 lub 5 i wtedy pedał gazu do podłogi i czekamy aż się rozpędzony tak by te obr silnika były gdzieś koło 5000 obr. Będzie mulasto się rozpędzał i oto chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Dzięki za wypowiedz wesol. O ile mi wiadomo w tym aucie nie ma zaworu DV więc go wykluczam. Cały kolektor wydechowy został wymieniony na nowy regenerowany (wraz z turbo), skorzystałem z usług firmy która ma dobrą renome, mają mase dobrych opinii i nie widziałem wielu zażaleń na ich usługi więć jedynie mogę zakładać że turbo oraz kolektor było poprawnie sprawdzone przed oddaniem. Na tą chwilę raczej wykluczę turbo i cały kolektor wydechowy bo też nie bardzo mam nawet pomysł jak mógłbym sprawdzić czy klapka wastegate działa poprawnie czy też nie. Nieszczelność w układzie dolotowym to kolejna rzecz którą w takim razie będę próbował sprawdzić. IC Jest na pewno w oleju, za kazdym razem jak sprawdzam przepustnice to jest zaolejona i jedyne moje przypuszczenie to że w momencie kiedy auto było niesprawne (kolektor ssący, odma itp) to zalało IC olejem, ale nie wiem jak długo ten olej moze sie tam utrzymać i czy on z czasem zostanie przemielony i wydalony z układu czy też nie. Zauważyłem też że wycieka juz nawet olej z IC. Ktoś zna jakiś domowy sposób na sprawdzenie szczelności dolotu? Próbowałem metodę epapierosa i dymu ale nic z tego nie wyszło Rozumiem że podczas testu szczelnosci układu zakrywam wyjście z dolotu do filtra powietrza, oraz przed przepustnicą, tak aby ciśnienie zostało sprawdzone w [Turbo - węże - Intercooler - węże]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 48 minut temu, hapvlz napisał: nie bardzo mam nawet pomysł jak mógłbym sprawdzić czy klapka wastegate działa poprawnie czy też nie. Zdjąć katalizator i zobaczyć. 48 minut temu, hapvlz napisał: w tym aucie nie ma zaworu DV więc go wykluczam. Nawet nie wiesz, jak się mylisz. DV jest w turbinie - to wystający czarny cycek z kapturka przykręconego 3 śrubkami na torxa. Jest w dolnej części turbiny, od strony prawego reflektora - pod gruszką. Zawór sterujący DV jest za silnikiem, pod kolektorem ssącym na wysokości 1-2 cylindra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Tak, masz racje. Całkowicie o nim zapomniałem. Coś tam do niego zerkałem, był troche w oleju ale nic poza tym. Również zawór nim sterujący o którym mówisz ten za kolektorem czyszczony był z oleju (To chyba taki sam jak zawór sterujący doładowaniem obok turbo). Przewód od DV do zaworku za kolektorem został wymieniony na nowy wraz z wymianą węża odmy. Poza przewodem chyba nic tam więcej nie powinno mieć wpływu na ten boot leak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Ja bym spowodował by wg było zamknięte czyli ściągnąć gruszkę i podwiązać kapkę nawet drutem tą sztangę tak by wg był zamknięty. Wtedy loga dynamicznego z doładowania robisz. Nie poprawia się to podobnie robisz z tym DV i też loga. Nadal lipa to są takie korki i zaslepiasz węże od turbo aż tu przy kolektorze dolotowym i pompujesz w ten układ zamknięty powietrze. Nie musi być przecie tam dużego ciśnienia by bylo słychać czy syczy zwłaszcza że silnik nie pracuje. To że olej jest w IC to nie jest problemem bo ty nie masz ciśnienia doładowania a nie że olej jest. Poza tym czy ten olej się wylewa że jest w IC go tam szklanka lub więcej. Tam olej będzie zawsze nawet w nowym aucie. To że turbo po regeneracji to się boje najbardziej. Ten co regeneruje turbiny nie zrozumie tego co później to turbo zakłada i np robi program. Tuner w 90% przypadków powie ci że nie może dokoksiwac doładowania bo turbo ma albo źle skręcona sztangę albo wirnik ma tak duże opory że turbo się budzi przy prawie 3000 obr a powinno przy 2000 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Szybkie pytanie, skoro z IC przecieka olej, to nie znaczy że jest dziurawy? Skoro wycieka olej no to powietrze powinno tymbardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/2/#findComment-708745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.