Gość hapvlz Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Jeszcze jeden dodatkowy log z dzisiaj z momentu pojawienia się P0299 Awaria Pojazdu (Zbyt niskie cisnienie doładowania) Na wykresie dodałem kilka innych wartości, dość podejrzanie to wygląda -   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-708778 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Lekki podciek czyli pocenie się to nie dziura jak palec. Gdyby to musialoby być tak super szczelne to by połączenia zrobili jak w hydraulice domowej. A tam są szybkozlaczki z uszczelniającym oringiem gdzie to wszystko się ruszać potrafi. Pytanie ile oleju tam w dolocie masz w tym intercoolerze? Jeśli odrobinę to tak jak mówiłem że w nowych autach tak jest. Ale jeśli po przechyleniu IC czy węża wylewasz oleju tak z pół szklanki to jest niedobrze. Skoro masz niedoladowanie czyli brak powietrza to co ma do tego obecność oleju? Olej pewnie i tak tam się znajduje głównie z odmy a nie z puszczające go turbo co też można sprawdzić montując nawet na parę dni separator jakiś OCT. Ja bym tak jak mówiłem sprawił że WG jest cały czas zamknięty i DV też i wtedy loga z doładowania robił. Reszta wykresów tylko przeszkadza więc nie dawaj ich bo ciężko się tam odnaleźć w tym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-708780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 (edytowane) Cześć Chłopaki, na wstępie chciałbym przeprosić Wesola, bo niestety nie miałem jeszcze możliwosci przetestowania tego co zaproponował Auto było w trasie Wrocław Kraków Kielce i nie chciałem ryzykować z takimi testami. Ale... Mam pewnie podejrzenie, nie wiem czemu ale jestem prawie pewny że problem leży tutaj. Nie jestem pewny czy ta teoria ma sens ale się nią podzielę i może ktoś ją spróbuje obalić. Mianowicie, sprawdzałem jeszcze raz wykresy i to co przykuło moją uwage to, to że na pierwszym i drugim biegu turbina pompuje ponad to co sterownik sobie zażąda. A wręcz bym powiedział że dużo ponad to. Tutaj potwierdzenie - Nie czytałem jeszcze nic na ten temat, po prostu z logicznego myślenia takie wnioski wyciągam, mogę się mylić. Mianowicie w momencie kiedy auto jedzie na 1 i 2 biegu wiadome jest to że będzie miało kopa, niska przekładnia, i tu zawsze się będzie zbierać. W tym momencie silnik bez obciążenia produkuje spaliny z dużym ciśnieniem i solidnie kręcą turbosprężarke. Natomiast gdy auto jest pod dużym obciążeniem np. 3 bieg 1500-2000 obrotów gdy silnik się rozpędza to spaliny nie są pod tak dużym ciśnieniem i turbosprężarka nie jest odpowiednio doładowana. I teraz klucz, co jest tuż za turbosprężarką? Katalizator. W momencie gdy katalizator byłby zapchany, podczas dużego obciążenia i niskiego ciśnienia spalin zapchany katalizator będzie ciężej a zarazem wolniej przepuszczał spaliny i trzymał je przed turbo i nie kręcił odpowiednio trubosprężarki. Auto ma przejechane 150 tys km. Nie wiem przez jaki okres czasu poprzedni użytkownik jeździł autem z uszkodzoną odmą i zalanym olejem układem który mógł zabrudzić katalizator jeśli nie był wymieniany na czas i zasyfiony. Jak myślicie czy to ma sens? Bardzo jestem w tej chwili przekonany do wymiany na downpipe, to moja ostatnia nadzieja. Niestety chyba niedostępny DP w Polsce do A14NET Warto myślę wspomnieć to że przed wymianą turbospreżarki chłopaki którzy próbowali chip-tuningowac mi auto powiedzieli mi że kolektor wydechowy na łączeniu z silnikiem przepuszczał spaliny, pewnie teraz sobie dopasowywuje że mogło to być spowodwane zapchanym katalizatorem... Katalizator był sciągany podczas wymiany turbosprężarki, oraz 3 tyg temu podczas wymiany uszczelki misy olejowej, wyglądał na pierwszy rzut oka dobrze, czysty, nie zniszczony w środku, biały, kratki bez syfu - więc to jest dość dziwne, może to co jest w środku niewidoczne byłoby zapchane? Edytowane 22 Lipca 2019 przez hapvlz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Jeśli byłaby to wina katalizatora, to na każdym biegu byłby problem. Mniejszy lub większy, ale byłby. Mój przypadek, gdzie diagnozowanie zajęło mi dobre pół dnia: W uturbionym silniku odbywałoby się to na podobnej zasadzie i moim zdaniem byłoby bardziej odczuwalne, ponieważ przepływ spalin przez wydech w dużo większym stopniu wpływa na osiągi z racji napędu turbosprężarki gazami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Cześć @ArKos, Dzięki za odpowiedz. Niestety chyba nie widzę częsci Twojej wypowiedzi. Poniżej screen jak widzę Twój post - (Tak jakby ucięty) Ten katalizator to była moja ostatnia nadzieja. Edytowane 23 Lipca 2019 przez hapvlz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Widzisz dobrze, bo dałem linka do Insignii, którą w robocie robiłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Dzięki, teraz widzę cały wpis :-) U mnie temp katalizatora nie przekracza raczej 700 stopni. Przynajmniej nie zauważyłem aby miała więcej. W takim razie znowu brak pomysłów. Zamieniłem chwilowo N75 Przy turbo na czujnik ciśnienie ten z tyłu kolektora ssącego. Bez zmian, nadal to samo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 hmm ciśnienie w kolektorze jest prawie identyczne jak to które komputer żąda, czyli tak jakby turbo pompowało ciśnienie odpowiednio, tylko czujnik ciśnienia doładowania źle odczytuje? Przecież czujnik doładowania też jest wpięty w kolektor tuż obok czujnika ciśnienia w kolektorze. Zamówiłem już używke czujnik ciśnienia doładowania, zobaczymy czy będzie widać jakaś rożnice...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Słabe te wykresy. Nic nie widać nic nie wiadomo. Skaczą re kreski góra dół ale czy w ciągu jednej sekundy czy piętnastu to nikt nie wie. Czy to zabawy pedałem gazu na postoju czy na jedynce czy na piątce to nawet nie można się domyślać. Os pionowa bardzo mała więc jak tam coś odnieść. Dawaj parametry w tabelach w exelu. Tylko auto loguj jak się będzie turlalo już to zapinasz 5 lub 6 bieg i pedał gazu w podłogę i wtedy zapisuj dane. Tylko mi nie zapisz tych danych z 10 minut bo znowu będzie przewijania jak w papierze toaletowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hapvlz Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 hahah Wesoł GDS2 jest ubogi jesli chodzi o logowanie takich testów, apka chyba z 90' lat. Jakby jakiś pomagier był to by było prościej bo mógłby startować logowanie w momencie testu, a samemu i jeszcze po miescie w nocy to cięzko na kompa i na droge patrzeć. Do excela też próbowałem zapisać ale takie krzaki się zapisują że zrobić z tego jakiś wykres to kurs chyba najpierw musialbym ukończyć. Już sprobuje wytlumaczyć, Tak jak powyżej opisane, Czerwone - Czujnik cisnenia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Cisnienie w kolektorze ssącym do którego jest podpięty czujnik) Niebieskie - Czujnik cisnienia doładowania (Otrzymane cisnienie, ten czujnik rowniez podpięty do kolektora ssącego tuż obok) Zielone - Cisnienie zażądane przez komputer Pomiar zaznaczony czerwonym kwadratem, jest to test z 1.5tys rpm obrotów do 4-5 tys. Jak można zauważyć czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym pokazuje kreske prawie równą z tym co komputer zażądał, czyli cisnienie w kolektorze wyglada OK! A czujnik tuż obok, wpięty również w kolektor, czyli czujnik cisnienia doładowania, pokazuje zupełnie inne wartości :O a tu zdjęcie kolektora i tych dwóch czujnikow - Ten z czarną górą to czujnik cisnienia doładowania A ten z niebieska górą to czujnik cisnienia w kolektorze ssącym Zamówiłem oba czujniki, już się doczekać nie mogę, ale sceptycznie podchodzę, straciłem nadzieje że kiedykolwiek zrobie to auto. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.