Skocz do zawartości

A14NET (Astra J 1.4 Turbo 140km) P0299 Wykresy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jeden dodatkowy log z dzisiaj z momentu pojawienia się P0299 Awaria Pojazdu (Zbyt niskie cisnienie doładowania)

Na wykresie dodałem kilka innych wartości, dość podejrzanie to wygląda -

 

1405947988_2019-07-1422_47_07-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.3de8e3edda1e8aa7a07ab578c18e7fb5.png240867895_2019-07-1422_47_45-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.22cbdcde66845003dbbef2bd36827db0.png1394032529_2019-07-1422_47_57-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.8f607cb9c0bd63cf82c07d6276f668a3.png503494719_2019-07-1422_48_06-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.a749eb3c7a05707dc21322428f895725.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-708778
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Lekki podciek czyli pocenie się to nie dziura jak palec. Gdyby to musialoby być tak super szczelne to by połączenia zrobili jak w hydraulice domowej. A tam są szybkozlaczki z uszczelniającym oringiem gdzie to wszystko się ruszać potrafi.  Pytanie ile oleju tam w dolocie masz w tym intercoolerze? Jeśli odrobinę to tak jak mówiłem że w nowych autach tak jest. Ale jeśli po przechyleniu IC czy węża wylewasz oleju tak z pół szklanki to jest niedobrze.  Skoro masz niedoladowanie czyli brak powietrza to co ma do tego obecność oleju? Olej pewnie i tak tam się znajduje głównie z odmy a nie z puszczające go turbo co też można sprawdzić montując nawet na parę dni separator jakiś OCT. 

Ja bym tak jak mówiłem sprawił że WG jest cały czas zamknięty i DV też i wtedy loga z doładowania robił. Reszta wykresów tylko przeszkadza więc nie dawaj ich bo ciężko się tam odnaleźć w tym. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-708780
Udostępnij na innych stronach

Cześć Chłopaki,

 

na wstępie chciałbym przeprosić Wesola, bo niestety nie miałem jeszcze możliwosci przetestowania tego co zaproponował :( Auto było w trasie Wrocław -> Kraków -> Kielce i nie chciałem ryzykować z takimi testami.

 

Ale... Mam pewnie podejrzenie, nie wiem czemu ale jestem prawie pewny że problem leży tutaj.

Nie jestem pewny czy ta teoria ma  sens ale się nią podzielę i może ktoś ją spróbuje obalić.

 

Mianowicie, sprawdzałem jeszcze raz wykresy i to co przykuło moją uwage to, to że na pierwszym i drugim biegu turbina pompuje ponad to co sterownik sobie zażąda. A wręcz bym powiedział że dużo ponad to.

Tutaj potwierdzenie -

546340883_2019-07-2300_02_21-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.bebdfbc3872961ba43f2c29e4c52f9e1.png

 

 

Nie czytałem jeszcze nic na ten temat, po prostu z logicznego myślenia takie wnioski wyciągam, mogę się mylić.
Mianowicie w momencie kiedy auto jedzie na 1 i 2 biegu wiadome jest to że będzie miało kopa, niska przekładnia, i tu zawsze się będzie zbierać.

W tym momencie silnik bez obciążenia produkuje spaliny z dużym ciśnieniem i solidnie kręcą turbosprężarke.

 

Natomiast gdy auto jest pod dużym obciążeniem np. 3 bieg 1500-2000 obrotów gdy silnik się rozpędza to spaliny nie są pod tak dużym ciśnieniem i turbosprężarka nie jest odpowiednio doładowana.

I teraz klucz, co jest tuż za turbosprężarką? Katalizator.

 

W momencie gdy katalizator byłby zapchany, podczas dużego obciążenia i niskiego ciśnienia spalin zapchany katalizator będzie ciężej a zarazem wolniej przepuszczał spaliny i trzymał je przed turbo i nie kręcił odpowiednio trubosprężarki. Auto ma przejechane 150 tys km. Nie wiem przez jaki okres czasu poprzedni użytkownik jeździł autem z uszkodzoną odmą i zalanym olejem układem który mógł zabrudzić katalizator jeśli nie był wymieniany na czas i zasyfiony.

 

Jak myślicie czy to ma sens? Bardzo jestem w tej chwili przekonany do wymiany na downpipe, to moja ostatnia nadzieja. Niestety chyba niedostępny DP w Polsce do A14NET :/

Warto myślę wspomnieć to że przed wymianą turbospreżarki chłopaki którzy próbowali chip-tuningowac mi auto powiedzieli mi że kolektor wydechowy na łączeniu z silnikiem przepuszczał spaliny, pewnie teraz sobie dopasowywuje że mogło to być spowodwane zapchanym katalizatorem...

 

Katalizator był sciągany podczas wymiany turbosprężarki, oraz 3 tyg temu podczas wymiany uszczelki misy olejowej, wyglądał na pierwszy rzut oka dobrze, czysty, nie zniszczony w środku, biały, kratki bez syfu - więc to jest dość dziwne, może to co jest w środku niewidoczne byłoby zapchane?

Edytowane przez hapvlz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709100
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłaby to wina katalizatora, to na każdym biegu byłby problem. Mniejszy lub większy, ale byłby.

Mój przypadek, gdzie diagnozowanie zajęło mi dobre pół dnia:

W uturbionym silniku odbywałoby się to na podobnej zasadzie i moim zdaniem byłoby bardziej odczuwalne, ponieważ przepływ spalin przez wydech w dużo większym stopniu wpływa na osiągi z racji napędu turbosprężarki gazami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709126
Udostępnij na innych stronach

Cześć @ArKos,

 

Dzięki za odpowiedz.

Niestety chyba nie widzę częsci Twojej wypowiedzi.

 

Poniżej screen jak widzę Twój post - (Tak jakby ucięty)

 

1933948924_2019-07-2320_49_50-A14NET(AstraJ1.4Turbo140km)P0299Wykresy-strona2-OpelAstra-Silnik.thumb.png.1bd263c263fcb3f49ea195cb39825262.png

Ten katalizator to była moja ostatnia nadzieja.

 

 

 

Edytowane przez hapvlz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709134
Udostępnij na innych stronach

Widzisz dobrze, bo dałem linka do Insignii, którą w robocie robiłem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709140
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz widzę cały wpis :-)

U mnie temp katalizatora nie przekracza raczej 700 stopni.  Przynajmniej nie zauważyłem aby miała więcej.

 

W takim razie znowu brak pomysłów.

Zamieniłem chwilowo N75 Przy turbo na czujnik ciśnienie ten z tyłu kolektora ssącego.

 

Bez zmian, nadal to samo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709146
Udostępnij na innych stronach

hmm ciśnienie w kolektorze jest prawie identyczne jak to które komputer żąda, czyli tak jakby turbo pompowało ciśnienie odpowiednio, tylko czujnik ciśnienia doładowania źle odczytuje? Przecież czujnik doładowania też jest wpięty w kolektor tuż obok czujnika ciśnienia w kolektorze. Zamówiłem już używke czujnik ciśnienia doładowania, zobaczymy czy będzie widać jakaś rożnice...

cisnienie_kolektor.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709180
Udostępnij na innych stronach

Słabe te wykresy. Nic nie widać nic nie wiadomo. Skaczą re kreski góra dół ale czy w ciągu jednej sekundy czy piętnastu to nikt nie wie. Czy to zabawy pedałem gazu na postoju czy na jedynce czy na piątce to nawet nie można się domyślać. Os pionowa bardzo mała więc jak tam coś odnieść. Dawaj parametry w tabelach w exelu. Tylko auto loguj jak się będzie turlalo już to zapinasz 5 lub 6 bieg i pedał gazu w podłogę i wtedy zapisuj dane. Tylko mi nie zapisz tych danych z 10 minut bo znowu będzie przewijania jak w papierze toaletowym. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709183
Udostępnij na innych stronach

hahah Wesoł :D

 

GDS2 jest ubogi jesli chodzi o logowanie takich testów, apka chyba z 90' lat.

Jakby jakiś pomagier był to by było prościej bo mógłby startować logowanie w momencie testu, a samemu i jeszcze po miescie w nocy to cięzko na kompa i na droge patrzeć.

 

Do excela też próbowałem zapisać ale takie krzaki się zapisują że zrobić z tego jakiś wykres to kurs chyba najpierw musialbym ukończyć.

 

 

 

Już sprobuje wytlumaczyć,

 

astra_new.thumb.png.5704fec1ce2a0c2f83882604dea309c5.png

 

Tak jak powyżej opisane,

Czerwone - Czujnik cisnenia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Cisnienie w kolektorze ssącym do którego jest podpięty czujnik)

Niebieskie - Czujnik cisnienia doładowania (Otrzymane cisnienie, ten czujnik rowniez podpięty do kolektora ssącego tuż obok)

Zielone - Cisnienie zażądane przez komputer

 

Pomiar zaznaczony czerwonym kwadratem, jest to test z 1.5tys rpm obrotów do 4-5 tys.

Jak można zauważyć czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym pokazuje kreske prawie równą z tym co komputer zażądał, czyli cisnienie w kolektorze wyglada OK!

A czujnik tuż obok, wpięty również w kolektor, czyli czujnik cisnienia doładowania, pokazuje zupełnie inne wartości :O

 

a tu zdjęcie kolektora i tych dwóch czujnikow -

Ten z czarną górą to czujnik cisnienia doładowania

A ten z niebieska górą to czujnik cisnienia w kolektorze ssącym

 

kolektor.thumb.png.8a32551e38f6770002eda686c0ecd62f.png

 

Zamówiłem oba czujniki, już się doczekać nie mogę, ale sceptycznie podchodzę, straciłem nadzieje że kiedykolwiek zrobie to auto.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86877-a14net-astra-j-14-turbo-140km-p0299-wykresy/page/3/#findComment-709189
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności