Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andrev2222

Witam, muszę wymienić wspomaganie w Corsie D z 2010r. 1.2 86KM, ale silnik ma w tym przypadku pewnie niewielkie znaczenie.

Czy ktoś już przerabiał demontaż kolumny kierownicy ze wspomaganiem w Corsie D i podpowiedziałby, jak krok po kroku zdemontować ten podzespół? Trzeba zdejmować kierownicę do tej operacji...?

Mam jeszcze ważne pytanie, czy wspomaganie jest elementem immobilizera, czy można zamontować używkę plug and play, bez programowania za pomocą "Security code"? Chciałem się zorientować, jak jest faktycznie i nie udało mi się uzyskać odpowiedzi

Edytowane przez andrev2222

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86898-corsa-d-2010r-demonta%C5%BC-elektrycznego-wspomagania-kolumny-kierowniczej/
Udostępnij na innych stronach

2019-07-09_185927.png

 

 

 

2019-07-09_185945.png

 

 

 

 

2019-07-09_190004.png

 

 

 

 

2019-07-09_190118.png

 

 

 

 

2019-07-09_190142.png

 

 

 

 

 

2019-07-09_190154.png

 

 

 

 

 

2019-07-09_190224.png

 

 

 

 

2019-07-09_190302.png

 

 

 

 

 

2019-07-09_190316.png

 

 

 

 

2019-07-09_190331.png

 

 

 

 

2019-07-09_190345.png

 

 

 

 

 

 

Gość andrev2222

Mistrzostwo świata, to z oryginalnej instrukcji serwisowej, czy z innego źródła?

Nie ma nic o zdjęciu kierownicy, więc jeśli przy takiej dokładnej instrukcji nic o tym nie wspominają, to chyba nie trzeba nawet jej zdejmować, z poduszką powietrzną...?

 

Jest na przedostatnim zdjęciu pokazane, że rozkręca się tzw. krzyżak i wtedy śmiało można już demontować przekładnie z grodzi silnika. Dobrze będzie zblokować kierownice jak będą na wprost koła, po prostu wyciągnąć kluczyk i prawo/lewo się zablokuje, także oznaczyć w jakiej pozycji był krzyżak, bądź wieloklin żeby przy składaniu nie było niespodzianki typu kierownica prosto a auto w prawo czy lewo. Prawdopodobnie później będzie potrzeba zrobić zbieżność.

 

21 godzin temu, andrev2222 napisał:

Nie ma nic o zdjęciu kierownicy, więc jeśli przy takiej dokładnej instrukcji nic o tym nie wspominają, to chyba nie trzeba nawet jej zdejmować,

 

Ale to jest logiczne że musisz ją zdjąć jeżeli będziesz zakładał inną kolumnę.

 

1 godzinę temu, adam1954 napisał:

Ale to jest logiczne że musisz ją zdjąć jeżeli będziesz zakładał inną kolumnę.

Tak naprawdę nie musi, bo jest wieloklin w EPS :) Wyjmie kawałek sztycy z kierownicą ;)

 

Ok .

Ale skoro się pyta o taki demontaż to zakładam że nie wie jak wyjąc sztycę z kierownicą i chce wymienić całą kompletną kolumnę.

 

Zadane pytanie rozwiał wszelkie wątpliwości związane z wiedzą i umiejętnościami - to nie podlega dyskusji.

Kompletnej kolumny tak naprawdę nie trzeba wymieniać, EPS występuje w takiej postaci:

5d670e7366cb47b69c6a2e08ccbb0438-l124247

 

  • 3 lata później...

Witam czy po wymianie trzeba coś kodować? CZy wystarczy wymienić cały wkład EPS pokazany na zdjęciu wyżej? Pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności