Skocz do zawartości

Pompa padła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na tym forum

Jesli ktoś bedzie miał problem z pompą PSG16 (pompa montowana od 2002 roku) w astra,zafira vectra C zwana "dwuwtyczkową"to mpogę pomóc.

o pompach vp44-tych do 2002 roku nie piszę bo na ogól nie ma problemu ze znalezieniem miejsca gdzie można je naprawic.

Pozdrawiam Was i pompy w waszych rydwanach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza,

 

Witam i zwracam się do eksperta z trudnym pytaniem.

 

Zafirka przestała odpalać odkąd stanąłem silnikiem pod górkę. Przetoczyłem ją w drugą stronę, odpaliła, przewiozłem się, przenocowała w garażu i na drugi dzień już jej nic nie pomogło.

Po dwóch dniach zaciągnąłem ją do serwisu, odpowietrzyli ją (trochę to trwało, bo cały czas paliwo na powrocie szło z powietrzem). Ale udało się ją odpalić. I ładnie chodziła na wolnych obrotach, zgasła dopiero jak ustawiłem silnikiem do góry. Mechanik stwierdził, że w taki układzie pompa jest sprawna a auto łapie w układzie duże dawki powietrza.

 

Poradzili, żebym zaprowadził auto do Krotoszyna do Wachowiaka Bo nawet, jeżeli pompa jest sptawna, to tam uszczelnią mi dobrze układ niskiego i wysokiego ciśnienia.

U Wachowiaka powiedział mi mechanik, że to wcale nie jest pewne, że skoro auto odpaliło i w zasadzie jedzie, to pompa wtryskowa jest sprawna (że np. pompa jest nieszczelna na obudowie).

 

Pytanie: który mechanik ma rację, czy fakt udanego rozruchu świadczy o sprawnej pompie wtryskowej i ntylko nieszczelnym układzie paliwowym. Czy masz jakieś referencje dla firmy "Diesel Wachowiak". Boję się, że firma zajmująca się naprawą pomp wtryskowych z założenia będzie chciała wykonać najmniejszą "regenerację" (bo oni z tego żyją).

Proszę o szybką odpowiedź

Dzieki, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"regenerację" (bo oni z tego żyją).

slawekfox, prawie odpowiedziałeś sobie na to pytanie !! jestem za opcją nr!1 Czyli układ zasilania tej pompy! I powroty! A na końcu mogą być uszczelnienia wtryskiwaczy czyli te tzw. trawersy!! Wiele razy o nich pisałem i były one głównym powodem tego zapowietrzania! Jezeli masz grubo ponad setkę, to te uszczelnienia robi się co 60tyś. Opcja drugiego mechanika!! Jest dużym nieporozumieniem!! Bo gdyby była nieszczelność pompy!! to zapowietrzałaby sie na każdym pochyleniu prostym i pod gore ,i na duł co to za różnica??prawda ?? Jezeli chodzi o naprawę pompy w tym zakładzie .To firma jest naprawdę dobra . Ale wiesz jak zobaczą ze klient nie za bardzo wie co robić to naprawiają to co najdrożej klienta bije po kieszeni . Ja radzę ci uszczelnić trawersy, wymienić przelewy i śmigasz następne kilkadziesiąt tyś. Te czynności możesz zrobic w innym zakladzie!! np. u tego pierwszego mechanika 8) Lub gdzie indziej ! :) [/b]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Zanim zgodzicie się na regenerację lub wymianę pomp wtryskowych dobrze się zastanówcie.

Moja zafirka nie odpalała wogóle. Dopiero po odpowietrzeniu udało się ale tylko na chwilę.

Zaciągnąłem ją do serwisu diesla w Krotoszynie (Wachowiak). Tam opowiedziałem mechanikowi całą historię, łącznie z diagnozą postawioną przez inny serwis (że pompa powinna być ok.) Jadąc do serwisu warto orientować się w temacie i dużo pytać, sugerować, żeby mechanicy nie widzieli tylko klienta z przygotowanym portfelem.

U Wachowiaka mechanik po rozmowie ze mną powiedział, że nie rzucają się od razu na pompę wtryskową, ale sprawdzają i uszczelniają najpierw układ ciśnienia (paliwowy). To na szczęście wystarczyło. Zaznaczam, że wcześniej kręciłem dość długo rozrusznikiem i wg wszystkich opisów na forum pompa powinna dawno paść. W pierwszym serwisie zresztą mechanik powiedział mi że nie są to złe pompy (montuje się je także w innych autach (m.in. A4).

Życzę wszystkim powodzenia. Polecam diesel serwis Wachowiak w Krotoszynie (ok. 90 km od Wrocławia). Na swoją robotę dają 1 rok gwarancji. Pod Krotoszynem podobno jest jeszcze jesden dobry serwis diesli w Dusznej Górce. Jak ktoś sprawdzi, niech da jakiś znak.

 

Pozdrawiam wszystkich, trzymajta się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda pompe wtryskowa VP-44 mozna znalezc w wielu modelach Audi, tych o duzej mocy i pojemnosci silnika. Najwiekszym jej mankamentem jest powietrze. Odrobina wystarczy aby niepracowala jak trzeba, a dlugotrwala praca z nieszczelnym ukladem, gdzie przedostaje sie powietrze moze doprowadzic do szybkiej awarji. Tak twierdza w serwisie BOSCH-a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Brzoza za odpowiedź

 

Czytałeś mój ostatni post i wiesz, że jest ok.

Co do wymiany trawersów w pierwszym serwisie, to nie jest takie proste.

Nie wszystkie serwisy chcą się podjąć takiej wymiany.

Podobno jest to dość skomplikowane :shock:

 

Czy czynności te są gdzieś opisane?

 

dzięki cześć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zgodzicie się na regenerację lub wymianę pomp wtryskowych dobrze się zastanówcie.

 

Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisał slawekfox.Miałem podobny przypadek. Wracając z wczasów zajechałem na stację CPN ,zgasiłem silnik i więcej już nie odpalił.

Po przeczytaniu większości postów byłem prawie że to pompa. Jednak postanowiłem dokładnie przyjrzeć się przelewom niby nic nie widać żadnych wycieków. Jednak był pęknięty pierwszy przelew. Wymiana wężyka fi 3,2 mm ---odpowietrzenie i jest dobrze.

Zanim zaprowadzisz do warsztatu sprawdż dokładnie czy nie jest zapowietrzona.

Pozdrawiam

 

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

witam mam problem ze swoją pompą 2.2 dti 2002r pożdziernik - chodziła gaslł - znowu chodziła gasła - błąd to czujnik położenia wału, wymieniony i to samo po skasowaniu błędów chodziła przez 5 dni i pewnego dnia rano już nie odpaliła. wspomnę że z rana od jakiś 2 tygodni ciżko odpalała później było ok. Gdy rano 5 dnia już nie odpaliła po podłączeniu po kompa wskazało błąd - czujnik położenia wałka rozrządu i błędu nie dało się wykasować stwierdzono usterkę - czujni ruchu rotacyjnego wałka rozrządu w pompie (mogłem coś przekręcić) proszę o odpowiedz mój email : [email protected] lub tel 604547517 pompa o nr 0470504213

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności