Skocz do zawartości

Pompa padła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Piszę tu pierwszy raz, więc przede wszystkim witam wszystkich :/

Mam problem z odpaleniem Zafiry 2.0DTI 2004r. Dwa miesiące temu wymienione były świece żarowe (zapalała się kontrolka z samochodzikiem) - wymiana nie w ASO. Po wymianie grzały dobrze, ale miałem wrażenie, że mimo tego auto gorzej odpala, trzeba było dłużej kręcić. Im zimniej, tym było gorzej. Akumulator w końcu kręcił zbyt leniwie, więc uznałem, że pora go wymienić. Na nowym kręci ok, ale przy temperaturach bliskich 0stC trzeba było kręcić na 2-3 razy, żeby silnik zaskoczył. Cały czas nie było najmniejszego problemu z ciepłym silnikiem - zapalał "od dotknięcia". Teraz auto postało 5 dni i nie mogę go odpalić - kręci, ale nie łapie. Jest mały mróz rzędu -2 st C. Przeczytałem ten wątek i wystraszyłem się, że może to pompa. Teraz proszę, żebyście podpowiedzieli, co zrobić. Poczytam więcej na temat, ale póki co potrzebuję szybkiej porady. Czy to rzeczywiście może być pompa, czy jednak przyczyna jest mniej depresyjna: zapowietrzenie, paliwo?

Przebieg 120tys (nie cofany - leasing, kraj, książka z przeglądami), tankowana BP i LUK.

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

moze sie zapowietrzył ?

u mnie też tak jest - po postoju dłuższym niż 2-3 godziny zapowietrza sie, potem trzeba mu pokręcic, albo po prostu pomóc pompką. Wina leży po stronie przewodów zrzutowych, a z braku czasu nie mam kiedy tego zrobic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

Panowie mam astre 2.0di i taki problem, ze zapala mi sie check i wyłącza obrotomierz. Najczęścięj dzieje się to dopiero po przejechaniu kilku kilometrów, czasami samochód w tym momencie gasnie, ale nie zawsze. Przy zapalonej kontrolce spada moc (tak jakby turbo nie działało) i samochodem szarpie przy niskich obrotach. DOdam ze mam problemy z odpalaniem po dluzszym postoju, ale chyba zapowietrzenie nie powodowałoby az tkaich problemów? Dopiero po nowym roku bede mógł skoczyc na kompa, czy dobrze mi sie wydaje ze to moze byc pompa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mozliwosci moze byc strasznie duzo, zanieczyszczony któryś z filterków (opisywane na forum) objaw bedzie podobny, zapowietrzanie sie, wytarcie tłoczka ustalającego kąt wyprzedzenia zapłonu w pompie, duuzo mozliwosci, ja sugeruje kompa, bo bez tego nie wiadomo gdzie ręce wsadzic, pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przy zapalonej kontrolce spada moc (tak jakby turbo nie działało) i samochodem szarpie przy niskich obrotach. (.....) Dopiero po nowym roku bede mógł skoczyc na kompa, czy dobrze mi sie wydaje ze to moze byc pompa?

Czyli wchodzi w tryb awaryjny, bez kompa się nie obejdzie i można tylko gdybać.

Najlepiej podjedź na TECH2 i spisz dokładnie nr błędów (czyli np. P0170), które Ci podadzą. Napiszesz je na forum i coś Ci spece doradzą :D

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności