Gość jasiu_20 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Witam Na przeglądzie wyszło że hamulce nie równo hamują i jedna strona działa ż opóźnieniem. Do tego padał hamulca jest twardy. Co do tej pory sprawdziłem. - na zgaszonym pompuje na kamień i odpalam i jeszcze niedawno pedal robił się miękki Ale teraz już sam nie wiem chyba nie ( serwo?) - tylne hamulce bebnowe działają raczej dobrze po zablokowaniu hamulca oba koła jednakowe hamują - przod rozebrany przeczyszczony tloczek wygląda na zdrowy bez rdzy i wciska się dość ciężko ale wciska - po czyszczeniu i złożeniu bez zmian Ale zauważyłem że prawa strona dużo ciężej się kręci Po ponownym rozebraniu na zgaszonym silniku nie idzie wycisnąć tloczkow pedały twardy A po odpaleniu padał twardy i bardzo ciezko by wycisnąć tloczki Ale jak coś tam.wyjdzie to wcisnąć może w miarę normalnie - przy próbie odpowietrzania padał c8ezko chodzi i tylko obniża się do polowy ( tylko kilka razy udał o się zejść do końca) I plyn wychodzi bez babelkow Ale bardzo słabe ciśnienie -podciśnienie jest wężyk do serwonie pęknięty Mam nadzieję że ktoś to zrozumie lol Chodzi o to czy uszkodzone serwo może dawać takie objawy czyli twardy padał (wiadomo) Ale też tloczki nie chcą za bardzo wychodzić ( oczywiście zacisk zdemontowany) i ciężko odpowietrzyc Można jeszcze jakoś sprawdź serwo ? A może to pompa ? Dzięki i pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Ale namieszałeś, czyli zdemontowałeś całkowicie tłoczek? Czy tylko do pewnego momentu? Jeśli dostał się syf pod gumę (osłonę tłoczka) To siedzi wszystko na uszczelnieniu wewnętrznym jest w środku w obudowie zacisku, tłoczek jak ma minimalny nalot rdzy czy syfu nie będzie się prawidłowo cofał, tylko zacznie się klinować, jeśli jest klocek wewnętrzny bardziej starty jak zewnętrzny oznacza to, że tłoczek stoi i się nie cofa, jeszcze jest kwestia prowadnic, też jak są zasyfione to potrafią zblokować całkowicie koło, miałem taki przypadek u siebie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba142 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 (edytowane) Wariat ma racje. Możesz zrobić ewentualnie tak: 1. regeneracja zacisku (wymiana tłoczka + osłony) 2. podmiana zacisku na inny, może gdzieś dopadniesz używany na chodzie. Ja zawsze podczas wymiany hamulców pod osłonką smaruje WD oraz ślizgi. Zauważyłem, że nie zawsze jest to zabieg praktykowany, przez co tłoczek dostaje po tyłku i zaczynają się cyrki z hamowaniem. Jeszcze jest opcja z jakimiś wyciekiem płynu na przewodzie. Kontroluj stan w zbiorniczku. Edytowane 25 Października 2019 przez Kuba142   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu_20 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Tloczkow nie wyciagalem całkowicie próbowałem tylko wysunąć naciskając na pedal i.nic ż tego Ale jest dokładnie tak samo z obu stron. Na odpalonym aucie troszkę lepiej. Zaczynam podejrzewać że mam do wymiany i serwo i zacisk. Tylko dziwi mnie to że nie da się normalnie odpowietrzac . Klocki ciężko stwierdzić bo wyglądają na nowe Ale są równe tylko że nie wiem.od kiedy są w aucie no dopiero je kupiłem W ogóle czy uszkodzone serwo może być przyczyną nierównej siły hamowania ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 To jest weryfikacja w 5 min po zdjęciu kół i odkręceniu prowadnic, pamiętaj aby po wyciągnięciu klocków nie przegiąć z wysuwaniem tłoczka bo może wypaść/wystrzelić, nawet połamać palce (jeśli trzymasz zacisk w rękach a ktoś naciska hamulec). A wtedy bankowo płyn wyleci i się układ zapowietrzy. Sam będziesz naprawiał czy dasz komuś. Nie jest do końca taka prosta sprawa wymiana/regeneracja zacisków. Kłania się jeszcze kondycja płynu hamulcowego i zawartość w nim wody. Wymieniony/zregenerowany zacisk powinien się lekko poddawać przy wciskaniu/wkręcaniu. Jeśli nie masz przyrządu można to robić poprzez klocek dociskając go ściskiem stolarskim, albo metodą dwóch kluczy podpierając się na zacisku. Ja osobiście zainwestowałem w zestaw do wciskania zacisków, wkręcanych z lewym i prawym gwintem zależne od marki i typu zacisków, dałem jakieś 40zł. Tylko jakby padła pompa ABS to powinien raczej jakiś błąd wyskoczyć. Obstawiam zapowietrzenie/słaba jakość płynu/zasyfione tłoczki na wewnętrznym uszczelnieniu pod gumką.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu_20 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Nie no taka weryfikację to ja zrobiłem i właśnie mówię że nie da się wysunąć tloczka nawet na odpalonym silniku. Znaczy da się na odpalonym Ale idzie bardzo ciezko. Pod gumką zagladalem i jest srebrny ż biała pasta zero rdzy. U mnie nie ma abs. I chyba przyjdzie mi rozebrać oba zaciski przeczyscić dokładnie złożyć i będę miał pewność że jedno weliminowane. Później pewnie wyjdzie na to że serwo do wymiany. A co do płynu to właśnie miałem wymienić Ale odpuściłem że względu właśnie na to że tak ciężko pedalem można pomalować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713034 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Serio Corsa D i nie ma ABS? To na próbę możesz delikatnie odkręcić odpowietrznik i zobaczyć czy pedał hamulca szybciej schodzi, jeśli nie to rzeczywiście może być coś z serwem (w sumie ominie to opór tłoczka i może być nie miarodajne jako test ciśnienie szybko zejdzie...). Albo inaczej jak już masz rozbierać to wyjmij jeden zacisk i zblokuj pedał hamulca wcześniej, będzie mniej odpowietrzania i na pierwszym zacisku już się dowiesz czy to serwo czy syf w zaciskach. Demontuj ten najsłabszy na początek. Pamiętaj jak zblokujesz hamulec wyciągnij bezpiecznik świateł tylnych bo aku wysiądzie. Albo odłącz akumulator. Tutaj filmik zapożyczony z YT obejrzyj sobie przed demontażem:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu_20 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Dziś tak robiłem bo próbowałem wymienić plyn. Po odkreceniu odpowietrznika pedal schodził Ale ciężko i tylko do połowy więc żeby sobie ułatwić odpaliłem auto i tak samo pompuje wciskam.odkrecam i niby było lepeij Ale tylko przez chwilkę później znów ciężko i tylko do połowy. Dobra jutro wykręcam jeden i to rozbiore zobaczę co tam się dzieje. Może uda mi.sie tloczek wypchnac kompresorem hy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 A nie ucieka podciśnienie z serwa? Będzie taki króciec wystawał z obudowy serwa i jakiś wężyk będzie szedł, bo jak tam ucieka ciśnienie to nie będzie możliwości pełnej siły wciśnięcia tłoczków/cylinderków hamulcowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Odkręć wężyk od zacisku i zobacz czy leci płyn. Może być tak że wężyk się w środku zatkał. Serwo to ja bym sprawdził jakie masz podciśnienie . Moze zaworek zwrotny puszcza i po prostu nie ma podciśnienia na Serwie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87982-problem-z-przednimi-hamulcami-corsa-d/#findComment-713039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.