Skocz do zawartości

Problem z przednimi hamulcami ( corsa d)


Gość jasiu_20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Na przeglądzie wyszło że hamulce nie równo hamują i jedna strona działa ż opóźnieniem. 

Do tego padał hamulca jest twardy. 

Co do tej pory sprawdziłem.

- na zgaszonym pompuje na kamień i odpalam i jeszcze niedawno pedal robił się miękki Ale teraz już sam nie wiem chyba nie ( serwo?)

- tylne hamulce bebnowe działają raczej dobrze po zablokowaniu hamulca oba koła jednakowe hamują 

- przod rozebrany przeczyszczony tloczek wygląda na zdrowy bez rdzy i wciska się dość ciężko ale wciska 

- po czyszczeniu i złożeniu bez zmian Ale zauważyłem że prawa strona dużo ciężej się kręci 

Po ponownym rozebraniu na zgaszonym silniku nie idzie wycisnąć tloczkow pedały twardy A po odpaleniu padał twardy i bardzo ciezko by wycisnąć tloczki Ale jak coś tam.wyjdzie to wcisnąć może w miarę normalnie 

- przy próbie odpowietrzania padał c8ezko chodzi i tylko obniża się do polowy ( tylko kilka razy udał o się zejść do końca)  I plyn wychodzi bez babelkow Ale bardzo słabe ciśnienie 

-podciśnienie jest wężyk do serwonie pęknięty 

 

Mam nadzieję że ktoś to zrozumie lol 

Chodzi o to czy uszkodzone serwo może dawać takie objawy czyli twardy padał (wiadomo) Ale też tloczki nie chcą za bardzo wychodzić ( oczywiście zacisk zdemontowany) i ciężko odpowietrzyc

Można jeszcze jakoś sprawdź serwo ? A może to pompa ? 

 

Dzięki i pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszałeś, czyli zdemontowałeś całkowicie tłoczek? Czy tylko do pewnego momentu? Jeśli dostał się syf pod gumę (osłonę tłoczka) To siedzi wszystko na uszczelnieniu wewnętrznym jest w środku w obudowie zacisku, tłoczek jak ma minimalny nalot rdzy czy syfu nie będzie się prawidłowo cofał, tylko zacznie się klinować, jeśli jest klocek wewnętrzny bardziej starty jak zewnętrzny oznacza to, że tłoczek stoi i się nie cofa, jeszcze jest kwestia prowadnic, też jak są zasyfione to potrafią zblokować całkowicie koło, miałem taki przypadek u siebie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariat ma racje.

 

Możesz zrobić ewentualnie tak:

 

1. regeneracja zacisku (wymiana tłoczka + osłony)

2. podmiana zacisku na inny, może gdzieś dopadniesz używany na chodzie.

 

Ja zawsze podczas wymiany hamulców pod osłonką smaruje WD oraz ślizgi.

Zauważyłem, że nie zawsze jest to zabieg praktykowany, przez co  tłoczek dostaje po tyłku i zaczynają się cyrki z hamowaniem.

 

Jeszcze jest opcja z jakimiś wyciekiem płynu na przewodzie. Kontroluj stan w zbiorniczku.

Edytowane przez Kuba142

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tloczkow nie wyciagalem całkowicie próbowałem tylko wysunąć naciskając na pedal i.nic ż tego Ale jest dokładnie tak samo z obu stron. Na odpalonym aucie troszkę lepiej. Zaczynam podejrzewać że mam do wymiany i serwo i zacisk. Tylko dziwi mnie to że nie da się normalnie odpowietrzac .  Klocki ciężko stwierdzić bo wyglądają na nowe Ale są równe tylko że nie wiem.od kiedy są w aucie no dopiero je kupiłem 

W ogóle czy uszkodzone serwo może być przyczyną nierównej siły hamowania ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest weryfikacja w 5 min po zdjęciu kół i odkręceniu prowadnic, pamiętaj aby po wyciągnięciu klocków nie przegiąć z wysuwaniem tłoczka bo może wypaść/wystrzelić, nawet połamać palce (jeśli trzymasz zacisk w rękach a ktoś naciska hamulec). A wtedy bankowo płyn wyleci i się układ zapowietrzy. Sam będziesz naprawiał czy dasz komuś. Nie jest do końca taka prosta sprawa wymiana/regeneracja zacisków. Kłania się jeszcze kondycja płynu hamulcowego i zawartość w nim wody. Wymieniony/zregenerowany zacisk powinien się lekko poddawać przy wciskaniu/wkręcaniu. Jeśli nie masz przyrządu można to robić poprzez klocek dociskając go ściskiem stolarskim, albo metodą dwóch kluczy podpierając się na zacisku. Ja osobiście zainwestowałem w zestaw do wciskania zacisków, wkręcanych z lewym i prawym gwintem zależne od marki i typu zacisków, dałem jakieś 40zł. 

 

Tylko jakby padła pompa ABS to powinien raczej jakiś błąd wyskoczyć. Obstawiam zapowietrzenie/słaba jakość płynu/zasyfione tłoczki na wewnętrznym uszczelnieniu pod gumką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no taka weryfikację to ja zrobiłem i właśnie mówię że nie da się wysunąć tloczka nawet na odpalonym silniku. Znaczy da się na odpalonym Ale idzie bardzo ciezko. Pod gumką zagladalem i jest srebrny ż biała pasta zero rdzy. U mnie nie ma abs. I chyba przyjdzie mi rozebrać oba zaciski przeczyscić dokładnie złożyć i będę miał pewność że jedno weliminowane. Później pewnie wyjdzie na to że serwo do wymiany. A co do płynu to właśnie miałem wymienić Ale odpuściłem że względu właśnie na to że tak ciężko pedalem można pomalować 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio Corsa D i nie ma ABS? To na próbę możesz delikatnie odkręcić odpowietrznik i zobaczyć czy pedał hamulca szybciej schodzi, jeśli nie to rzeczywiście może być coś z serwem (w sumie ominie to opór tłoczka i może być nie miarodajne jako test ciśnienie szybko zejdzie...). Albo inaczej jak już masz rozbierać to wyjmij jeden zacisk i zblokuj pedał hamulca wcześniej, będzie mniej odpowietrzania i na pierwszym zacisku już się dowiesz czy to serwo czy syf w zaciskach. Demontuj ten najsłabszy na początek. Pamiętaj jak zblokujesz hamulec wyciągnij bezpiecznik świateł tylnych bo aku wysiądzie. Albo odłącz akumulator. 

 

Tutaj filmik zapożyczony z YT obejrzyj sobie przed demontażem: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś tak robiłem bo próbowałem wymienić plyn. Po odkreceniu odpowietrznika pedal schodził Ale ciężko i tylko do połowy więc żeby sobie ułatwić odpaliłem auto i tak samo pompuje wciskam.odkrecam i niby było lepeij Ale tylko przez chwilkę później znów ciężko i tylko do połowy.

Dobra jutro wykręcam jeden i to rozbiore zobaczę co tam się dzieje. Może uda mi.sie tloczek wypchnac kompresorem hy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ucieka podciśnienie z serwa? Będzie taki króciec wystawał z obudowy serwa i jakiś wężyk będzie szedł, bo jak tam ucieka ciśnienie to nie będzie możliwości pełnej siły wciśnięcia tłoczków/cylinderków hamulcowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć wężyk od zacisku i zobacz czy leci płyn.

Może być tak że wężyk się w środku zatkał.

Serwo to ja bym sprawdził jakie masz podciśnienie .

Moze zaworek  zwrotny puszcza i po prostu nie ma podciśnienia na Serwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności