Skocz do zawartości

Opel ASTRA J P2101 Przepustnica


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry mówię że jestem laikiem w kwestii mechaniki pojazdowej, natomiast chciałbym spytać czy ktoś spotkał się z podobnym problemem mianowicie

 

OPEL ASTRA J 2010R 2.0 CDTI

zapalił się chcek engine.

Po diagnostyce komputerowej okazał się błąd P2101 który wskazuje na uszkodzoną przepustnicę. Przepustnica została wymieniona na nową natomiast podczas regulacji tej przepustnicy błąd pojawia się ponownie a przepustnicy nie da się ustawić. Mechanik stwierdził że wina może leżeć po stronie elektryki. Rozmawiałem wstępnie z elektrykiem natomiast mamy okres przedświąteczny i nie było możliwości sprawdzić szczegółowo wiem tyle że we wtyczne do przepustnicy jest za małe napięcie

 

Pytanie czy spotkał się ktoś z taką usterką, i czy jeżeli wiązka kabli w ktorej jest za male napięcie prowadzi prosto do sterownika to Czy można podejrzewać uszkodzenie sterownika silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Yankezzz napisał:

czy jeżeli wiązka kabli w ktorej jest za male napięcie prowadzi prosto do sterownika to Czy można podejrzewać uszkodzenie sterownika silnika ?

 

 

No to jest logiczne że wina może być po stronie wiązki i sterownika.

41 minut temu, Yankezzz napisał:

Przepustnica została wymieniona na nową natomiast podczas regulacji tej przepustnicy błąd pojawia się ponownie a przepustnicy nie da się ustawić.

 

Teraz niech mechanik odda ci starą przepustnicę jeżeli nie chciało mu się pomierzyć i sprawdzic przyczyny błędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713252
Udostępnij na innych stronach

To teraz trzeba zrobić jak się powinno od samego poczatku.

Czyli pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy.

A potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713258
Udostępnij na innych stronach

Roboty na 20 minut a mechanik mówi że nie ma czasu. No patrz jaki on zabiegany. Wyszedł by na papierosa i by to sprawdził no ale może trzeba mieć odrobinę wiedzy i oleju w głowie. 

 Diesel nie ma przepustnicy - to już pisałem ostatnio. To klapa gaszaca. Przepustnica powietrza by musiała regulować coś przepuszczac raz więcej raz mniej powietrza a tu tego nie ma. Jak się jedzie do osla na naprawę to potem takie to są skutki. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713270
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi każdy diesel nie ma przepustnicy. Uczepił się starej generacji diesli i żyje nadal w tym przeświadczeniu...

Może kolega zabłyśnie i powie, jak nazywa się fachowo część o numerze katalogowym 55564164...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713537
Udostępnij na innych stronach

 

2118984561_Korpuszaworuprzepustnicy.png.ab9804d644343a1fc1f3a1110b47dca2.png

w ECU zarejestrowany jest kod DTC: P2101

Przyczyna 

Klapa przepustnicy uległa zakleszczeniu na skutek nagromadzenia sadzy.

 

Środki zaradcze

Oczyścić przepustnicę w sposób 
opisany poniżej. 
Nie jest konieczne montowanie nowej przepustnicy.

Wyczyścić dławik przepustnicy:

 1. Wymontować dławik przepustnicy 

 2. Wyczyścić dławik przepustnicy    

  - oczyścić przepustnicę za pomocą cieczy do czyszczenia 
      np. środka do czyszczenia hamulców

 3. Zamontować z powrotem 
 4. Skasować kod DTC.
 5. Zaprogramować ECU z zastosowaniem poprawionego oprogramowania, 
    aby uniknąć ponownego wystąpienia tego objawu.
 6. Po pomyślnym programowaniu SPS przeprowadzić konfigurację/
    ustawianie.

Uwaga:
    Przy wykonywaniu konfiguracji/ustawiania system postawi pytanie
    czy wymieniono ECU i zaprogramowano go z użyciem najnowszego
    oprogramowania. Z uwagi na fakt, że nie wymieniono żadnego sprzętu
    na to pytanie należy udzielić odpowiedzi NIE!

zalecam wizytę w serwisie lub autoryzowanym warsztacie.

 

Pozdrawiam


 

 

przepustnica.pdf

Edytowane przez MotoMike

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713539
Udostępnij na innych stronach

To że ktoś to durnowato przetłumaczył to już nie moja wina. Przepustnica to nigdy nie było i nie będzie. Mogą to nazwać nawet śmigło. Przepustnica jest w benzynowym silniku. Zobacz że tam od czasów gaźnika nic się praktycznie nie zmieniło. Diesel nie ma żadnego regulatora ilości powietrza. Powietrza tam zawsze może być dużo. Prędkość obrotowa i obciążenie reguluje się w dieslu ilością paliwa i momentem wtrysku. W silniku benzynowym regulujemy ilością mieszanki paliwowo-powietrznej (tak by była stechiometryczna) i wyprzedzeniem zapłonu czyli iskry w komorze na świecy od kilku do kilkudziesięciu stopni przed GMP. To są podstawy że szkoły motoryzacyjnej. 

 

To co tu diesel ma to klapa gaszaca. Wiele marek nawet tego też nie stosuje bo to element tylko do łagodnego gaszenia silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713547
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności