Gość Yankezzz Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Witam, z góry mówię że jestem laikiem w kwestii mechaniki pojazdowej, natomiast chciałbym spytać czy ktoś spotkał się z podobnym problemem mianowicie OPEL ASTRA J 2010R 2.0 CDTI zapalił się chcek engine. Po diagnostyce komputerowej okazał się błąd P2101 który wskazuje na uszkodzoną przepustnicę. Przepustnica została wymieniona na nową natomiast podczas regulacji tej przepustnicy błąd pojawia się ponownie a przepustnicy nie da się ustawić. Mechanik stwierdził że wina może leżeć po stronie elektryki. Rozmawiałem wstępnie z elektrykiem natomiast mamy okres przedświąteczny i nie było możliwości sprawdzić szczegółowo wiem tyle że we wtyczne do przepustnicy jest za małe napięcie Pytanie czy spotkał się ktoś z taką usterką, i czy jeżeli wiązka kabli w ktorej jest za male napięcie prowadzi prosto do sterownika to Czy można podejrzewać uszkodzenie sterownika silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 40 minut temu, Yankezzz napisał: czy jeżeli wiązka kabli w ktorej jest za male napięcie prowadzi prosto do sterownika to Czy można podejrzewać uszkodzenie sterownika silnika ? No to jest logiczne że wina może być po stronie wiązki i sterownika. 41 minut temu, Yankezzz napisał: Przepustnica została wymieniona na nową natomiast podczas regulacji tej przepustnicy błąd pojawia się ponownie a przepustnicy nie da się ustawić. Teraz niech mechanik odda ci starą przepustnicę jeżeli nie chciało mu się pomierzyć i sprawdzic przyczyny błędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yankezzz Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Z tym akurat nie ma problemu ponieważ mogę ja oddać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 To teraz trzeba zrobić jak się powinno od samego poczatku. Czyli pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy. A potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Roboty na 20 minut a mechanik mówi że nie ma czasu. No patrz jaki on zabiegany. Wyszedł by na papierosa i by to sprawdził no ale może trzeba mieć odrobinę wiedzy i oleju w głowie. Diesel nie ma przepustnicy - to już pisałem ostatnio. To klapa gaszaca. Przepustnica powietrza by musiała regulować coś przepuszczac raz więcej raz mniej powietrza a tu tego nie ma. Jak się jedzie do osla na naprawę to potem takie to są skutki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MotoMike Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Kolego "Wesoł" jeżeli już zabierasz głos to postaraj się o wiedzę techniczną na dany temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Dla kolegi każdy diesel nie ma przepustnicy. Uczepił się starej generacji diesli i żyje nadal w tym przeświadczeniu... Może kolega zabłyśnie i powie, jak nazywa się fachowo część o numerze katalogowym 55564164...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MotoMike Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) w ECU zarejestrowany jest kod DTC: P2101 Przyczyna Klapa przepustnicy uległa zakleszczeniu na skutek nagromadzenia sadzy. Środki zaradcze Oczyścić przepustnicę w sposób opisany poniżej. Nie jest konieczne montowanie nowej przepustnicy. Wyczyścić dławik przepustnicy: 1. Wymontować dławik przepustnicy 2. Wyczyścić dławik przepustnicy - oczyścić przepustnicę za pomocą cieczy do czyszczenia np. środka do czyszczenia hamulców 3. Zamontować z powrotem 4. Skasować kod DTC. 5. Zaprogramować ECU z zastosowaniem poprawionego oprogramowania, aby uniknąć ponownego wystąpienia tego objawu. 6. Po pomyślnym programowaniu SPS przeprowadzić konfigurację/ ustawianie. Uwaga: Przy wykonywaniu konfiguracji/ustawiania system postawi pytanie czy wymieniono ECU i zaprogramowano go z użyciem najnowszego oprogramowania. Z uwagi na fakt, że nie wymieniono żadnego sprzętu na to pytanie należy udzielić odpowiedzi NIE! zalecam wizytę w serwisie lub autoryzowanym warsztacie. Pozdrawiam przepustnica.pdf Edytowane 4 Listopada 2019 przez MotoMike   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 To że ktoś to durnowato przetłumaczył to już nie moja wina. Przepustnica to nigdy nie było i nie będzie. Mogą to nazwać nawet śmigło. Przepustnica jest w benzynowym silniku. Zobacz że tam od czasów gaźnika nic się praktycznie nie zmieniło. Diesel nie ma żadnego regulatora ilości powietrza. Powietrza tam zawsze może być dużo. Prędkość obrotowa i obciążenie reguluje się w dieslu ilością paliwa i momentem wtrysku. W silniku benzynowym regulujemy ilością mieszanki paliwowo-powietrznej (tak by była stechiometryczna) i wyprzedzeniem zapłonu czyli iskry w komorze na świecy od kilku do kilkudziesięciu stopni przed GMP. To są podstawy że szkoły motoryzacyjnej. To co tu diesel ma to klapa gaszaca. Wiele marek nawet tego też nie stosuje bo to element tylko do łagodnego gaszenia silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88014-opel-astra-j-p2101-przepustnica/#findComment-713547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.