Gość MarekP Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Ponieważ to mój pierwszy post to witam wszystkich ! Od października 2019 jestem posiadaczem Vivaro 1.9 CDTI z 2006 roku. Teoretycznie silnik ma przebieg 370 tyś , pracuje bardzo dobrze, zero kopcenia, zero spalania oleju itp...przelatałem do tej pory już prawie 10 tyś więc jakąś opinię o silniku mogę dać ....ale do rzeczy .... Miesiąc temu odstawiłem auto do mechanika na wymianę...: 1. wszystkie poduszki silnika i skrzyni 2. kompletny rozrząd z pompą wody 3. kompletne sprzęgło wraz z wysprzęglikiem i pompą przy pedale sprzęgła 4. Olej i filtr olejowy 5. Uzupełnienie oleju w skrzyni Po odebraniu od mechanika teoretycznie wszystko super ale po 3 dniach gdy wyruszyłem w trasę (400km ) auto w czasie jazdy przerwało ze 4-5 razy z objawem braku paliwa. Zmniejszyłem prędkość na chwilę bo wiedziałem, że paliwo jest i jakoś wróciło do normalności i jechałem dalej. Kilka dni później wracałem z powrotem (400km) i kompletnie nic się nie działo. Za następne dwa dni ponownie ruszyłem w tą sama trasę i sytuacja się powtórzyła. Zjechałem na parking i na pracującym silniku pomacałem wszystkie kostki no i niby wszystko OK i ruszyłem dalej a problem się nie pojawiał. Po kilku dniach znowu wracałem z powrotem i znowu silnik zaczął przerywać z objawem braku paliwa ale intensywność tego była znacznie większa niż wcześniej. Więc zatrzymałem się i otworzyłem maskę i widzę, że w wężyku paliwowym pomiędzy obudową filtra paliwa a pompą wysokiego ciśnienia jest bardzo dużo powietrza....gdy silnik pracował to ciągnęło paliwo z bardzo dużą ilością powietrza. Dokładnie sprawdziłem wszystkie połączenia i nie zauważyłem niczego mokrego. Niby coś tam poprawiłem, pomacałem i jakoś pojechałem dalej. Dojechałem do domu ponad 350 km bez problemu ale przed samym domem znowu przerwał ze 2 razy. Następnego dnia poprawiłem połączenie pomiędzy przeźroczystym wężykiem a obudową filtra paliwa ponieważ połączenie było za pomocą kawałka gumowego węża o większej średnicy. Wyeliminowałem ten gumowy wężyk o długości około 4 cm i zrobiłem porządne połączenie. Niestety w czasie gdy miałem zdjęty wężyk z obudowy filtra paliwa to całe paliwo znajdujące się w środku cofnęło się do zbiornika.....na ale przecież pomyślałem sobie MAM GRUSZKĘ TO NAPOMPUJĘ ..... Więc podłączyłem wszystko ładnie pięknie i zaczynam pompować gruszką a tu NIC !!....gruszka wogóle nie pompuje paliwa. ... OK , zaciągnąłem paliwo ustami i gdy paliwo wypełniło już gruszkę i obudowę filtra to wtedy szybko założyłem wężyk cały czas pompując gruszką i jakoś się udało. Auto normalnie zapaliło i od razu jechałem w traskę 100km. Wszystko było ok i auto nie przerywało. W wężyku nie było już powietrza...no może jakieś śladowe ilości można było zauważyć. Wróciłem do domu i wszystko ok ale na drugi dzień rano znowu ZONK !.....auto normalnie zapaliło, wyjechałem z parkingu i się rozpędzam, zmieniam biegi itp....iiiii.....znowu zaczyna się czkawka !!....tym razem nie dało się już jechać i z ledwością wróciłem na drugim biegu na parking. Otworzyłem maskę a w wężyku od cholery powietrza na pracującym silniku. Panowie....ja obstawiam gruszkę no bo jednak nie pompuje paliwa gdy jest pusta i nie ma opcji aby napełnić obudowę filtra, obstawiam również połączenie gruszki z obudową filtra za pomocą szybkozłączki, no i może jeszcze uszczelka pod deklem obudowy filtra paliwa. Raczej nie stawiałbym na nic innego np, że coś z pompą wysokiego ciśnienia lub coś nie tak w silniku bo jeśli jest taki moment, że w wężyku pomiedzy obudową filtra a pompa wysokiego ciśnienia nie ma powietrza to wszystko gra jak trzeba. To jest mój pierwszy diesel więc może o czymś nie wiem dlatego liczę na Waszą pomoc i podpowiedzi czy to co powyżej obstawiam może być realna przyczyną mojego problemu. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.. Pozdrawiam, Marek   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Jest już kilka podobnych tematów, warto poczytać wszystkie. Wszystkie dotyczą kulejącego układu paliwowego, posprawdzaj według rad i można podpiąć się pod komputer czy nie ma błędów. Gdzieś czytałem, że był problem z odpowietrzaniem się baku i paliwo wracało.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekP Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 WariatPSM , Przeczytałem wiele tematów jak i te, które mi wskazałeś. Niestety w tych tematach problemy są jednak znacznie inne w porównaniu z moim problemem. Jedynie co się doszukałem w tematach , które wskazałeś to to, że obudowa filtra paliwa jest do bani i z czasem uszczelka i tulejka dystansowa ulega zniekształceniu i własnie tam, spod dekla może zasysać lewe powietrze. Ogólnie jestem poza domem i chciałbym sobie w tygodniu skompletować części i jak wrócę na weekend do domu to chciałbym wymienić i mam nadzieję zażegnać problem.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 80% uszczelnienie filtra paliwa, zmora tej konstrukcji, mozesz pokombinowac z wersja od pompki elektrycznej, tam jest niezniszczalna obudowa   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekP Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 wojtekcichy, ...dzięki za odp. W takim razie, jeśli konstrukcja obudowy tego filtra jest taka wadliwa to czy nie lepiej od razu zastosować filtr z innego auta, który pozbawiony problemu z nieszczelnościami ....mam na myśli coś podobnego jak na zdjęciu poglądowym.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 (edytowane) Proponuje filtr z 1.9 przed liftem z pompka w baku, problem jest taki ze trzeba podgrzac paliwo a grzalka jest w obudowie filtra o ile dobrze kojaze popatrzylem w internety i wbrew pozorom trudno znalezc ta lebsza obudowe wiec wrzucam linka na aukcje bys mogl zobaczyc czego szukac https://www.ebay.co.uk/itm/Vivaro-1-9-Fuel-Housing-Fuel-Filter-Deisel/254203897196?hash=item3b2fbba56c:g:ud8AAOSwuM9bo6nD Edytowane 12 Lutego 2020 przez wojtekcichy   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Wstawić jak ten co kolega pokazał fotkę. Filtr id golfa 2 1.6 td lub też od forda Escorta 1.8 td. Raz że tani to zero wad. Ja takie wkładam w nowszych vagach bo też mają problemy. Odpala od dotknięcia kluczyka. Podgrzewanie nie jest potrzebne bo w oplu ta grzałka ma jakąś moc śladowa. Grzanie jest cały czas po zapłonie czy zima czy lato.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 60st to raczej nie sladowe podgrzewanie, po co drutowac jak mozna ori i bez bledu pod kompem   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekP Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Panowie, Z tego co się zorientowałem to nie mam żadnego podgrzewacza w obudowie filtra paliwa a jedynie czujnik wody. Więc jeśli tak faktycznie jest to ten czujnik wody nie jest mi potrzebny do szczęścia. Dodatkowo wymiana gruchy na gumową a nie jakiś pół plastik.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Nie ma sporo marek żadnego podgrzewacza i jest dobrze. TDI na pompowtryskach ma na wyjściu paliwa do powrotu czujnik i sprawdzałem że potrafi ropa mieć 84 stopnie. W podwoziu jest chłodniczka paliwa jeszcze. Grzałka w filtrze w jakiej boku b czy astrze G sprawdź ile prądu pobiera to sobie zobaczysz czy to coś grzeje czy nie. Tym bardziej że pracuje cały czas bo nie ma żadnego wyłącznika termicznego itp. Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/88993-powietrze-w-w%C4%99%C5%BCyku-pomi%C4%99dzy-filtrem-paliwa-a-pomp%C4%85-wysokiego-ci%C5%9Bnienia/#findComment-718327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi