Skocz do zawartości

Powietrze w wężyku pomiędzy filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia


Gość MarekP

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ to mój pierwszy post to witam wszystkich !

Od października 2019 jestem posiadaczem Vivaro 1.9 CDTI z 2006 roku. Teoretycznie silnik ma przebieg 370 tyś , pracuje bardzo dobrze, zero kopcenia, zero spalania oleju itp...przelatałem do tej pory już prawie 10 tyś więc jakąś opinię o silniku mogę dać :) ....ale do rzeczy ....

Miesiąc temu odstawiłem auto do mechanika na wymianę...:

1. wszystkie poduszki silnika i skrzyni

2. kompletny rozrząd z pompą wody

3. kompletne sprzęgło wraz z wysprzęglikiem i pompą przy pedale sprzęgła

4. Olej i filtr olejowy

5. Uzupełnienie oleju w skrzyni

 

Po odebraniu od mechanika teoretycznie wszystko super ale po 3 dniach gdy wyruszyłem w trasę (400km ) auto w czasie jazdy przerwało ze 4-5 razy z objawem braku paliwa. Zmniejszyłem prędkość na chwilę bo wiedziałem, że paliwo jest i jakoś wróciło do normalności i jechałem dalej. Kilka dni później wracałem z powrotem (400km) i kompletnie nic się nie działo. Za następne dwa dni ponownie ruszyłem w tą sama trasę i sytuacja się powtórzyła. Zjechałem na parking i na pracującym silniku pomacałem wszystkie kostki no i niby wszystko OK i ruszyłem dalej a problem się nie pojawiał. Po kilku dniach znowu wracałem z powrotem i znowu silnik zaczął przerywać z objawem braku paliwa ale intensywność tego była znacznie większa niż wcześniej. Więc zatrzymałem się i otworzyłem maskę i widzę, że w wężyku paliwowym pomiędzy obudową filtra paliwa a pompą wysokiego ciśnienia jest bardzo dużo powietrza....gdy silnik pracował to ciągnęło paliwo z bardzo dużą ilością powietrza. Dokładnie sprawdziłem wszystkie połączenia i nie zauważyłem niczego mokrego. Niby coś tam poprawiłem, pomacałem i jakoś pojechałem dalej. Dojechałem do domu ponad 350 km bez problemu ale przed samym domem znowu przerwał ze 2 razy. Następnego dnia poprawiłem połączenie pomiędzy przeźroczystym wężykiem a obudową filtra paliwa ponieważ połączenie było za pomocą kawałka gumowego węża o większej średnicy. Wyeliminowałem ten gumowy wężyk o długości około 4 cm i zrobiłem porządne połączenie. Niestety w czasie gdy miałem zdjęty wężyk z obudowy filtra paliwa to całe paliwo znajdujące się w środku cofnęło się do zbiornika.....na ale przecież pomyślałem sobie MAM GRUSZKĘ TO NAPOMPUJĘ .....
Więc podłączyłem wszystko ładnie pięknie i zaczynam pompować gruszką a tu NIC !!....gruszka wogóle nie pompuje paliwa. ... OK , zaciągnąłem paliwo ustami i gdy paliwo wypełniło już gruszkę i obudowę filtra to wtedy szybko założyłem wężyk cały czas pompując gruszką i jakoś się udało. Auto normalnie zapaliło i od razu jechałem w traskę 100km. Wszystko było ok i auto nie przerywało. W wężyku nie było już powietrza...no może jakieś śladowe ilości można było zauważyć. Wróciłem do domu i wszystko ok ale na drugi dzień rano znowu ZONK !.....auto normalnie zapaliło, wyjechałem z parkingu i się rozpędzam, zmieniam biegi itp....iiiii.....znowu zaczyna się czkawka !!....tym razem nie dało się już jechać i z ledwością wróciłem na drugim biegu na parking. Otworzyłem maskę a w wężyku od cholery powietrza na pracującym silniku. 

Panowie....ja obstawiam gruszkę no bo jednak nie pompuje paliwa gdy jest pusta i nie ma opcji aby napełnić obudowę filtra, obstawiam również połączenie gruszki z obudową filtra za pomocą szybkozłączki, no i może jeszcze uszczelka pod deklem obudowy filtra paliwa. Raczej nie stawiałbym na nic innego np, że coś z pompą wysokiego ciśnienia lub coś nie tak w silniku bo jeśli jest taki moment, że w wężyku pomiedzy obudową filtra a pompa wysokiego ciśnienia nie ma powietrza to wszystko gra jak trzeba.

 

To jest mój pierwszy diesel więc może o czymś nie wiem dlatego liczę na Waszą pomoc i podpowiedzi czy to co powyżej obstawiam może być realna przyczyną mojego problemu.

 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi..

Pozdrawiam, 

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już kilka podobnych tematów, warto poczytać wszystkie. Wszystkie dotyczą kulejącego układu paliwowego, posprawdzaj według rad i można podpiąć się pod komputer czy nie ma błędów. Gdzieś czytałem, że był problem z odpowietrzaniem się baku i paliwo wracało.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WariatPSM ,
Przeczytałem wiele tematów jak i te, które mi wskazałeś. Niestety w tych tematach problemy są jednak znacznie inne w porównaniu z moim problemem. Jedynie co się doszukałem w tematach  , które wskazałeś to to, że obudowa filtra paliwa jest do bani i z czasem uszczelka i tulejka dystansowa ulega zniekształceniu i własnie tam, spod dekla może zasysać lewe powietrze.

Ogólnie jestem poza domem i chciałbym sobie w tygodniu skompletować części i jak wrócę na weekend do domu to chciałbym wymienić i mam nadzieję zażegnać problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80% uszczelnienie filtra paliwa, zmora tej konstrukcji, mozesz pokombinowac z wersja od pompki elektrycznej, tam jest niezniszczalna obudowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekcichy, ...dzięki za odp. W takim razie, jeśli konstrukcja obudowy tego filtra jest taka wadliwa to czy nie lepiej od razu zastosować filtr z innego auta, który pozbawiony problemu z nieszczelnościami ??? ....mam na myśli coś podobnego jak na zdjęciu poglądowym.

Zrzut ekranu 2020-02-12 o 00.05.18.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje filtr z 1.9 przed liftem z pompka w baku, problem jest taki ze trzeba podgrzac paliwo a grzalka jest w obudowie filtra o ile dobrze kojaze

 

 

popatrzylem w internety i wbrew pozorom trudno znalezc ta lebsza obudowe wiec wrzucam linka na aukcje bys mogl zobaczyc czego szukac

 

https://www.ebay.co.uk/itm/Vivaro-1-9-Fuel-Housing-Fuel-Filter-Deisel/254203897196?hash=item3b2fbba56c:g:ud8AAOSwuM9bo6nD

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawić jak ten co kolega pokazał fotkę. Filtr id golfa 2 1.6 td lub też od forda Escorta 1.8 td. Raz że tani to zero wad. Ja takie wkładam w nowszych vagach bo też mają problemy. Odpala od dotknięcia kluczyka. Podgrzewanie nie jest potrzebne bo w oplu ta grzałka ma jakąś moc śladowa. Grzanie jest cały czas po zapłonie czy zima czy lato. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

Z tego co się zorientowałem to nie mam żadnego podgrzewacza w obudowie filtra paliwa a jedynie czujnik wody. Więc jeśli tak faktycznie jest to ten czujnik wody nie jest mi potrzebny do szczęścia. Dodatkowo wymiana gruchy na gumową a nie jakiś pół plastik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sporo marek żadnego podgrzewacza i jest dobrze. TDI na pompowtryskach ma na wyjściu paliwa do powrotu czujnik i sprawdzałem że potrafi ropa mieć 84 stopnie. W podwoziu jest chłodniczka paliwa jeszcze.  Grzałka w filtrze w jakiej boku b czy astrze G sprawdź ile prądu pobiera to sobie zobaczysz czy to coś grzeje czy nie. Tym bardziej że pracuje cały czas bo nie ma żadnego wyłącznika termicznego itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności