Skocz do zawartości

rolka napinacza


Gość KaKa13_duck

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KaKa13_duck

Witam wszystkich na forum. Moje zagadnienie dotyczy rolki napinacza w Mery A, Y17DT i rolki prowadzącej, obie rzeczy na wieloklinie...a mianowicie, można dostać samą rolkę jedną czy drugą za nieduże pieniądze, aczkolwiek pan w sklepie motoryzacyjnym doradzał mi żebym wymienił cały napinacz z rolką sprawdzonej firmy. O ile sama rolka to powiedzmy 40zł to koszt całego napinacza to koszt 240zł. I teraz pytanie za 100 punktów czy jest sens. I czy ktoś nie nabija mnie w butelkę. Z tego co zerkałem to przy napinaczu  jest 1 śruba mocująca i 1 przy jego rolce oraz 1 przy rolce prowadzącej. Co sądzicie o tym? Z góry dziękuję za jakąkolwiek poradę, życzę dużo zdrówka ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam wymieniasz to nie zawsze wszystko trzeba wymieniać.

Ale jeżeli robi to mechanik to lepiej zrobić wszystko i mieć spokój na lata.

Ale nawet gdyby to teraz nie wiesz czy stara podstawa napinacza jest prosta.

Wiec ja bym robił zakupy po rozebraniu i sprawdzeniu wszystkiego jak wygląda.

 

 

 

 

Lektura 

 

 

https://intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/Montaz paska w silnikach GM_Isuzu Y17DT_DTL i Z17DTH.pdf

 

 

https://forum.opel24.com/topic/39398-wymiana-rozrządu-w-y17dt/

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz smiało wymieniac same rolki. Ja tak zrobiłem i nic sie nie stało.

 

Adam autorowi chodz o rolki paska wielorowkowego.

 

Ps. W AF ponad 15 lat nie wymieniałem napinacza, trzy rolki. Fakt ze tam mniej rzeczy pracuje na pasku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dobrze prawisz, u znajomego ostatnio wymienialiśmy rolki i napinacz paska osprzętu. Pasek spadł sam z siebie, bo napinacz był przekrzywiony i zaczynało szarpać pasek i ścierać powoli rant sprzęgiełka alternatora. Jeśli chcesz wymienić same rolki, to po odpaleniu zobacz czy pasek jest dobrze prowadzony nie ucieka, bo prędzej czy później się zerwie albo spadnie ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KaKa13_duck napisał:

Moje zagadnienie dotyczy rolki napinacza w Mery A, Y17DT i rolki prowadzącej,

 

 

Ok.

Może nie doczytałem.

Ale założyciel tematu chcąc dostać odpowiednią odpowiedź powinien się chyba w jakimś stopniu wysilić i napisać o co dokładnie mu chodzi?

Inni maja sie domyślać?

Bo komuś sie nie chce wyjaśnić.?

 

 

 

Ale choćby nawet , to w każdej rolce ważną rzecza jest jej podstawa.

Ja nie wiem jak wygląda ta podstawa u niego.

Sprzedawca też.

Ty też.

Więc nie wiedząc jak można sprawdzić co ma i jak dać radę zaspokajającą w pełni?

 

Wszystko można w miarę doradzić widząc jak wygląda pasek .

Taki czy inny

Głupi może ale przykład.

Koledze w Fabii cały czas pasek miał tendencję do zsuwania się na zewnątrz.

Od nowości pasek był zsuniety ok 0.5 cm na zewnątrz.

ASO to olewało .

Po wymianie przez nas na nowy cały napinacz pasek nie zsuwa się już.

I co teraz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor nic nie wspomniał o spadajacym pasku. Nie napisał z jakiego powodu wymienia, podejrzewam ze rutynowo. Ogólnie te rolki sa dość wytrzymałe . Duzo osób wymienia z powodu luzu rolek, a niewielki luz niekoniecznie rolka do wymiany, to normalne.

Nie wiem jak teraz, ale wczesniej było ciezko kupic same rolki lepszych producentów.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pewnie mnie zlinczujecie ale napisze. 

Miałem głośną rolkę napinacza, odkręciłem zdjąłem osłonki łożyska, nasmarowałem i, jeżdżę już rok i nic się nie dzieje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojtek napisał:

Miałem głośną rolkę napinacza, odkręciłem zdjąłem osłonki łożyska, nasmarowałem i, jeżdżę już rok i nic się nie dzieje. 

 

Przy moim szczęściu pewnie dawno by się rozwaliło:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wojtek napisał:

Panowie pewnie mnie zlinczujecie ale napisze. 

Miałem głośną rolkę napinacza, odkręciłem zdjąłem osłonki łożyska, nasmarowałem i, jeżdżę już rok i nic się nie dzieje. 

Dlaczego tak uważasz, że będzie lincz. O to właśnie chodzi w mechanice, samodzielność i poradzenie sobie z usterką jak najmniejszymi nakładami. Oczywiście nie wszystko da się tak naprawić, ale to są proste rzeczy które udowadniają, że można zabrać się za sporo różnych napraw i mieć świadomość na czym się jeździ i co może się zepsuć. Forum nie pomoże gdy użytkownik auta nie ma chęci podnieś maski tylko snuje domysły i wymyśla różne różności bo się naczyta bzdur.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności