Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.4 16V Z14XEP- duże zużycie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Cztery miesiące temu  zakupiłem Opel Astra H 1.4 Z14XEP, B+G. Przebieg 123000 km (udokumentowany).  Po zakupie wymienione zostały filtry oraz olej. Wymieniany olej miał podobno nieciekawy kolor.

Do auta wlano Castrol 5w30. Kontrolowałem olej przez pierwsze tygodnie po wymianie. Nie zauważyłem zmian w jego poziomie. Pokonywałem dziennie około 30 km.  W międzyczasie uszkodzeniu uległ EGR co doprowadziło do wizyty u mechanika. Mechanik sprawdził na początek poziom oleju po czym okazało się, że praktycznie go nie ma. Po odkręceniu zaworu (spuszczeniu) okazało się , że jest go jeszcze około 1l.  Wlane było około 3.5 – przejechane jakieś 3500 km.  

Nie zauważyłem  aby auto dymiło. Dopiero od czasu uszkodzenia EGR  występowały  szarpnięcia na niskich obrotach. Mechanik zdecydował się na wymianę oleju na 10w40 (comma półsyntetyk) oraz jego regularny monitoring. Za najbardziej prawdopodobną przyczynę uznał uszkodzenie pierścieni.  Mieliście podobne problemy ? Co warto sprawdzić ? Czy przy regularnym uzupełnianiu oleju może dojść do dalszych uszkodzeń ? Lepszym rozwiązaniem jest zakup silnika czy naprawa ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, szpica napisał:

Mechanik zdecydował się na wymianę oleju na 10w40

To nie wiele pomoże

Aby powiedzieć czy remont , trzeba rozebrac i sprawdzic.

Może się okazać że faktycznie tylko pierścienie będą do wymiany.

Włącznie z głowicą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721350
Udostępnij na innych stronach

A kto napisał że wymiana?

Planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych , do tego przy jednej robocie warto wymienić hydrokorektory , wymiana zimerów na wałkach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721364
Udostępnij na innych stronach

To nie masz kontrolki za niskiego stanu oleju?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721393
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic takiego się nie pojawiło. Mechanik mówi, że ona się zaświeci jak już nie będzie całkowicie nic. A wtedy jest już podobno za późno.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721394
Udostępnij na innych stronach

Żółta konewka.

Czyli czujnik ci nie działa w misce.

Mechanik pewnie mówił o czerwonej od ciśnienia.....

 

1l to już jest gruuuuubo za późno.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721397
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje.

Chyba mechanik robi kolegę w bambuko, albo chce wyciągnąć kaskę za pseudo remont silnika - pierwsze słyszę żeby wymiana rodzaju oleju pomogła w jego spalaniu przez silnik. Inna sprawa że te silniki powinny raczej na pełnym syntetyku pracować w naszym klimacie - ale to moje zdanie i mogę się mylić.

Jakoś nie chce mi się wierzyć że przy tym przebiegu i przy normalnym serwisowaniu autka było aż tak duże zużycie oleju.

Miałem spalanie oleju w Zośce ale maks 0,7litra na 1500km - takie auto kupiłem i liczyłem się z ewentualnymi wydatkami. Ale kilkukrotna płukanka silnika i przejście na VALVOLINE MaxLife SYNTHETIC spowodowało że teraz silnik spala ok litra na 3500-4000km, z silnikiem nic nie robiłem przejechane od zakupu 45000km. Po zakupie pierwsza płukanka wymiany oleju na początku po 8000km następne po 10 - 12tkm, wymiany eksploatacyjne po zakupowe czyli rozrząd (z wymianą uszczelniaczy wałków i wału) wymiana filtrów, płynów ustrojowych (auto sprowadzone z zagranicy - i tam nie użytkowane przynajmniej od roku), dodatkowo hamulce całe z przewodami metalowymi, wydech i takie tam. 

Dlatego coś mi tu nie pasuje - albo autko zakatowane albo "udokumentowany przebieg" prefabrykowany przez sprzedawce pod klienta.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721401
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ja37 napisał:

Żółta konewka.

Czyli czujnik ci nie działa w misce.

Mechanik pewnie mówił o czerwonej od ciśnienia.....

 

1l to już jest gruuuuubo za późno.

 

Za późno na remont ? Czyli wymiana silnika ?

Mechanik bardziej się skłania do wymiany niż remontu.

Edytowane przez szpica
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89731-opel-astra-h-14-16v-z14xep-du%C5%BCe-zu%C5%BCycie-oleju/#findComment-721402
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności