Skocz do zawartości

A16XER - głośna praca/dudnienie/buczenie


Gość marek12321

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arek2812

Jak klima pusta to sie nie uruchomi,mi sie jednak wydaje ze taki dzwiek moze powstawac od dolotu,na pb i lpg takie same objawy?? za duzo zasysanego powietrza a za mało paliwa to moja teoria,tzn. mieszanka za uboga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, arek2812 napisał:

za duzo zasysanego powietrza a za mało paliwa to moja teoria,tzn. mieszanka za uboga

 

Też tak myślalem.

Pytanie do Marka co pokazuje przy takim przygazowaniu sonda .

Czy idzie na na bogato czy na ubogo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam, że problem leży od filtra powietrza po przepustnice. Coś tam jest nie tak, słychać jakby lewe powietrze zaciągało. Nie spadł żaden wężyk podciśnienia gdzieś przy przepustnicy/wtrysku czy na dolocie, może jakiś zaworek jest źle podłączony nie wpięty zamieniony miejscami. Jakoś wolno z obrotów schodzi a to już może być wina mieszanki powietrze-paliwo. Tak kontrolnie sprawdziłbym pracę zaworu EGR. Auto nie straciło na mocy, tak samo się odpycha jak wcześniej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Nie straciło na mocy choć jest bardziej mułowate niż 105KM w Astrze H mojego Taty. Może to przez masę samochodu. Wskazania sondy nagram dzisiaj i wstawię tutaj. Niestety mój OP-COM nie łączy się z blokami pomiarowymi w tym samochodzie więc pokażę to na komputerze LPG bo ma OBD i tam mogę podejrzeć niektóre parametry. Z obrotów schodzi rzeczywiście wolno i ten objaw był od chwili kiedy go kupiłem. Samochód wolno schodzi z obrotów i głośno pracuje i na LPG i na PB.
Ten silnik nie ma zaworu EGR - robi to przy pomocy zmiennych faz rozrządu. Dolot również dzisiaj sprawdzę jeszcze raz. Można jakoś skasować korekty benzyny w ECU bez kompa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Sonda przed katalizatorem                 link

Czujnik ciśnienia bezwzględnego      link

Korekty krótko/długo terminowe       link

Kąt wyprzedzenia zapłonu                  link

Wszystkie parametry poglądowo      link

Praca silnika obroty jałowe                 link

Praca silnika w trakcie jazdy               link

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda niby ok .

Ale mi chodziło od odniesienie pracy sondy w stosunku do obrotów.

Czyli czy idzie na bogato gdy depniesz po gazie nawet na postoju.

Czy idzie na ubogo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może coś by dała adaptacja przepustnicy? W ogóle są jakieś parametry/zakresy pracy, które można sprawdzić porównać pod ten konkretnie silnik?

Piszesz, że nie ma EGR, to tak poza tymi mapami benzyny/lpg to tylko silniczek krokowy i przepustnica oraz dolot do głowy przychodzą, jeśli brak jakiś konkretnych błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Teraz tak myślę...czy te 18 bar na każdym cylindrze to nie jest za dużo ? W AUTODATA jest napisane 12-14 bar i maksymalnie 1 bar różnicy międzycylindrami. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://opel2015.wordpress.com/2016/01/31/opel-astra-j-16i-16v-turbo-sports-tourer-silnik-a16xer/

 

 

Nie zawsze za duże ciśnienie sprężania jest usterką.

Sprawdź jeszcze innym przyrządem

I pytanie czy dobrze robiłeś pomiar.

Pompa paliwa wyłączona na bezpieczniku?

Pedał gazu w podłodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności