Skocz do zawartości

Opel zafira b Chrobotanie i bicie w kierownicy od 120km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogumil67

Panowie. Jaką w miarę dobrą firmę z półosiami proponuje cię. Mechanior co mi wymieniał tą półoś, kupił z GSP. Mówił, że firma dobra. Nie zrobiłem jeszcze 500 na tej nowej a już ma takie luzy na frezie że głowa boli. A ja może szukam dziury w całym. Będzie ją reklamował

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
20 minut temu, ja37 napisał:

Prawa?

Trzeba było sam przegub wewnętrzny kupić.

Tak. Bo tą wymieniałem.

Teraz, bogumil67 napisał:

Tak. Bo tą wymieniałem.

Kurde. Nie zajarzyłem. Chociaż by mi podpowiedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
W dniu 28.05.2020 o 11:19, ja37 napisał:

czujnik poza zakresem - NO

 

Tylko ta pozycja ma mieć NO.

Reszta YES.

 

No i ma być 0 w stopniach.

 

Zajrzyj jeszcze raz :)

Kalibracja skrętu tak u mnie wygląda

kąt - Kopia.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko masz dobrze, ale stopnie się nie zgadzają.

Może to krzaczy.

Powinno być 0.

Skalibruj jeszcze raz.

Może ktoś kalibrował na skręconych kołach na maxa i dlatego tak jest.

 

Z tymi półosiami to widzisz nie każdy wie, że taki przegub da się kupić.....

 

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
45 minut temu, ja37 napisał:

Niby wszystko masz dobrze, ale stopnie się nie zgadzają.

Może to krzaczy.

Powinno być 0.

Skalibruj jeszcze raz.

Może ktoś kalibrował na skręconych kołach na maxa i dlatego tak jest.

 

Z tymi półosiami to widzisz nie każdy wie, że taki przegub da się kupić.....

 

Jakbyś mi mógł podpowiedzieć jak to się tym op-com kalibruje, to byłbym wdzięczny. Na zdjęciu tego nie widać, ale oprócz tego niżej jest tylko AKTYWUJ-ZATRZYMAJ I POWRÓT

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bogumil67 napisał:

Panowie. Jaką w miarę dobrą firmę z półosiami proponuje cię. Mechanior co mi wymieniał tą półoś, kupił z GSP. Mówił, że firma dobra. Nie zrobiłem jeszcze 500 na tej nowej a już ma takie luzy na frezie że głowa boli. A ja może szukam dziury w całym. Będzie ją reklamował

W którym miejscu na frezie przy kole czy skrzyni? Jak przy skrzyni to już łożyska na różnicowym mechanizmie kaput. Ja kupiłem GSP i od razu rozebrałem smaru tam było tyle co kot napłakał, prawie nic. Wleciały też inne osłony gumowe ze spidana z poprzedniej półosi bo wymieniałem przed rozpadnięciem się wewnętrznego. Te półosie GSP nie są takie złe ale trzeba poprawić trochę fabrykę. 

 

https://forum.opel24.com/topic/86561-p%C3%B3%C5%82o%C5%9B-lewa-opel-vectra-19cdti-2005r/?tab=comments#comment-710235

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
17 godzin temu, WariatPSM napisał:

W którym miejscu na frezie przy kole czy skrzyni? Jak przy skrzyni to już łożyska na różnicowym mechanizmie kaput. Ja kupiłem GSP i od razu rozebrałem smaru tam było tyle co kot napłakał, prawie nic. Wleciały też inne osłony gumowe ze spidana z poprzedniej półosi bo wymieniałem przed rozpadnięciem się wewnętrznego. Te półosie GSP nie są takie złe ale trzeba poprawić trochę fabrykę. 

 

https://forum.opel24.com/topic/86561-p%C3%B3%C5%82o%C5%9B-lewa-opel-vectra-19cdti-2005r/?tab=comments#comment-710235

Luzy na frezie łączącym półoś z wałkiem, który wchodzi w skrzynie. 

W następnym tygodniu nie będę miał na to wszystko czasu. A i tak mechanik ma ją zdemontować i do reklamacji wysłać, więc na pewno trochę czasu zejdzie zanim będzie zwrotna odpowiedź..Odezwę się jak to wszystko ruszy dalej..

Edytowane przez bogumil67

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałeś wymienianego CIM-a?

Albo demontowanego, czy coś?

Musisz wejść w CIM, kalibracja i ustawić kierownicę prosto i aktywuj.

Może stopnie wskoczą jak trzeba na 0.

Tu by Arkos się przydał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Panów i od razu przepraszam za długą nie obecność. Obiecałem, że odpiszę na temat jeśli się z tym problemem uporam.

A więc sytuacja opanowana. Przyczyną okazały się tarcze (szczególnie prawa) We wewnątrz tarczy gdzie tarcza przylega do piasty były wytoczone  dwa pierścienie dystansujące by cała powierzchnia tarczy nie przylegała do płaszczyzny piasty. Tokarz stoczył mi na równo, gdzie teraz tarcza tą całą płaszczyzną przylega do tej piasty. Rezultat bardzo zadowalający,  jazda zaczęła być przyjemnością. Teraz mam świadomość do czego może doprowadzać źle wyprodukowana część ( jakieś zgrzyty, sryty, drgania i tym podobne rzeczy w układzie kierowniczym) Jeszcze raz dziękuje w zaangażowanie się w mój post. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności