Skocz do zawartości

Opel zafira b Chrobotanie i bicie w kierownicy od 120km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogumil67

Witam kolegów. Mam problem z Zafirą B 19.cdti 120KM od dość dawna i nie mogę dać sobie z tym rady. A mianowicie od 120/km zaczyna bić w kierownicy, ale nie zawsze. Jest tak, jak wyjadę z zakrętu na prostą to bywa, że jest wszystko w prządku 120-140/km jest ok, ładnie się prowadzi kierownica nawet nie drgnie. Zmiana pasa na lewy i powrót na prawy ( np. przy wyprzedzaniu) i w tedy czar pryska, zaczyna się bicie w kierownicy. Poniżej 120 km uspokaja się i dalej jest dobrze. Więc nie zawsze to bicie występuje. Mało tego.
Przy  prędkości tak od 100 km. Podczas krótkich energicznych skrętach kierownicą :car: (coś jak ten emotikon) Pojawia się turkotanie w kierownicy...(takie TRRRRRUUUU-TRRRUUUU )... Panowie, kurde nie wiem co to jest i co się dzieje, jaka może być przyczyna. Łapałem się już chyba wszystkiego.
Opiszę co robiłem i co można raczej wykluczyć.Piszę raczej bo różnie to bywa.
A mianowicie: Zbieżność geometria OK. Koła wyważane w różnych warsztatach a na zimówkach z drugimi felgami też bez mian. Półoś prawa wymieniona w całości (był luz na wieloklinie i przegubie wewnętrznym) Lewa bez luzów dobra.Tarcze ok, sprawdzane czujnikiem zegarowym (Gdyby to wina tarcz lub kół była, biło by cały czas a tak nie jest) Amory i łożyska McPersona ok.Wymienione tuleje na Lemfolder na wahaczach obie strony. 
Jak się ułoży jedzie dobrze, jakiś ruch kierownicą zaczyna się problem.. Może ktoś miał z tym problem i go rozwiązał ????? Mi już ręce opadają..Pozdrawiam..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z podobnym problemem powyżej 120

Nawet tuleje sanek wymieniłem.

Dupy dał pierwszy gumiarz, który zakładał mi opony - nie powiedział, że prawa przednia jest ciut krzywa.

A ja rok szukałem i wymieniałem, bo kół byłem niby pewny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67

Też tak myślałem, że opony. Kupiłem dwie nowe na przód i dalej to samo. Założę zimówki na drugich felgach, tez bez zmian.Tak jak wyżej pisałem nie zawsze są te bicia. To jest od czegoś innego zależne. Właśnie wróciłem i mnie szlag trafia, raz dobrze raz do d..py..Denerwuje mnie jeszcze to TRUKOTANIE w kierownicy, które też nie zawsze jest. W czwartek będę sprawdzał maglownicę czy nie ma luzów. Może jeszcze być łożysko na piaście, któraś z kulek psikusa robi. Nie popuszczę francy. 

Edytowane przez bogumil67

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy jak lewy wewnętrzny przegub siadał. Też tak przy prędkościach powyżej 100km/h i wyżej raz kierownica latała, raz całą budą trzęsło. Wymieniłem całą lewą półoś i problem znikł. Łożyska amortyzatora warto zobaczyć (poduszki) tuleje na wahaczach i sworznie. Jak łożysko koła to przy uniesieniu w górę nie odkręcając koła będą wyczuwalne delikatne przeskoki osiowe. Może też już wysypywać się różnicówka w skrzyni jak wieloklin sztywno nie siedział gdzieś był luz na łożysku albo na samej nakrętce przy kole. Sprężyna też może być pęknięta, trochę tego dużo ale w sumie całe zawieszenie przednie do sprawdzenia. Jak rozwiążesz to daj znać co było ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oba przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?

Jeszcze sprawdził bym przewody ciśnieniowe, wiązki przewodów które wiszą w komorze silnika - czasem uderzają o ścianę grodziową i robi się taki efekt jak opisujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67

Czy chodzi ci o przewody, od wspomagania????

22 godziny temu, rafalgrzegorz napisał:

A oba przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?

Jeszcze sprawdził bym przewody ciśnieniowe, wiązki przewodów które wiszą w komorze silnika - czasem uderzają o ścianę grodziową i robi się taki efekt jak opisujesz.

Czy chodzi ci o przewody od wspomagania???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko od wspomagania ale też od paliwa.

Jak również wiązki przewodów.

Koledze w Viki B w wibracje wpadały przewody hamulcowe wypięte ze wsporników/zaczepów plastikowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja źle napisałem, chodziło mi o felgę, nie oponę.

Turkotanie, hmmmm

Płyn wspomagania masz?

Masz skalibrowany kąt skrętu?

Kierownica jest pośrodku zakresu, czy przestawiona?

Myślę, że pompa by nie hałasowała i nie przenosiła drgań, choć kto wie? Przewody są metalowe, może po nich drgania idą.

Sama maglownica nie może hałasować, ona jest elementem wykonawczym tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bogumil67
3 godziny temu, ja37 napisał:

Ja źle napisałem, chodziło mi o felgę, nie oponę.

Turkotanie, hmmmm

Płyn wspomagania masz?

Masz skalibrowany kąt skrętu?

Kierownica jest pośrodku zakresu, czy przestawiona?

Myślę, że pompa by nie hałasowała i nie przenosiła drgań, choć kto wie? Przewody są metalowe, może po nich drgania idą.

Sama maglownica nie może hałasować, ona jest elementem wykonawczym tylko.

Kierownica jest dosłownie, pici-kłąk w lewo. Mieli mi serwisie wyprostować jak byłem na geometrii. Za trybiłem po czasie, że tego nie zrobili;/. Co do kalibracji, to nie za bardzo kumam jak się zabrać do tego. Mam op-coma i patrzyłem tam. Ciężko mi będzie z pamięci to opisać. A mianowicie: Wszedłem w kalibrację kąta skrętu i było tak: Kierownica na wprost ON, leciutko w lewo YES w prawo YES. W rubryce po niżej, bodajże 225, ale czego to tyczy nie pamiętam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności