Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, już od dłuższego czasu zamierzałem dołożyć do swojej ASTRY H DDS, która fabrycznie nie posiadała tej opcji, a jazda na Run-flatach bez kontroli ciśnienia w oponach może być niebezpieczna.

Po przeszukaniu internetów, wyszło mi, że muszę wymienić pompę ABS na taką, która to obsługuje oraz panel z przyciskiem DDS, a następnie włączyć w opcom.

Doszedłem do wniosku, że jak już i tak wymieniam pompę ABS to wezmę najbogatszą wersję i dodatkowo dołożę sobie HSA (Hill Start assist)

 

Wymieniłem pompę o oznaczeniu AL na oznaczenie AK, która obsługuje wszystkie "bajery". 

 

I tu się pojawia pierwszy problem, bo byłem przekonany, że w moim OPcomie widziałem w którejś zakładce "HSA" do włączenia, niestety nie znalazłem tej opcji, dlatego zastanawiam się czy aby na pewno OPCOM china to ogarnie? Możliwe, że mam inną wersję OPCOM? Gdzie szukać HSA?

Drugi problem to pojawił się błąd o braku komunikacji z modułem ABS/ESP, pytanie czy pompę trzeba jakoś specjalnie programować? Pompę kupiłem używaną, więc przeszło mi przez myśl, że jest uszkodzona. Na desce kontrolka abs się nie świeci i ABS fizycznie działa.

 

Trzeci problem jest z DDS, w których miejscach w opcom trzeba zmienić, że dds występuje? Znalazłem to w kilku miejscach, wszędzie włączyłem a nadal jest błąd, nie wiem czy nie włączyłem w miejscu w którym nie powinienem włączać- Czy DDS i TPMS w opcom różni się tylko w jednym miejscu?

 

 

 (Posiadam odpowiedni panel z przyciskiem DDS). 

 

Błędy w opcom:

CIM:
U2149 - CAN-Bus No Communication with TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)   

 

ABS/TC/ESP:

C0287 - <Unknown DTC>
(00)  - Present

 

CDC: (Na zegarach świeci się kontrolka IDS, więc domyślam się, że IDS przestał działać)(tak, moja astra ma IDS+ ;) )

U2110 - CAN-Bus no Communication with ABS/ESP
(00)  - Intermittent

 

IPC:

B2816 - TPMS Switch Circuit Open or High Voltage (Tyre Pressure Monitoring System)
(05)  - Present

 

U2110 - Magistrala CAN Brak komunikacji z ABS/ESP

U2101 - Magistrala CAN (duża szybkość), lista maksymalnej konfiguracji nie zaprogramowana
(00)  - Obecny

 

 

Source Address: ABS/TC/ESP
Source Address: 0x00000243
Identifier: 0x049A
System name: ESP MK60+ 
Hardware number:16045000
Part Number:13213609
Software version number: D7_RAA00086 
System description: TEVES0300
Hardware key number: 
Programming Date: 00000000
Alpha code:    
Manufacturing date: 00000000
ECU variant coding: 0x0000114B

Number of stored fault codes: 1

C0287 - <Unknown DTC>
(00)  - Present

 

Więc trochę bigosu jest, ktoś pomoże? Wolałbym uniknąć powrotnego SWAP-a na starą pompą "biedną" pompę ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90122-astra-h-wymiana-pompy-abs-do%C5%82o%C5%BCenie-hsa-dds/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności