WariatPSM Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Masz 1.9CDTI 150KM, jak mam 1.9CDTI 120KM, u siebie masz głowice 16V ja mam 8V. Dwumasę, cały zestaw wymieniałem sam, na zestaw LUKa dałem jakoś 1650-1700zł, plus uszczelniacz wału, olej nowy do skrzyni, uszczelniacze półosi, wyrobiłem się w 2000zł, na warsztacie wołali ok 3000zł. I zmieniałem 20.01.19r, od tego momentu natłuczone jest ok. 13tys. km i nie ma żadnych oznak uszkodzenia dwumasy czy sprzęgła. Mam skrzynie F40, części droższe i mniej dostępne jak do M32. Do M32 jest sporo używanych gratów. Taki zestaw zakłada się nowy i jest spokój na minimum 150-300tys.km. Ale nie na awarię co 4000km. Nowa musi być LUKa albo Sachsa, nie ma co się bawić w inne jakieś Statimy czy inne cuda o połowę tańsze. Można założyć jednomas Valeo. A wyciąganie skrzyni w twoim i moim aucie to ta sama zabawa trochę się cenią. Co do VW to masz rację miałem Passeratti B5 1.9TDI 115KM PD i nie był tak usterkowy jak Vectra. Wymiany eksploatacyjne, kilka wahaczy na dobre zamienniki TRW/Meyle HD i z autem nic się nie działo, poza czujnikiem temp. paliwa i zapchaną kierownicą geometrii w turbinie. Też mi Vectra trafiła się w stanie do kilku, kilku dziesięciu napraw, wrzuciłem w ten samochód lekko 4000-4500zł a jest warty może 5500-6000zł Jak brałem to się spodziewałem napraw i rozłożyłem je w ciągu dwóch lat, więc bez tragedii.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Po obejrzeniu tego filmiku, który pasuje do mojej sytuacji jota w jotę wystarczy mi nowych dmumas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Wtryski okazały się zabrudzone, dobrze że tylko zabrudzone... Za jakiś czas będą spowrotem na swoim miejscu i zobaczymy czy wszystkie problemy znikną czy będzie trzeba szukać dalej. Jak coś będę wiedział dam znać. Tylko ciągle zadaje sobie pytanie, czy to jest przyczyną spadku mocy. Hmm i kopcenie na biało jeżeli mowa o wtryskach jest spowodowane dostawaniem się oleju silnikowego do paliwa i czy to też może być spowodowane tym zanieczyszczeniem? Pozdrawiam Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez Sigusiek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) Informuje, iż wtryski już czyste i założone, moc jest ok, silnik normalnie pracuje lecz kopci tak samo jak kopcił. Trzeba szukać dalej. Kilka miesięcy temu było spotkanie ze zwierzyną i przód trochę ucierpiał, zderzak no i wiadomo jest wgniecenie na chłodnicy więc jest przypuszczenie że to lewe powietrze dostaje się przez intercooler i dlatego kopci... Edytowane 2 Września 2020 przez Sigusiek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Jednak wszystko szczelne... Wina może być w oprogramowaniu. Będzie próba wgrania oryginalnego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Jednak to nie to... Prawdopodobnie silnik zmęczony bo kopci też na czarno. Kochane ople .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Jak możesz to napisz od początku co i kto kiedy zrobił, czytam temat i co chwilę jest inna diagnoza a nie ma konkretów...Jeśli silnik zmęczony to jaka jest kompresja na cylindrach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Już tłumaczę. Pierwsza diagnoza to egr, lecz po sprawdzeniu okazał się czysty. Druga diagnoza wtryski, po sprawdzeniu okazały się aby zabrudzone (na szczęście) i to one były przyczyną nie równej pracy na zimnym i spadku mocy i prawdopodobnie kopcenia na biało bo owe znikło. Nadal delikatnie kopci na czarno (wcześniej tego nie widziałem), mechanik sprawdził wszystko co się dało dosłownie wszystko, wszystkie parametry są ok więc nie wiadomo co jest przyczyną tego kopcenia, ja tego kopcenia tak nie zauważam jedynie jak jechałem pod górkę i wdrepłem gazu to poczuł obciążenie i delikatnie w lusterku było widać nie dużą chmurkę ale szybko znikła. Silnik raczej napewno jest kręcony bo rocznik 06' i 210 tys km no to jest trochę śmieszne, ma tak naprawdę z 500 tys km i po prostu przez możliwe że już zaczyna odczuwać swój wiek i przebieg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Ja u siebie mam DPF. Jak był uszkodzony łącznik elastyczny przed DPF to też kopcił spod samochodu i był całkiem inny zapach i zadymienie spalin. Po naprawie złącza lekki dymek przy odpaleniu tylko jak zimny i długo stał. Po to jest DPF, zbiera cały ten syf co wychodzi za katalizatorem i oczyszcza do takiego poziomu, że nie widać tego czarnego dymu. Zobacz jak kopcą te VW Passaty B5 czy Golfy 4 albo stare Mercedesy. W większości mają pojedynczy katalizator, diesel bez tych dodatków na wydechu będzie lekko poddymiał. A jak są wątpliwości co do kondycji silnika to trzeba zrobić pomiar kompresji. Ciekawe czy też masz wyprogramowany EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sigusiek Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 Chciałem zaślepić egr lecz z tego zrezygnowałem, ponieważ samo wycięcie dpf daje dużą ulgę dla silnika. A propo vw golfa 4, w rodzinie mam takiego w 1.9 tdi klasyk 110km i tak kopci trochę jak się go odpali zimnego lecz tylko przy pierwszym odpaleniu później już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/90347-co%C5%9B-dr%C5%BCy/page/4/#findComment-725958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.