Skocz do zawartości

Coś drży


Gość Sigusiek

Rekomendowane odpowiedzi

Masz 1.9CDTI 150KM, jak mam 1.9CDTI 120KM, u siebie masz głowice 16V ja mam 8V. Dwumasę, cały zestaw wymieniałem sam, na zestaw LUKa dałem jakoś 1650-1700zł, plus uszczelniacz wału, olej nowy do skrzyni, uszczelniacze półosi, wyrobiłem się w 2000zł, na warsztacie wołali ok 3000zł. I zmieniałem 20.01.19r, od tego momentu natłuczone jest ok. 13tys. km i nie ma żadnych oznak uszkodzenia dwumasy czy sprzęgła. Mam skrzynie F40, części droższe i mniej dostępne jak do M32. Do M32 jest sporo używanych gratów. Taki zestaw zakłada się nowy i jest spokój na minimum 150-300tys.km. Ale nie na awarię co 4000km. Nowa musi być LUKa albo Sachsa, nie ma co się bawić w inne jakieś Statimy czy inne cuda o połowę tańsze. Można założyć jednomas Valeo. A wyciąganie skrzyni w twoim i moim aucie to ta sama zabawa trochę się cenią. Co do VW to masz rację miałem Passeratti B5 1.9TDI 115KM PD i nie był tak usterkowy jak Vectra. Wymiany eksploatacyjne, kilka wahaczy na dobre zamienniki TRW/Meyle HD i z autem nic się nie działo, poza czujnikiem temp. paliwa i zapchaną kierownicą geometrii w turbinie. Też mi Vectra trafiła się w stanie do kilku, kilku dziesięciu napraw, wrzuciłem w ten samochód lekko 4000-4500zł a jest warty może 5500-6000zł :D Jak brałem to się spodziewałem napraw i rozłożyłem je w ciągu dwóch lat, więc bez tragedii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wtryski okazały się zabrudzone, dobrze że tylko zabrudzone... Za jakiś czas będą spowrotem na swoim miejscu i zobaczymy czy wszystkie problemy znikną czy będzie trzeba szukać dalej. Jak coś będę wiedział dam znać. Tylko ciągle zadaje sobie pytanie, czy to jest przyczyną spadku mocy. Hmm i kopcenie na biało jeżeli mowa o wtryskach jest spowodowane dostawaniem się oleju silnikowego do paliwa i czy to też może być spowodowane tym zanieczyszczeniem? Pozdrawiam 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuje, iż wtryski już czyste i założone, moc jest ok, silnik normalnie pracuje lecz kopci tak samo jak kopcił. Trzeba szukać dalej. Kilka miesięcy temu było spotkanie ze zwierzyną i przód trochę ucierpiał, zderzak no i wiadomo jest wgniecenie na chłodnicy więc jest przypuszczenie że to lewe powietrze dostaje się przez intercooler i dlatego kopci... 

Edytowane przez Sigusiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to napisz od początku co i kto kiedy zrobił, czytam temat i co chwilę jest inna diagnoza a nie ma konkretów...Jeśli silnik zmęczony to jaka jest kompresja na cylindrach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę. Pierwsza diagnoza to egr, lecz po sprawdzeniu okazał się czysty. Druga diagnoza wtryski, po sprawdzeniu okazały się aby zabrudzone (na szczęście) i to one były przyczyną nie równej pracy na zimnym i spadku mocy i prawdopodobnie kopcenia na biało bo owe znikło. Nadal delikatnie kopci na czarno (wcześniej tego nie widziałem), mechanik sprawdził wszystko co się dało dosłownie wszystko, wszystkie parametry są ok więc nie wiadomo co jest przyczyną tego kopcenia, ja tego kopcenia tak nie zauważam jedynie jak jechałem pod górkę i wdrepłem gazu to poczuł obciążenie i delikatnie w lusterku było widać nie dużą chmurkę ale szybko znikła. Silnik raczej napewno jest kręcony bo rocznik 06' i 210 tys km no to jest trochę śmieszne, ma tak naprawdę z 500 tys km i po prostu przez możliwe że już zaczyna odczuwać swój wiek i przebieg 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam DPF. Jak był uszkodzony łącznik elastyczny przed DPF to też kopcił spod samochodu i był całkiem inny zapach i zadymienie spalin. Po naprawie złącza lekki dymek przy odpaleniu tylko jak zimny i długo stał. Po to jest DPF, zbiera cały ten syf co wychodzi za katalizatorem i oczyszcza do takiego poziomu, że nie widać tego czarnego dymu. Zobacz jak kopcą te VW Passaty B5 czy Golfy 4 albo stare Mercedesy. W większości mają pojedynczy katalizator, diesel bez tych dodatków na wydechu będzie lekko poddymiał. A jak są wątpliwości co do kondycji silnika to trzeba zrobić pomiar kompresji. Ciekawe czy też masz wyprogramowany EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zaślepić egr lecz z tego zrezygnowałem, ponieważ samo wycięcie dpf daje dużą ulgę dla silnika. A propo vw golfa 4, w rodzinie mam takiego w 1.9 tdi klasyk 110km i tak kopci trochę jak się go odpali zimnego lecz tylko przy pierwszym odpaleniu później już nie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności