Gość schalker Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 (edytowane) Witaj, od pewnego czasu mam problem z hamulcami z tyłu. Już jakis czas temu (ponad rok temu) podczas dłuższej podróży zatrzymałem się na stacji i czułem smród spalenizny - przyblokowało się minimalnie jedno z tylnich kół. Dojechałem na miejsce, po kilku godzinach wróciłem do domu i było już wszystko ok. Problem ten pojawił się jeszcze raz lub dwa . Podjechałem do mechanika, po zdjęciu koła hamulec i zacisk pracował prawidłowo, ręczny pracował prawidłowo, wymieniłem płyn hamulcowy i problem na około pół roku zniknął (jesien - zima) Teraz, gdy zaczęły się upały znowu to samo - jedno z kół się zblokowało, zatrzymałem się - smród spalenizny i nagrzane koło. Auto postało 4-5 godzin i problem ustąpił, normalnie wróciłem do domu. Czy ktos przerabiał już ten temat ? Wydaje mi się, że problem może pochodzić z ręcznego, raz blokuje się koło prawe, raz lewe. Dodatkowym objawem gdy już wiem że coś jest nie tak to jest to że gdy jade słychać głosny metaliczny dźwięk, jak minimalnie nacisnę pedał hamulca dźwięk ten znika ... wtedy już wiem że mam się zatrzymać i sprawdzić koło... Edytowane 30 Lipca 2020 przez schalker   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Jesli po nacisnieciu wraca do normy, trzeba sprawdzic ,wyczyscic i nasmarowac prowadnice zaciskow, oraz miejsce po którym "chodzi" klocek. Sprawdzic osłonę kurzowa, jak i czy na cylinderku nie ma wzerow korozjii. Przyjrzec sie czy klocki są rownomiernie zużyte. Masz elektryczny reczny czy normalny?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schalker Opublikowano 31 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2020 W dniu 30.07.2020 o 12:13, Marcin 83 napisał: Jesli po nacisnieciu wraca do normy, trzeba sprawdzic ,wyczyscic i nasmarowac prowadnice zaciskow, oraz miejsce po którym "chodzi" klocek. Sprawdzic osłonę kurzowa, jak i czy na cylinderku nie ma wzerow korozjii. Przyjrzec sie czy klocki są rownomiernie zużyte. Masz elektryczny reczny czy normalny? Mam elektryczny ręczny. Już ostatnim razem klocki były ściągane, czyszczone, nasmarowane - zaciski wydawały się być ok, wszystko chodziło jak należy. Dość długo był spokój, teraz prawie po pół roku znów taki przypadek. Bedę jeździł i obserwował bo prawdę mówiąc nie wiadomo gdzie siedzi problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 31 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2020 Czym smarowanie prowadnice? Jesli jakiś smar miedziany lub inny wynalazek to trzeba to usunac. W Polszy sporo mechaników uzywa miedzianego smaru "bo zawsze taki używa"co jest kolosalnym błędem. No inne przypadlosci nie przychodza mi do głowy zeby cos sensownego podopwiedziec. Rozebrac zweryfikowac, cudów nie ma. Skoro sie zacina to cos jest nie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.