Skocz do zawartości

Długi czas nagrzewania się silnika 1.6 eco-tech


Gość Piotr_S

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po przejechaniu 40 km nagrzewa się max do 82-83, nagrzewa się dość szybko po około 2 km jest 80. Meriva z 2004 1.6 16v, czy z termostatem coś nie tak, czy to norma w tym modelu.

2km przy ujemny temp?

Jak to wyglada teraz obecnie u ciebie? Tzn. po ilu km masz te 80C?

U mnie potrzeba ponad 7km by bylo 87C (wyzej nie pokazuje, a jest nowy termostat Gates).

Wkurza mnie to bo gaz mi sie przelacza bardzo pozno, mimo ustawienia 15C. W drugim aucie z 1.8T mam ustawione 25C, i tam przelacza sie ledwo po ruszeniu.

 

Czy na biegu jalowym leci ci plyn do zbiorniczka rurka przelewowa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mario - zbyt wiele wątków zacząłeś na ten sam temat - sprawdziłeś przed montażem termostat czy założyłeś jak leci "bo nowy".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostatu nie sprawdzilem przed montazem. Po montazu temp na wskazniku jest wyzsza o 1-3C niz na poprzednim, jeszcze fabrycznym.

W czasie rozgrzewania silnika nie zauwazylem aby waz przy termostacie robil sie cieply. W sumie ten pomiar utrudni oslona kolektora wylotowego, ktora szybko sie nagrzewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość bonifacek
Witam !


Panowie u mnie z temperaturą wygląda trochę inaczej.

Silnik podczas jazdy nagrzewa się normalnie - tak mi się przynajmniej wydaje.

W pewnym momencie po przejechaniu około 8 km (jest już 91-93 stopnie) temperatura spada o około 5-8 stopni, po czym zaczyna rosnąć i zatrzymuje się na około 91-93 stopnie i trzyma - podczas jazdy.

Rozumiem, że tutaj mogł zadziałać termostat.

Ciekawiej zaczyna się robić na mieście kiedy stoję w korku.

Wskaźnik temperatury idzie do góry.

Cała sytuacja wygląda tak:

Po podłączeniu modułu obd2 widzę prawdziwą temperaturę (wyższą o około 8 stopni niż ta którą pokazuje wskaźnik).

Wiatrak odpala się dopiero przy temperaturze 108 stopni i robi swoje.

Generalnie jezdząc po mieście wskazówka temp faluje (patrząc na przekłamany wskaźnik [zegar] temperatury od około 86 do 100 stopni).

Czy to jest normalne?

Posiadam silnik Z16XE, auto z 2005 roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik wentylatora.

Takie spadanie temp. może świadczyć o przycinającym się termostacie.

U mnie po wymianie na nowy temp. stoi na wskaźniku jakieś 3mm poniżej 90

Ale nic nie spada.Jedynie gdy sie zagrzeje silnik i włącza się wiatrak.Opcom pokazuje 98 st C.

Może być tak że termostat otwiera się skokowo.Zamiast płynnie się uchylić to przytrzymuje a potem pyk i otwarty cały.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bonifacek

Wymień czujnik wentylatora.

Takie spadanie temp. może świadczyć o przycinającym się termostacie.

U mnie po wymianie na nowy temp. stoi na wskaźniku jakieś 3mm poniżej 90

Ale nic nie spada.Jedynie gdy sie zagrzeje silnik i włącza się wiatrak.Opcom pokazuje 98 st C.

Może być tak że termostat otwiera się skokowo.Zamiast płynnie się uchylić to przytrzymuje a potem pyk i otwarty cały.

Dziękuję za odpowiedź.

Kolego termostat wymieniałem w lipcu, ale wiem, ze to nic nie znaczy.

Jeśli trzeba to wymienię ponownie.

Odnośnie czujnika, to polecasz konkretną firmę czy brać ze średniej półki? (to samo termostat?).

Chce mieć po prostu spokój w tym temacie i jeśli trzeba wydać więcej, to wydam - trudno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mój pierwszy termostat w Mery kupiłem dla sprawdzenia z Termotu i wytrzymał 2 miesiące.

Drugi już kupiony Wahlera wytrzymał prawie 2 lata.Teraz mam Verneta i na razie jest dobrze 2 rok.

Ale od Wahlera już sprawdzam przed założeniem do auta w garnku z wodą na kuchence czy jego otwieranie jest płynne.

Termot właśnie mi tak robił że temp. podnosiła się do pond 90 st.C. i naraz spadała do 80 i pomału szło do stanu normy.

 

Czujnik to n pewno nie Toprany itp.

Coś w rodzaju Febi ,Bosch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bonifacek

Witam !

Rezystor wentylatora kupiłem firmy behr (kobitka mówiła, że dobry i niemiecki).ASO zawołało za swój 475 zetek, sporo.

Termostat polecała tak jak kolega - febi, oraz gates.Zastanawiam się jeszcze nad firmą wahler.

W każdym razie bardzo Ci kolego dziękuję za pomoc.

Na dniach będzie wymiana.

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale musisz jeszcze wziąć pod uwagę że nie zawsze jest przekłamanie na wskaźniku.Może też być wadliwy czujnik na sterownik i wskaźnik.Albo czujnik wentylator w chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bonifacek

Wiem, że może tak być.

Odczytując dane przez obd2 widziałem różnice z zegarem.

Zobaczymy co pokaże po wymianie.

Czujnik na sterownik kosztuje o ile się nie mylę kilkadziesiąt złotych więc jak by coś, to się wymieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności