Gość Mario_80 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 U mnie po przejechaniu 40 km nagrzewa się max do 82-83, nagrzewa się dość szybko po około 2 km jest 80. Meriva z 2004 1.6 16v, czy z termostatem coś nie tak, czy to norma w tym modelu. 2km przy ujemny temp? Jak to wyglada teraz obecnie u ciebie? Tzn. po ilu km masz te 80C? U mnie potrzeba ponad 7km by bylo 87C (wyzej nie pokazuje, a jest nowy termostat Gates). Wkurza mnie to bo gaz mi sie przelacza bardzo pozno, mimo ustawienia 15C. W drugim aucie z 1.8T mam ustawione 25C, i tam przelacza sie ledwo po ruszeniu. Czy na biegu jalowym leci ci plyn do zbiorniczka rurka przelewowa?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 Mario - zbyt wiele wątków zacząłeś na ten sam temat - sprawdziłeś przed montażem termostat czy założyłeś jak leci "bo nowy".   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario_80 Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 Termostatu nie sprawdzilem przed montazem. Po montazu temp na wskazniku jest wyzsza o 1-3C niz na poprzednim, jeszcze fabrycznym. W czasie rozgrzewania silnika nie zauwazylem aby waz przy termostacie robil sie cieply. W sumie ten pomiar utrudni oslona kolektora wylotowego, ktora szybko sie nagrzewa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonifacek Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Witam ! Panowie u mnie z temperaturą wygląda trochę inaczej. Silnik podczas jazdy nagrzewa się normalnie - tak mi się przynajmniej wydaje. W pewnym momencie po przejechaniu około 8 km (jest już 91-93 stopnie) temperatura spada o około 5-8 stopni, po czym zaczyna rosnąć i zatrzymuje się na około 91-93 stopnie i trzyma - podczas jazdy. Rozumiem, że tutaj mogł zadziałać termostat. Ciekawiej zaczyna się robić na mieście kiedy stoję w korku. Wskaźnik temperatury idzie do góry. Cała sytuacja wygląda tak: Po podłączeniu modułu obd2 widzę prawdziwą temperaturę (wyższą o około 8 stopni niż ta którą pokazuje wskaźnik). Wiatrak odpala się dopiero przy temperaturze 108 stopni i robi swoje. Generalnie jezdząc po mieście wskazówka temp faluje (patrząc na przekłamany wskaźnik [zegar] temperatury od około 86 do 100 stopni). Czy to jest normalne? Posiadam silnik Z16XE, auto z 2005 roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Wymień czujnik wentylatora. Takie spadanie temp. może świadczyć o przycinającym się termostacie. U mnie po wymianie na nowy temp. stoi na wskaźniku jakieś 3mm poniżej 90 Ale nic nie spada.Jedynie gdy sie zagrzeje silnik i włącza się wiatrak.Opcom pokazuje 98 st C. Może być tak że termostat otwiera się skokowo.Zamiast płynnie się uchylić to przytrzymuje a potem pyk i otwarty cały. Edytowane 28 Marca 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonifacek Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Wymień czujnik wentylatora. Takie spadanie temp. może świadczyć o przycinającym się termostacie. U mnie po wymianie na nowy temp. stoi na wskaźniku jakieś 3mm poniżej 90 Ale nic nie spada.Jedynie gdy sie zagrzeje silnik i włącza się wiatrak.Opcom pokazuje 98 st C. Może być tak że termostat otwiera się skokowo.Zamiast płynnie się uchylić to przytrzymuje a potem pyk i otwarty cały. Dziękuję za odpowiedź. Kolego termostat wymieniałem w lipcu, ale wiem, ze to nic nie znaczy. Jeśli trzeba to wymienię ponownie. Odnośnie czujnika, to polecasz konkretną firmę czy brać ze średniej półki? (to samo termostat?). Chce mieć po prostu spokój w tym temacie i jeśli trzeba wydać więcej, to wydam - trudno.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Ja mój pierwszy termostat w Mery kupiłem dla sprawdzenia z Termotu i wytrzymał 2 miesiące. Drugi już kupiony Wahlera wytrzymał prawie 2 lata.Teraz mam Verneta i na razie jest dobrze 2 rok. Ale od Wahlera już sprawdzam przed założeniem do auta w garnku z wodą na kuchence czy jego otwieranie jest płynne. Termot właśnie mi tak robił że temp. podnosiła się do pond 90 st.C. i naraz spadała do 80 i pomału szło do stanu normy. Czujnik to n pewno nie Toprany itp. Coś w rodzaju Febi ,Bosch.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonifacek Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Witam ! Rezystor wentylatora kupiłem firmy behr (kobitka mówiła, że dobry i niemiecki).ASO zawołało za swój 475 zetek, sporo. Termostat polecała tak jak kolega - febi, oraz gates.Zastanawiam się jeszcze nad firmą wahler. W każdym razie bardzo Ci kolego dziękuję za pomoc. Na dniach będzie wymiana. Pozdrawiam serdecznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Ale musisz jeszcze wziąć pod uwagę że nie zawsze jest przekłamanie na wskaźniku.Może też być wadliwy czujnik na sterownik i wskaźnik.Albo czujnik wentylator w chłodnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonifacek Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Wiem, że może tak być. Odczytując dane przez obd2 widziałem różnice z zegarem. Zobaczymy co pokaże po wymianie. Czujnik na sterownik kosztuje o ile się nie mylę kilkadziesiąt złotych więc jak by coś, to się wymieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.