Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Altki Boscha mają jeszcze coś takiego że regulator jest przykręcany dwoma nakrętkami. Jedną chyba na klucz 13 druga na 14. Potem na to przychodzi osłona i znowu nakrętka na tą szpilkę prądową. Musem takie cis że ta pod spodem nakrętka była luźna. Zewnętrznie kabel był dowalony konkretnie a przez tą luźna nakrętkę wewnętrzna regulator tak szczątkowo podawał prąd i ładowanie było ale mega liche. Tak jak Grześ podaje sprawdzić czy nie jest luźne mocowanie kabli to podstawa. Potem jak coś to wypadałoby aktek wyciągnąć. Wtedy mostek diodowy się sprawdza, długość szczotek, przebicie na wirnik i obudowę i masz praktycznie alternator sprawdzony. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728700
Udostępnij na innych stronach

Tak korzystając z tematu spytam.

ładowanie w test mode pokazuje mi w okolicach 13,9 - 14,1V

Za pomocą modułu lwpm, czyli prąd jest brany z obd pokazuje 14,4 - 14,6V

Gdzie szukać masy odpowiedzialnej za CID?

Bo pewnie tu mam kłopot.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728701
Udostępnij na innych stronach

Przy klemach wszystko dokręcone, bo ostatnio nawet tam styki czyściłem.

Dziś wymieniłem akumulator, bo ten to po naładowaniu trzymał ~12,1V. 

Na nowym aku ładowania są następujące:

Przy włączonych wszystkich światłach (oprócz długich), nawiew na 4, grzanie szyb i lusterek, klimatyzacja, podgrzewanie foteli -  mam napięcie ładowania na aku 13,8V (na komputerku pokazuje 13,7V). 

Po wyłączeniu wszystkiego (oprócz świateł pozycyjnych - bo nie mam jak) ładowanie wynosi ~14,1V.

Zastanawiam się czy mogę to już tak zostawić i nie zagrozi to nic nowemu aku czy sprawdzić jeszcze alternator w tygodniu (bo dziś nie ma otwartych zakładów).

 

Tak jak wesol napisał, spróbuje jeszcze może dla pewności wyciągnąć alternator i go sprawdzić, tylko będę musiał poczytać jak lub znaleźć faktycznie jakiś czynny zakład,


edit: już trochę zgłupiałem... przed chwila jak jechałem miałem ładowanie 14,1V cały czas, następnie zgasiłem silnik i po 2 minutach stanie i odpaleniu samochodu napięcie ładowania już spadło do 13,5-13,7v

Edytowane przez mlody92

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728706
Udostępnij na innych stronach

Więc dokładny pomiar ładowania na wyjściu z alternatora prawdę Ci powie.

Czyli dopinasz się do wyjścia z altka , miernik do kabiny i jeździsz .

Potem dopinasz do aku , miernik do kabiny i jeździsz.

Porównujesz pomiary i wstępnie wiesz

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728710
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności