wesol Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Altki Boscha mają jeszcze coś takiego że regulator jest przykręcany dwoma nakrętkami. Jedną chyba na klucz 13 druga na 14. Potem na to przychodzi osłona i znowu nakrętka na tą szpilkę prądową. Musem takie cis że ta pod spodem nakrętka była luźna. Zewnętrznie kabel był dowalony konkretnie a przez tą luźna nakrętkę wewnętrzna regulator tak szczątkowo podawał prąd i ładowanie było ale mega liche. Tak jak Grześ podaje sprawdzić czy nie jest luźne mocowanie kabli to podstawa. Potem jak coś to wypadałoby aktek wyciągnąć. Wtedy mostek diodowy się sprawdza, długość szczotek, przebicie na wirnik i obudowę i masz praktycznie alternator sprawdzony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Tak korzystając z tematu spytam. ładowanie w test mode pokazuje mi w okolicach 13,9 - 14,1V Za pomocą modułu lwpm, czyli prąd jest brany z obd pokazuje 14,4 - 14,6V Gdzie szukać masy odpowiedzialnej za CID? Bo pewnie tu mam kłopot.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody92 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 (edytowane) Przy klemach wszystko dokręcone, bo ostatnio nawet tam styki czyściłem. Dziś wymieniłem akumulator, bo ten to po naładowaniu trzymał ~12,1V. Na nowym aku ładowania są następujące: Przy włączonych wszystkich światłach (oprócz długich), nawiew na 4, grzanie szyb i lusterek, klimatyzacja, podgrzewanie foteli - mam napięcie ładowania na aku 13,8V (na komputerku pokazuje 13,7V). Po wyłączeniu wszystkiego (oprócz świateł pozycyjnych - bo nie mam jak) ładowanie wynosi ~14,1V. Zastanawiam się czy mogę to już tak zostawić i nie zagrozi to nic nowemu aku czy sprawdzić jeszcze alternator w tygodniu (bo dziś nie ma otwartych zakładów). Tak jak wesol napisał, spróbuje jeszcze może dla pewności wyciągnąć alternator i go sprawdzić, tylko będę musiał poczytać jak lub znaleźć faktycznie jakiś czynny zakład, edit: już trochę zgłupiałem... przed chwila jak jechałem miałem ładowanie 14,1V cały czas, następnie zgasiłem silnik i po 2 minutach stanie i odpaleniu samochodu napięcie ładowania już spadło do 13,5-13,7v Edytowane 12 Grudnia 2020 przez mlody92   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Więc dokładny pomiar ładowania na wyjściu z alternatora prawdę Ci powie. Czyli dopinasz się do wyjścia z altka , miernik do kabiny i jeździsz . Potem dopinasz do aku , miernik do kabiny i jeździsz. Porównujesz pomiary i wstępnie wiesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91406-astra-h-alternator-akumulator-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-728710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.