Skocz do zawartości

Astra H 2.0T - Luz na przegubie wewnętrznym, strona prawa


Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas zaglądam pod auto i patrzę co tam się dzieje. Ostatnio moją uwagę przykuł przegub wewnętrzny od strony prawej - ten który znajduje się zaraz za podporą wału. Chwytając półoś przed podporą i za nią (zarazem za przegubem) jest luz między nimi. To znaczy kręcą jedną w jedną stronę i drugą w drugą można wyczuć dość spory luz kontowy. Luz pochodzi oczywiście z przegubu który łączy obie połówki półosi. Dodatkowo chwytając za sam przegub można nim ruszać góra/dół i na boki - luz jest dość spory jak na moje oko, ale nie mam doświadczenia w diagnozie takich przegubów. Przegub do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś trzeba było kupować całe półosie, ale ja kupiłem "na zapas" sam przegub, teraz da się kupić sam przegub.

Jakikolwiek luz na wewnętrznym to drgania na kierownicy na autostradzie, to wyczujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam drgania przy 140 km/h. Do tej pory zwalałem to na opony które na wiosnę i tak wylecą na śmietnik (nowe już czekają w garażu). Na zimowkach w tamtym roku zdaje się że nie miałem tych wibracji. O dziwo jak były ostatnio większe mrozy również ich nie miałem (może kurczenie się materiału i przez to kasowanie luzu miało na to wpływ). Tak jakoś składam to do kupy. Ten luz wydaje mi się zdecydowanie za duży.

 

Co do przegubów, to już mniej więcej się orientowałem i coś tam jest dostępnego za około 200 zł. Tak że chyba będę musiałem się za to zabrać. Przy okazji łożysko podpory, choć jak je sprawdzałem wydawało się ok. Ale nie zaszkodzi wymienić. Przy okazji zmienię śruby na takie z łbem sześciokątnym (już kupiłem), bo te "gwiazdki" są strasznie upierdliwe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...