Skocz do zawartości

Problem z temperaturą silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kabat.ak77

Witam ! 

Jestem nowym na forum i od kilku dni posiadam Opla Vectrę B z silnikiem 1.8 v16 bez LPG.

 

Chciałbym się zapytać parę kwestii i uzyskać parę porad zanim udam się do mechanika bo może sam dam radę zrobić.

 

Problem pierwszy to taki że Vectra nie pokazuje temperatury ( wymieniłem czujnik temperatury ) nie wiem czy tak powinno być czy nie, ale temperaturę pokazuje poniżej 80 stopni, a z klimatyzacji leci normalnie ciepłe powietrze.

Drugi problem to taki czym jestem zaniepokojony to to że nie włącza się wiatrak, lub może inaczej po jakim czasie powinien się włączać, ewentualnie jak najlepiej i szybciej sprawdzić czy on działa ? 

 

Chciałbym jeszcze wiedzieć takie kwestie jak : 

 

Czy dałoby radę wymienić tylne drzwi żeby szyby były otwierane z guzika, a nie z korbki, ewentualnie czy można coś takiego dostać na allegro czy gdziekolwiek żeby tej korbki się pozbyć i wstawić elektroniczne opuszczanie szyb z tyłu samochodu ? 

 

Druga z takich luźniejszych spraw to taka, że samochód kupiłem jako bazę na projekt, wiadomo że jest trochę rudej i trzeba jej się pozbyć zanim przystąpię do jakichkolwiek modów, ale chciałbym się jeszcze zapytać czy ten silnik nadaję się pod tuning ? 

Jeśli tak to co tam ewentualnie można by było pozmieniać, albo zamontować ? 

 

Za każdą pomoc bardzo wam dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kabat.ak77 napisał:

Problem pierwszy to taki że Vectra nie pokazuje temperatury ( wymieniłem czujnik temperatury ) nie wiem czy tak powinno być czy nie, ale temperaturę pokazuje poniżej 80 stopni, a z klimatyzacji leci normalnie ciepłe powietrze.

Dla czego nie miałoby lecieć ciepłe jeżeli masz nawet 70 stC?

Ile masz na kaloryferze w domu i ciepło czujesz.

Wymiana termostatu na Vernet powinno pomóc

10 godzin temu, Kabat.ak77 napisał:

Drugi problem to taki czym jestem zaniepokojony to to że nie włącza się wiatrak, lub może inaczej po jakim czasie powinien się włączać, ewentualnie jak najlepiej i szybciej sprawdzić czy on działa ? 

Przy ujemnych temp. chcesz aby się wentylator wlączał?

Komputer diagnostyczny i test podzespołów

 

10 godzin temu, Kabat.ak77 napisał:

Czy dałoby radę wymienić tylne drzwi żeby szyby były otwierane z guzika, a nie z korbki, ewentualnie czy można coś takiego dostać na allegro czy gdziekolwiek żeby tej korbki się pozbyć i wstawić elektroniczne opuszczanie szyb z tyłu samochodu ? 

Wszystko się da tylko do tego trzeba mieć kasę.

Wymienisz tylne drzwi na elektryczne a instalację do tego masz?

Trzeba sprawdzić.

Jeżeli jest to do twoich wystarczy dołożyć elektryczne podnośniki i po sprawie

 

10 godzin temu, Kabat.ak77 napisał:

Jeśli tak to co tam ewentualnie można by było pozmieniać, albo zamontować ? 

Wszystko można tylko trzeba dużo kasy.

Najmocniejsze silniki jakie byly montowane to X25XE i Y26SE 170 KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kabat.ak77
5 godzin temu, adam1954 napisał:

Dla czego nie miałoby lecieć ciepłe jeżeli masz nawet 70 stC?

Ile masz na kaloryferze w domu i ciepło czujesz.

Wymiana termostatu na Vernet powinno pomóc

Przy ujemnych temp. chcesz aby się wentylator wlączał?

Komputer diagnostyczny i test podzespołów

 

Wszystko się da tylko do tego trzeba mieć kasę.

Wymienisz tylne drzwi na elektryczne a instalację do tego masz?

Trzeba sprawdzić.

Jeżeli jest to do twoich wystarczy dołożyć elektryczne podnośniki i po sprawie

 

Wszystko można tylko trzeba dużo kasy.

Najmocniejsze silniki jakie byly montowane to X25XE i Y26SE 170 KM

Witaj. Dzięki za odpowiedź. 

Jeśli chodzi o twoją pierwszą odpowiedź to jeszcze mam takie pytanie, bo w sumie po wymianie czujnika temperatury pokazuje tą temperature, ale wydaje mi się że dość wolno bo podczas postoju jak samochód stoi to temperatura dochodzi do 90 stopni, a nawet powyżej i ciepło z klimy czuć że leci ciepłe i to dość bardzo, jak już się jedzie samochodem to temperatura spada do 80-70 stopni i ciepło z klimy jest o wiele zimniejsze niż przy 90 stopniach, dodatkowo zrobiłem dzisiaj około 20 km żeby takie zjawisko w ogóle miało miejsce. 

 

Chodziło mi bardziej o to jak sprawdzić czy ten wiatrak na chłodnicy jest sprawny, bo wydaje mi się ze i tak chyba w jakiś momentach powinien się włączać, ale też mogę być w błędzie. 

 

Jeśli chodzi o drzwi jak sprawdzić czy taka instalacja jest? Jeśli jest to gdzie kupić takie podnośniki? Allegro czy ewentualnie jakaś strona? 

 

Jeśli chodzi o mój silnik to w czerwonej karcie jest napisane że to X18XE1, jednak że nie mam pewności, a na silniku szukałem i nie mogę znaleźć. 

 

Tak jak wspomniałem samochód chce zostawić sobie na projekt, bo blacharka sam się zajmę i ogarnę to co trzeba, jednak żeby zrobić z tego projekt to chciałbym wiedzieć na początek jak zająć się tym modelem silnika, aby podnieść jemu trochę tej mocy? 

Z tego co wiem to np. W Hondach można robić swapa glowic do podniesienia mocy, a jak to ma się do silników oplowskich? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Kabat.ak77 napisał:

Chodziło mi bardziej o to jak sprawdzić czy ten wiatrak na chłodnicy jest sprawny, bo wydaje mi się ze i tak chyba w jakiś momentach powinien się włączać, ale też mogę być w błędzie.

Wiatrak się włącza powyżej 90 a Ty masz poniżej to jak się ma załączyć?

Zrób test elementów wykonawczych albo poczekaj na upały

 

Wedlug mnie tańsza opcja to kupienie silnika jak pisałem razem ze skrzynią i osprzętem .

Ale to już pewnie wypowie się j37 bo on się w takie zabawy bawi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XE1 to mały blok.

Dużo nie ugrasz.

Jak chcesz więcej KM, to zmiana niestety całości.

Pytanie ile chcesz więcej i jaki masz budżet?

Jaką masz wiedzę?

Bo to już nie bedzie wyjmij/włóź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kabat.ak77
25 minut temu, ja37 napisał:

XE1 to mały blok.

Dużo nie ugrasz.

Jak chcesz więcej KM, to zmiana niestety całości.

Pytanie ile chcesz więcej i jaki masz budżet?

Jaką masz wiedzę?

Bo to już nie bedzie wyjmij/włóź.

 

Witaj ! 

 

Ile mogę ugrać na tym silniku co na razie mam ? ewentualnie co mogę zmienić ? 

Patrzyłem silniki na allegro i olx te mdele X25XE i Y26SE i większość jest od Omegi B, one by pasowały do Vectry B ? bo patrzę że one inaczej wyglądają. Ceny tych silników to od 1500 zł do 3000 zł jak patrzyłem w całości z całym osprzętem. 

Liczę się z tym że musiałbym zapłacić za przekładkę dla mechanika z kolejne 1500 zł, a myślę że Vectrę B z takim silnikiem to ciężko będzie znaleźć.

Wiedzę mam bardziej na Hondach bo sam robiłem sobie mogą Hondę Accorda V.

Więc myślę że sam też bym tutaj coś pokombinował.

No i tak z ciekawości co dałoby się ugrać z tego silnika co jest teraz ? bo w Hondach to można robić tak w zależności od silnika że można pobawić się z głowicami np. z silnika 2.0 wstawić do 1.8 to jest tylko przykład i jest tak jakiś przyrost tej mocy, a słupek oczywiście zostaje.

Jeśli chodzi o budżet to na chwilę obecną nie myślałem o tym, bo tak jak wyżej pisałem chce na początek się zająć blacharką bo trochę jest rudej i trzeba to ogarnąć, podłoga jest zdrowa, ale nadkola mają rudą i trochę drzwi są rude, dlatego nie wiem czy kupić lepiej nowe drzwi czy robić te co mam, bo w sumie dużo tej rudej na drzwiach nie ma.

Potem chce się zająć czyszczeniem i konserwacją nadwozia, żeby to jakoś wyglądało, potem zmienię zawieszenie na gwint, ewentualnie jakieś sportowe, do tego tarcze, klocki i zaciski.

Dlatego na razie do puki nie ogarnę tego, chciałbym wiedzieć na czym stoję i ile musiałbym zbierać na przekładkę, czy lepiej szukać takiej Vectry z takim silnikiem co raczej jest mało prawdopodobne.

Jeśli da rade ugrać coś z tego silnika jaki mam to co być poradził ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik, to rozwiercone 1,6, więc jak ugrasz 10KM to dużo.

Po prostu nie ma materiału na robotę.

 

Inny silnik - nie musi to być vectra b.

Może być omega, może być astra F, G nawet H

Może być zafira A, czy B.

Zależy co umiesz.

Bo mechanik ci zrobi, ale robocizna poszybuje X2 albo 3.

Ja miałem corsę B 94 rocznik.

I włożyłem Z20LET z Zafiry A.

Się chce to się da.

 

A nie będę teraz wróżył, że to to to i tamto jest do zmiany, jak nie wiem , co kombinujesz.

 

Sam nie robisz, to nie wiem, czy to opłacalne.

Kup to, co potrzebujesz mocowo i będzie lepiej.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Grześ pisze, czego nie oddasz w nakladzie wlasnej pracy, narzędzi, czesci, garazu czy warsztatu to oddasz w realnych pieniądzach komus kto za Ciebie to zrobi. Zeby ugrac 10-20 koni to raczej malo opłacalny temat, bo jeszcze sie okaże ze gdy tyle koni dojdzie to..... będzie to pozycja wyjsciowa. Trzeba sprawdzic stan jednostki napędowej. Jesli baza jest słaba to zabawa jest tylko z cyklu zabawy dla frajdy, tu pogrzebac tu podłubac. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kabat.ak77
3 godziny temu, ja37 napisał:

Ten silnik, to rozwiercone 1,6, więc jak ugrasz 10KM to dużo.

Po prostu nie ma materiału na robotę.

 

Inny silnik - nie musi to być vectra b.

Może być omega, może być astra F, G nawet H

Może być zafira A, czy B.

Zależy co umiesz.

Bo mechanik ci zrobi, ale robocizna poszybuje X2 albo 3.

Ja miałem corsę B 94 rocznik.

I włożyłem Z20LET z Zafiry A.

Się chce to się da.

 

A nie będę teraz wróżył, że to to to i tamto jest do zmiany, jak nie wiem , co kombinujesz.

 

Sam nie robisz, to nie wiem, czy to opłacalne.

Kup to, co potrzebujesz mocowo i będzie lepiej.

Ogólnie to chce zrobić projekt do latania sobie, żeby miał więcej kucy bo przy tych 115 koniach to trochę zamulone takie latanie w zimę i słabe, a już nie wspomnę o tym że na asfalcie będzie jeszcze gorsza lipa. 

Na pewno chciałbym podnieść moc żeby było można tym polatać fajnie.

Ogólnie coś tam grzebałem przy silnikach więc jakieś pojęcie mam.

Czytałam jeszcze o silnikach c20Xe i c20ne takie by weszły w budę do Vectry B czy lepiej patrzeć na tamte co podawałeś? 

Druga sprawa to czytałem na innych forach o planowaniu głowicy i wstawieniu wałków kutych i tym podobne, to prawda że z tym silnikiem co mam można tak zrobić? 

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

Tak jak Grześ pisze, czego nie oddasz w nakladzie wlasnej pracy, narzędzi, czesci, garazu czy warsztatu to oddasz w realnych pieniądzach komus kto za Ciebie to zrobi. Zeby ugrac 10-20 koni to raczej malo opłacalny temat, bo jeszcze sie okaże ze gdy tyle koni dojdzie to..... będzie to pozycja wyjsciowa. Trzeba sprawdzic stan jednostki napędowej. Jesli baza jest słaba to zabawa jest tylko z cyklu zabawy dla frajdy, tu pogrzebac tu podłubac. 

Zależy co masz na myśli słaba baza, chodzi ci o stan blacharski czy mechaniczny? 

Jeśli o stan blacharski to tak jak wspominałem wyżej trochę mam do ogarnięcia z rudą i jak jest i ruda to coś pod spodem trzeba ogarnąć, ale teraz w te mrozy nie chce mi się w to bawić. 

Jeśli chodzi o stan mechaniczny to wydaje być się wszystko sprawne, hamulce działają, kręci się ładnie, coś tylko z tą temperaturą wariuje, a tak to ok wszystko no oprócz jeszcze lusterek bo są elektryczne, a nie działają, ale zacznę sprawdzanie od bezpieczników, bo akurat na elektryce nieco się znam. 

Szczerze dla 10-20 koni to nawet by mi się nie chciało tam grzebać, jeśli nic z tego silnika za bardzo nie uda się ugrać, to zrobię na razie blacharke, a potem na lato wymienię silnik na inny tylko teraz nie wiem za bardzo na jaki, ale na pewno chciałbym na taki który tam wejdzie do budy i da radę wstawić turbo i tym podobne, bo chcę zrobić ciekawy projekt do latania. Jakaś tam wizję mam, ale nie wiem jaki silnik wybrać bo zdania są podzielone. Czytałem tylko o silnikach : c20Xe , c20ne, X25XE i Y26SE i tak naprawdę to nie wiem który z nich byłby najlepszy do tuningu mechanicznego i to w pełni żeby jak najwięcej wyciągnąć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba baza- cos w co trzeba bedzie wrzucic kupe kasy żeby jako tako jezdzilo. Sama wymiana silnika nic nie da. Wiąże sie to z wymiana skrzynia biegów, lub konwersją. Idac dalej, musi to jakos hamowac, musi byc jakas pompa co poda na tłoki odpowiednie cisnienie, jakos trzeba to zgrac z zegarami i elektryka w samochodzie. Zawieszenie tez by sie przydało.  Zeby dolozyc turbo musisz miec i miejsce i wiedze i mozliwosci aby je wpakowac oraz tunera ktory Ci to zmapuje. Jakis intercooler? Jakis dolot? Jakis wydech? Tego nie unikniesz przy zakladaniu turbiny, a idac w półśrodki tylko zmarnujesz swoje pieniądze i zniechecisz sie do zabawy.

Naturalnie jesli lubisz lub masz chęć to jak najbardziej mozesz to robic. Sam lubie dłubac i nie raz czy dwa wywalalem pieniadze w błoto.

Jesli miał bym grzebac w vectrze b to jako baze (lub efekt koncowy)wział bym pod uwage cos takiego https://www.olx.pl/oferta/opel-vectra-i500-irmscher-2-5-v6-200km-1998-rok-szwajcaria-super-stan-full-serwis-CID5-IDI5TjB.html

 

 W swoją vectre włożysz zapewne równowartość tego co gosciu chce za ten egzemplarz. Zadaj sobie pytanie czy za te pieniądze uzyskasz to co w tej i500 , nie mówiąc juz ze to juz naprawde fajny youngtimer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności