Skocz do zawartości

Dpf A17DTS Skąd dostaje sygnał o poziomie zapełnienia


Marcin 83

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli rozkladam ręce. Skad w tym silniku sterownik wie kiedy wypalać dpf? Jest tam tylko czujnik cisnienia przed filtrem, oraz dwa czujniki temperatury, jeden w dpf drugi w kacie przed dpf. Filtr oddany do regeneracji , jest czysty i nie widzieli sensu aby go myć, wyciąglem dpf, lezy z boku wyjezdzam z garaz a  tam sygnał filtr dpf zapelniony. I motor przystepuje do wypalania, zgasilem go szybko, wlozylem spowrotem dpf i echo, 120 km jazdy i ok, rano zapalam a tam odrazu wypalanie. Wieczorem wjechalem na garaz podalem mu cisnienie na czujnik powyzej 6mPa i zero informacji o zapelnieniu filtra,  jakie czynniki sa brane w tym konkretnym silniku pod uwage?  Rozebralem egr i dobieram sie do kolektora, egr bez tragedii za to mapsensor zasyfiony, czy z niego jest czytany sygnal o dpf flow?

20210215_183922.jpg

Jesli map sensor wylicza dpf flow i jest nadrzedny to po co jest czujnik cisnienia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marcin 83 napisał:

Jes tam tylko czujnik cisnienia w filtrze

O ile sie nie mylę to ten czujnik sprawdza różnicę ciśnień przed i za DPF

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Mam wersje z jednym wężykiem który mierzy tylko cisnienie przed filtrem.Filtr jest tak jak by zbudowany z dwóch plastrow, pomiedzy nimi jest wpiety czujnik temperatury

20210215_185442.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on chyba mierzy też tzw ciśnienie zwrotne.

Czyli gdy jest przypchany to spaliny się cofią i on to wychwytuje jako podniesienie ciśnienia spalin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny czujnik cisnienia, czerwony temperatury

AddText_02-15-07.06.07.jpg

Czujnik cisnienia jest przed dpf, pomiedzy czujnikami temperatury

Za czujnikiem temperatury nie ma juz żadnego innego czujnika(w strone tłumika końcowego)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1954 napisał:

Ale on chyba mierzy też tzw ciśnienie zwrotne.

Czyli gdy jest przypchany to spaliny się cofią i on to wychwytuje jako podniesienie ciśnienia spalin

No to skąd komunikat o zapełnionym filtrze jak on obok auta leżał. Po zamontowaniu zadałem mu bezpośrednio na czujnik ponad 6mPa i przez kilka minut żadnego komunikatu o zapelnieniu(chodził na jałowym)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik pokazywał 0 , jak stoi na jałowym tez jest zero, dopiero przy jezdzie zaleznie od stylu pokazuje okolice 2-4 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot wyczyszczony, egr wyczyszczony, kolektor wyczyszczony, mapsensor wyczyszczony, nowe uszczelki i zobaczymy czy będą efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności