Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przysiade ktoregos dnia to porobie jakie manuale. Oczywiscie jesli bedzie zamierzony efekt. Najwiecej roboty to wtyczki elektryczne powypinac i akumulator zeby troche miejsca dostac. Reszta spoko. No i czekanie na slynny oring przy egr bo nie mieli takiego na miejscu ani na hurtowni tylko gdzies z kraju ściągali. U mnie jeszcze oryginalna uszczelka była ktora nie trzyma rury na krućcu i przy jednej robocie postanowiłem wymienic bo sie pocilo mocno

 

To z tej pierwszej fotki wygląda mi na czujni ciśnienia doładowania. Czujnik różnicy cisnien to musi raczej być oddalony od puszki DPF. Zazwyczaj do puszki wkręcona jest rurka stalowa i idzie jej choć z 20-30 cm i dopiero wężyk łączący do czujnika ciśnienia. Oczewiscie bywają układy z dwiema rurkami jedna przed druga za ale też tylko z rurka przed też są realizowane. Poprostu mierzy przed DPF i porównuje do atmosferycznego. Mam tak w 1.9 i 1.6 tdi. 

 

Wyglada na to ze problem rozwiazany. Ponad 200 kilometrow bez wypalania. Przyczyna .... Nieznana, po czyszczeniu egr kolektora dolotu i mapsensora wszystko wróciło do normy

Screenshot_20210222-132416.png

 

  • Like 1
  • 1 rok później...

@Marcin 83 Hej, mógłbyś dać update czy coś dalej się działo?

Mam również pytanie odnośnie tego jaką apką i co podpinasz, żeby sprawdzić wszystkie parametry. Chciałem kupić obd2 ale okazało się, że przy A17DTS podobno pokazuje tylko temp dpf bez % zapełnienia.

 

Witaj. Zgadza się , sterownik delco nie udostępnia danych o poziomie nasycenia  Jedyne co wyciągniesz to DPF flow, napięcie na czujniku ciśnienia i temperatury na turbo i w DPF , oraz czas od ostatniej regeneracji oraz max uzyskana temperaturę 

 

Od tego czasu jako tako wypalanie spoko. 300-700 kilometrowScreenshot_20221002_025335.jpg

 

Super dziękuje za odpowiedź. 

U mnie ten problem, że dość niedawno kupiłem właśnie astre j gtc z tym samym silnikiem i wypalanie mam co 60-120km. Słabo to wygląda ale mam nadzieję, że mi też pomoże.

 

Napisz proszę jaki masz przebieg. Wypalanie co 60-120 o niczym dobrym nie świadczy , być może trzeba będzie podjechać na kompa gdzie na podstawie danych ogarnięty mechanik sprawdzi czy filtr nie wymaga czyszczenia (co jest naturalną sprawa) lub czy nie wymaga wymiany czujnik ciśnienia lub inny podzespół który sprawia że filtr szybko się zapełnia . Przy tak częstym wypalaniu spada Ci dramatycznie jakość oleju . Zalecał bym też wzmożone kontrole jego stanu i absolutnie nie przerywać procedury wypalania . Żeby jej nie przegapić w czasie jazdy możesz założyć diodę która pozwoli w jakiś sposób monitorować kiedy dochodzi do procesu . Aplikacja na podstawie egt pozwoli poznać w jakich warunkach otrzymasz najwyższą temperaturę wypalania( wbrew obiegowej opinii nie jest to pałowanie silnika na 3-4 tysiące ) 

No i z własnych doświadczeń zauważyłem że dolanie dodatku stp do czyszczenia wtryskiwaczy do baku potrafi znacząco wydłużyć jego częstotliwość .

 

Jestem umówiony do mechanika typowo od opli na 21 listopada więc jeszcze chwila mi została. Przebieg 205k, tak olej jest podwyższony, na pewno zostanie on wymieniony przy tej wizycie. 

Co do wypalania to już od początku wiedziałem, że gdy obroty wskakują na 1k na jałowym i spalanie powyżej 1,5l/h to zaczyna się wypalać. Ani razu tego wypalania nie przerwałem ale zaniepokoiło mnie to, że podczas wypalania w mieście astra robi istną zapłonę dymną. Dym oczywiście białego koloru.

Dziękuje za rady, dam znać jak będę już po. 

Edytowane przez kusmier123

 

Wydaje mi się że będzie już filtr zapełniony popiołem i nie obędzie się bez chemicznej ingerencji , tyle szczęścia że wyciągnięcie go na podnośniku to 10 minut roboty .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności