Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karburator

Witam

Samochód po krótkim postoju i próbie ponownego odpalenia umarł słychać pompę, rozrusznik nie kręci miga kontrolka samochód z kluczem.

Zdążyłem przeszperać fora jest sugestia resetu i programowania modułów wraz z kluczykami.

Błędy:
P1632 Nieprawidłowy kluczyk z transponderem
P1678 ECM (Engine Control Module) Identification Failed
P1679 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiskowy BCM (Moduł sterujący nadwozia)

 

Rozwiązanie sugerowane to:

1 reset IPC zestaw wskaźników
2 zresetowane bcm
3 reset moduł airbag SDM
4 zaprogramowanie oryginalne klucze
5 wyłączyć zapłon na 30 sekund
6 zaprogramować IPC
7 zaprogramować BCM
8 zaprogramować airbag SDM
9 wczytać i usunąć wszystkie kody usterek
10 wyłączyć zapłon na 30 sekund
11 START CAR

 

Podobno klucze trzeba zaprogramować na końcu? czyli podpunkt 4 wrzucić po 8 ?

Jeśli ktoś wie to proszę o odp jak rozumieć operacje nr 4 Zaprogramowanie oryginalnych kluczy.  W tej czynności wciskami przycisk "wykasuj klucze traspondera" i zaraz po tym programuj klucze transpordera?

a może wykasuj klucze po resetach modułów a programowanie klucza po programowaniu modułów. Domyślam się, że kolejność czynności może być istotna.

Czy wciśnięcie wykasuj klucze transpondera nie wymazują ich nieodwracalnie na stałe? 

Ktoś sugerował do tych czynności dodać reset ECU po  nr 3 i programowanie po 8. Próbowałem zweryfikować w interfejsie opcom jak wizualnie wygląda reset ECU. Funkcja reset ecu istnieje, ale programuj ECU już nie. Gdzieś znalazłem, że programowanie ECU wykonujemy w opcjach immobilisera opcją ECM Installed. Czy to prawda? 

Według tych wskazówek użytkownik z innego forum uruchomił samochód (kody błędów miał te same), ale boję się żeby eksperymenty bez konkretnych wskazówek nie pokopały sterowników.

 

Nie wiem czy znajdzie się osoba która dość szybko odp na moje pytanie bo sprawa dość pilna.

Pozdrawiam.

 

 


 

Edytowane przez Karburator

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91839-corsa-d-12-b%C5%82%C4%85d-kluczyka-programowanie-modu%C5%82%C3%B3w-op-comem/
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wystarczy jeszcze raz zaprogramować immo i przypisać klucze.

Miałem takie 2 corsy i obie z 2006 r.

Po programowaniu immo wszystko zaczęło działać.

Programowanie musisz wykonać TECHem, OPCOM za krótki jest.

 

Moje obie astry robiłem opcomem...... obie 2006 rocznik.

Kasowałem kluczyki i od razu programowałem jeden stary i nowy dorobiony.

 

Gość Karburator
6 godzin temu, ja37 napisał:

Moje obie astry robiłem opcomem...... obie 2006 rocznik.

Kasowałem kluczyki i od razu programowałem jeden stary i nowy dorobiony.

Ok dzięki dziś podejdę 2 raz do tematu . Tylko jak widzisz u mnie wyskakują jeszcze inne błędy i kolejność kasowania wgrywania może być ważna. 

Jak się nie uda to ściągnę człowieka z lepszym interfejsem i wiedzą :). Chciałbym jeszcze dograć do mojej wersji Cosmo funkcje komputera tzw BC. Mam wyświetlacz GID radio 30mp3 a spalania niet :/ ale to już na pewno trzeba droższy interfejs niż OP-COM

 

6 godzin temu, ArKos napisał:

Moim zdaniem wystarczy jeszcze raz zaprogramować immo i przypisać klucze.

Miałem takie 2 corsy i obie z 2006 r.

Po programowaniu immo wszystko zaczęło działać.

Programowanie musisz wykonać TECHem, OPCOM za krótki jest.

teoretycznie tak, ale jeśli wyskakuje np błąd ECM to również trzeba to wykasować i zaprogramować. Niestety nie jest to wszystko oczywiste bo np reset ECM nie istnieje możemy tylko wykonać reset ECU. Trzeba wykonać całą sekwencje resetów i programowania myślałem że ktoś już to robił. Winowajcą był najprawdopodobniej wyładowany akumulator, ale to wyjdzie jak uda się przywrócić zapłon silnika.

 

Trzymamy kciuki. Daj znac jak sie temat wyjasnił. Może komuś pomoże w przyszłości

 

2 godziny temu, Karburator napisał:

teoretycznie tak, ale jeśli wyskakuje np błąd ECM to również trzeba to wykasować i zaprogramować.

Wiesz, w jakich sterownikach corsy jest immo?

 

Gość Karburator
7 godzin temu, ArKos napisał:

Wiesz, w jakich sterownikach corsy jest immo?

Myślę że mało kto wie. Pewnie dlatego tu jestem ;)  Ja znalazłem przypadek gdzie gość miał te same błędy co ja. Ktoś podał te czynności w punktach . Osoba zainteresowana rozwiązała problem chińskim op comem Niestety nie napisał czy postępował w 100% z tą instrukcją.  I tylko tyle. Próbowałem z nim się kontaktować odpisał że nie pamięta jak to było...  

 

9 godzin temu, Marcin 83 napisał:

Trzymamy kciuki. Daj znac jak sie temat wyjasnił. Może komuś pomoże w przyszłości

 

Niestety pogoda i brak prądu uniemożliwił rozwiązanie problemu. Jak ktoś tak naprawdę nie ma jasnej instrukcji postępowania to wszystko trwa... czas leciał i akumulator powiedział dziękuję. Włączony zapłon, świecący GID i jeszcze laptop podpięty do zapalniczki to kiepski pomysł. Zwłaszcza że to była  druga wizyta w samochodzie.  i jeszcze te cholerne zimno. Niestety jak się mieszka w bloku to są problemy. Prądu nie ma, zimno a samochód kilkaset metrów pod pawilonami handlowymi bo miejsca nie było jak go holowaliśmy :) Do piątku ma się pojawić znajomy znajomego ze swoim kompem z dużym aku i bedzie działał... Mi się odechciało. Samochód jest siostry chciałem jej pomóc, ale nie w takich warunkach... 

Dam znać jak to wyszło może uda mi się podpatrzeć jakie czynności gość wykonywał. 

 

Immo trzeba kodować w 3 sterownikach: IPC, BCM i ECM. Czyli zegary, moduł nadwozia i moduł silnika.

Może odstawmy dywagacje teoretyczne co by było gdyby. Nie miałem za dużo do czynienia z OPCOMEM bo po kilku razach uznałem to narzędzie za kiepskie, jednak myślę że OPCOMem nie da rady wszystkiego zrobić. Tak mi sie wydaje.

 

  • 3 lata później...

Hejka,

 

Mam tylko jeden kluczyk do Corsy D. Kupiłem drugi. I tutaj mam pytanie, bo przestudiowałem kilkanaście tematów (zarówno tu, na Forum, jak i na innych forach) i nie mam do końca jasności. Czy mogę dodać nowy kluczyk do immo, czy muszę najpierw skasować wszystkie klucze i dodać nowy? Nowy kluczyk jest Delphi, wygląda na oryginalny (choć podejrzanie głośno klikają przyciski centralnego; z autem miałem prosty kluczyk z przyciskami, nowy to scyzoryk).

 

No i czy wystarczy grzebanie w module Immo, czy muszę też grzebać w ECU czy zegarach? Różne źródła różnie podają i już głupi jestem od tego czytania...

 

Dzięki,

Tomek

 

Jak masz carpassa to dodaj i zobaczysz beż zadnej kasacji tego co masz na stanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności