Skocz do zawartości

Z12XEP dźwięk paska osprzętu


Gość ekopel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni zauważam po dłuższym postoju taki jakby lekki pisk w połączeniu z obcieraniem jakichś elementów z okolicy paska osprzętu. Po dłuższej trasie dźwięk staje się mniej słyszalny. Czy to może być problem z którymś łożyskiem, czy pompa wody może dawać takie objawy? Dołączam filmik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być pompa, napinacz, kompresor klimy i alternator.

Autko jest u ciebie więc i ty masz najłatwiej to sprawdzić zrzucając pasek osprzętu.

A jazda na czymś takim może (nie musi) skończyć się awarią paska czy któregoś z wyżej wymienionych a co za tym idzie stracisz ogólnie chłodzenie i ładowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknąłbym na pasek od wewnętrznej strony nieco silikonu w sprayu z przeznaczeniem do gumy bo istnieje możliwość, że się paseczek soli najadł. Ok, już słyszę, że przecież pasek będzie się ślizgał. Robiłem to wielokrotnie i nic się nie ślizgało, a często pasek cichł do lekkiego szmeru. Ja nie pomoże to zdejmujemy pasek i kręcimy każdym kołem pasowym i napinaczem (z wyjątkiem koła na wale korbowym bo tym ciężko będzie) i nasłuchujemy objawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek został zdjęty, łożysko alternatora wyeliminowane bo tam wszystko jest cicho, koło pompy wody również obraca się bezszelestnie i lekko, zastanawia mnie natomiast kompresor klimatyzacji. Czy ktoś wie jak powinno to koło pasowe tam chodzić? Przy obracaniu nim słychać szelest. Czy ono powinno się obracać tak jak alternatora bezgłośnie czy powinno z siebie przy obracaniu wydawać dźwięki? Kółko plastikowe na napinaczu stawia lekki opór ale kręci się bez jakiegoś ocierania.

 

Dodam również że po sprawdzeniu tego założyliśmy pasek i przejechaliśmy się, dźwięk po nagrzaniu jak zwykle zniknął, dokonaliśmy wtedy ponownego demontażu paska i koło pasowe klimatyzacji nadal wydawało z siebie szelest przy obracaniu nim, ale miałem wrażenie, że trochę mniejszy.

Edytowane przez ekopel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak że to początek problemu z jakimś lożyskiem.

I uwidocznia się dopiero po obciążeniu paskiem.

Więc jeszcze raz bym sprawdził same luzy na łożyskach .

Nie szumy a luzy szarpiąc łożysko jednostronnie poosiowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności