Skocz do zawartości

Vectra B 2.0 dti problem z turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam vectre B 2.0 DTI z 99roku. 

Problem polega na tym że przy 2500 obrotów wyskakuje check engine i odcina moc, prysnąłem kontakt sprayem na styki czujnika przepływu powietrza i map sensor, teraz gdy silnik jest zimny kręci się do 3000 a jak się rozgrzeje do około 4000.

Problem istnieje od kilku lat i nikt nie może sobie z nim poradzić, komputer nie pokazuje żadnych błędów, kiedyś wymieniony był egr, czujnik położenia wału, mechanik bawil się z dawką paliwa, i ponoć był też wymieniony jakis czujnik turbiny. Wszytskie bezpieczniki i przekaźniki wyczyściłem a przepalone wymienilem, niestety nic nie pomaga, skończyły mi się już pomysły. Może ktoś miał podobny problem? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 101km. Byłem na kompie u trzech różnych mechaników, żadnych błędów nie ma niby, 3 lata temu mi wkręcali ze za duża dawka paliwa, drugi mówił że za mała, potem z obrotami robili to samo i tak zrobili że teraz na wolnych ma delikatnie za niskie te obroty. A problem z turbo dalej jest. Pompa po regeneracji i też nic się nie zmieniło. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Xoe18 napisał:

Problem polega na tym że przy 2500 obrotów wyskakuje check engine i odcina moc

Jeżeli tak się dzieje to błędy muszą być.

Jest możliwość że one są chwilowe i po zgaszeniu silnika znikają .

Zostaje więc podpiąć do komputera i jazda do momentu wywołania checka.

Wtedy przejść w odczyt błędów i sprawdzać

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te motory różniły sie tylko intercoilerem. Najwiekszy ich problem to pompa, filtr paliwa, jego obudowa i przyłącze i klapy na ssacym . Nie ma bata zeby przy wywaleniu checka nie zapamietał błędu. Filtr masz oryginał czy z forda włożony?  Wyglada na to ze nie dostaje tyle ropy ile mu potrzeba

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, adam1954 napisał:

Jeżeli tak się dzieje to błędy muszą być.

Jest możliwość że one są chwilowe i po zgaszeniu silnika znikają .

Zostaje więc podpiąć do komputera i jazda do momentu wywołania checka.

Wtedy przejść w odczyt błędów i sprawdzać

Problem w tym że tak właśnie też było robione :/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Marcin 83 napisał:

Te motory różniły sie tylko intercoilerem. Najwiekszy ich problem to pompa, filtr paliwa, jego obudowa i przyłącze i klapy na ssacym . Nie ma bata zeby przy wywaleniu checka nie zapamietał błędu. Filtr masz oryginał czy z forda włożony?  Wyglada na to ze nie dostaje tyle ropy ile mu potrzeba

Jest założony metalowy filtron, swoją drogą też już musze go wymienić razem z wężykami bo trochę powietrza się tam dostaje (teraz dostane od was opr że brak podciśnienia i takie tam). Problem w tym że parę lat temu jak bąbelki powietrza nie szły i filtr był nowy, było dokładnie tak samo. 

 

Szczerze nie wiem co to był za sprzęt, byłem na kompie u trzech mechaników. Pożyczyłem też kompa do vagów od kumpla, też nie pokazał żadnego błędu. Może coś z pamięcią w samochodzie jest nie tak albo błędów nie przekazuje na sprzęty 

Edytowane przez Xoe18
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw doprowadz wezyki i filtr do porządku. Te pompy i sterownik nie lubią powietrza. Jakas baza startowa musi byc. Bedzie pewnosc co do filtra i połaczeń bedziemy myśleć dalej jak pomóc.

Vcds do opla raczej słaby.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcom i jazda na drogę z podpiętym interfejsem i wszystko jasne będzie. Sprawdzisz jakie jest doładowanie i będzie wiadomo czy problemem jest turbo czy może coś innego. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.